• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041309070
  • خبرنگار : 50976

‌برپایی ایستگاه‌ هواشناسی در تمام شهرستان‌های فارس تا پایان امسال

‌برپایی ایستگاه‌ هواشناسی در تمام شهرستان‌های فارس تا پایان امسال

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: در استان فارس تنها سرچهان ایستگاه هواشناسی ندارد که ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۳ در این شهرستان هم ایستگاه هواشناسی راه‌اندازی می‌شود.

مسعود حقیقت امروز، ۱۳ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح دستاوردهای حوزه هواشناسی استان فارس در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۷ شهرستان فاقد ایستگاه هواشناسی بود اما اکنون فقط شهرستان سراچهان ایستگاه هواشناسی ندارد و ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۳ در این شهرستان هم ایستگاه هواشناسی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای دقت و پایش لحظه‌ای شرایط جوی اداره‌کل هواشناسی فارس در راستای سیاست‌های سازمان هواشناسی کشور، این سازمان اقدام به توسعه شبکه دیده‌بانی استان کرده است که با تجهیز و احداث ۳۰ ایستگاه خودکار و سنتی در دولت سیزدهم، هم اکنون مشغول به کار و رصد هستند.

حقیقت تصریح کرد: وظیفه دیگر سازمان هواشناسی، هشدار است. در دولت سیزدهم به نسبت دولت‌های قبل سطح هشدار و پیش‌بینی افزایش پیدا کرده و دقیق‌تر شده است.

وی با بیان مجموعه فعالیت‌های شاخص اداره‌کل هواشناسی استان در دولت سیزدهم گفت: توسعه شبکه ایستگاه‌های استان، به‌کارگیری نیروهای جوان، توسعه هواشناسی کاربردی، اطلاع‌رسانی، پیش‌بینی و هشدار از فعالیت‌های شاخص اداره‌کل هواشناسی استان فارس در دولت شهید جمهور است.

 مدیرکل هواشناسی استان فارس از صدور پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی سخن گفت و ادامه داد: در راستای پیش بینی مخاطرات جوی و اطلاع‌رسانی به موقع و سریع اقداماتی صورت گرفته است. در دولت سیزدهم صدور ۶۲۶ پیش‌بینی و هشدار و همچنین تعداد ۵ هزار اطلاع‌رسانی از طرف رسانه‌های ارتباط جمعی را در کارنامه خود داریم.

حقیقت با تأکید بر اینکه دیدگاه‌های هواشناسی کشاورزی، گامی در راستای اقتصاد مقاومتی برمی‌دارد، گفت: شناسایی کاربران نهایی، نیازسنجی، تهیه داده و محصول، سامانه‌های توزیع داده و محصول، ظرفیت سازی سامانه توزیع و داده و محصول، نظرسنجی و بازخورد و در پایان مستندسازی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی و ارتباط با کشاورزی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha