• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041308938
  • خبرنگار : 50649

حمایت جمعی از علمای فارس از سعید جلیلی

حمایت جمعی از علمای فارس از سعید جلیلی

ایسنا/فارس جمعی از علمای استان فارس با صدور پیام‌های جداگانه‌ای ضمن دعوت از عموم مردم برای مشارکت در انتخابات، سعید جلیلی را کاندیدای اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند.

در پیام آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ایران

توصیه اینجانب در این برهه حساس به شما انتخاب اصلح از بین نامزدهای ریاست جمهوری است و آقای دکتر جلیلی را اصلح می‌دانم.

در بیانیه جامعه روحانیت شیراز هم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّما الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهًْ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ

ابتدائاً بر خود لازم می‌دانیم از حضور یکایک شما مردم گرانقدر که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت و یکبار دیگر با حضور در صحنه جهانیان را مات و مبهوت خود نمودید تقدیر و تشکر نمائیم.

خداوند متعال را شاکریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه ای را فراهم نمود که تک تک مردم ایران در تعیین سرنوشت خود دخیل باشند و با بنا نهادن مردم سالاری دینی تمامی ارکان نظام را بر اساس انتخاب مردم برگزیده است.

مردم عزیز، شریف و گرانقدر ایران اسلامی وحدت و اتحاد عامل اقتدار و سرافرازی و تفرقه آفت عزت و پیشرفت است. یک جامعه برای حرکت در مسیر اهداف و آرمان‌هایش بیش از هر چیز به اتحاد و وحدت آحاد مختلف نیاز دارد. زمانی که بدخواهان یک ملت بذر تفرقه می‌پاشند، این وحدت و همدلی است که می‌تواند آن ملت را از توطئه‌ها و نقشه‌ها به سلامت عبور دهد و پایه‌ها و ساختارهایش را استحکام بخشد.

جامعه روحانیت شیراز ضمن احترام به هر دو کاندیدای محترم مرحله دوم از شما مردم گرانقدر و همیشه در صحنه دعوت می‌نماید دگر بار به ندای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی لبیک گفته و باحفظ اتحاد، همدلی و برادری و بدون گوش سپردن به شعارهای اختلاف‌افکنانه قومی و قبیله‌ای و حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات دگر بار نقشه همه بدخواهان به ایران اسلامی را خنثی سازید.

همچین جامعه روحانیت شیراز در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و به منظور ایران قوی و تداوم راه رئیس جمهور جهادی و شهید مظلوم آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از جناب آقای دکتر سعید جلیلی اعلام حمایت می‌نماید.

امید است ایشان مسیری را که شهید جمهور آغاز نمودند را با همیاری و مشارکت شما مردم عزیز و با استعانت از خداوند متعال و تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی‌) تدوام بخشند.

همچنین در نامه آیت‌الله علی اکبر کلانتری، نماینده مجلس خبرگان به مردم ایران، ۱۲ دلیل که باید به دکتر جلیلی رای دهیم، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر و خواهر گرامی!

حال که به دلایل گوناگون، حضور در انتخابات را واجب شرعی و بی اعتنایی به آن را حرام می‌دانیم، واجب شرعی دیگر آن است که به نامزد اصلح رای دهیم.

در مورد تشخیص نامزد اصلح نیز باید عرض کنم اینجانب ضمن احترام به نامزد دیگر، به دلایل ده گانه ذیل آقای دکتر سعید جلیلی را اصلح می‌دانم و به او رای می‌‎دهم.

۱ - در صورت انتخاب او، هماهنگی لازم میان دولت و مجلس برقرار خواهد بود و منافع مردم و مصالح کشور قربانی تضاد و تنش بین دو قوه مجریه و قوه مقننه نخواهد شد.

۲ - با انتخاب او، دولت سوم آقای روحانی شکل نخواهد گرفت و دوران رکود و ناتوانی باز نخواهد گشت.

۳ - با انتخاب او، دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی به خصوص آمریکا و اسرائیل شاد نخواهند شد.

۴ - او را همچون شهید رئیسی، سختکوش و پرتلاش دیده‌ایم.

۵- مردمی بودن و ساده‌زیستی او، یادآور ساده‌زیستی شهید رئیسی است.

۶- برنامه‌ریزی‌های دولت شهید رئیسی جهت عمران و آبادی کشور ابتر و عقیم نخواهند ماند.

۷- او در برخورد با مسائل بین‌المللی، با شجاعت و شهامت ظاهر می‌شود و در گفتمان او، دیپلماسی التماسی راه ندارد.

۸- او اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب اسلامی دارد و به راه و اهداف امام (ره) عشق می‌ورزد.

۹- سران فتنه سال ۸۸ از او حمایت نمی‌کنند.

۱۰ - در صورتی که او  بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند، هماهنگی و انسجام میان دیپلماسی و میدان، تضمین شده است. انسجامی که برون داد آن، عملیات غرورآفرینی مانند عملیات وعده صادق خواهد بود.

۱۱ - قرآن کریم می‌فرماید: ان‌الله یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها (نساء آیه ۵۸)  یعنی خدا به شما فرمان می‌دهد امانت‌ها را به اهلش بسپارید.

بی‌تردید مقام ریاست جمهوری، از بزرگترین امانت‌هاست و در صورتی که آن را عالمانه و عامدانه به اهلش نسپاریم، مرتکب نوعی خیانت شده‌ایم.

۱۲ - از پیامبر اکرم (ص) نقل است که فرمود: هرکس از میان یک گروه، شخصی را به عنوان عامل برگزیند و حال آن که در میان آن گروه، شخصی پیدا می‌شود که بیشتر مورد رضایت خداست، او به خدا و پیامبر و مسلمانان خیانت کرده است. (المعجم الکبیر طبرانی، جلد ۱۱، ص ۱۱۴)

این روایت، در منابع روایی مشهور ما نقل نشده، ولی به هر حال نقل شده است، پس لازم است قدری احتیاط کنیم.

با آرزوی سربلندی هرچه بیشتر ایران اسلامی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha