• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041309032
  • خبرنگار : 50976

معاون راهداری فارس تشریح کرد:

از حذف ۱۷۴ نقطه پرتصادف تا بهسازی ۴۲۰۰ کیلومتر جاده فارس طی دولت سیزدهم

 از حذف ۱۷۴ نقطه پرتصادف تا بهسازی ۴۲۰۰ کیلومتر جاده فارس طی دولت سیزدهم

ایسنا/فارس معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس به تشریح دستاوردهای معاونت فنی و راه و روستایی، معاونت حمل و نقل، معاونت راهداری و معاونت توسعه منابع در دولت سیزدهم پرداخت.

عبدالمجید دستاران امروز، ۱۳ تیرماه در نشست خبری در خصوص گزارش عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گفت: استان فارس دارای دو اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که یکی مربوط به استان و دیگری مربوط به لارستان است.

وی به تشریح فعالیت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در دوره یک هزار روزه دولت سیزدهم پرداخت و افزود: در بخش روکش آسفالت، لکه‌گیری، به‌سازی، درزگیری راه‌های شریانی اصلی و فرعی در مجموع ۴۲۰۰ کیلومتر اقدامات انجام شده است و در بحث خط کشی راه‌ها ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر و در بخش احداث و مقاوم سازی ابنیه فنی راه‌ها در مجموع ۶۱۹ کیلومتر خدمات طی بازه زمانی مذکور ارائه شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به بحث تصادفات جاده‌ای، بیان کرد: طی دولت سیزدهم توانستیم ۱۷۴ نقطه پر تصادف را در استان حذف کنیم و همچنین ۲۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه‌ها ایمن سازی شده است.

خریداری ۲۰ ماشین ناوگان راهداری و انجام ۴۱ هزار عملیات راهداری زمستانی، شامل برف روبی و نمک پاشی از دیگر مواردی بود که دستاران بدان‌ها اشاره کرد.

وی عملکرد راهداری استان را در خصوص حمل و نقل بیان کرد و افزود: در دولت سیزدهم ۸۳.۳ میلیون تن جابه‌جایی کالا از مبدأ استان فارس به کل کشور صورت گرفته است، همچنین ۲۷ میلیون نفر مسافر از مبدأ استان جا به‌جا شده‌اند.

دستاران با بیان اینکه طی یک هزار روز خدمت دولت سیزدهم در استان، ۳۵ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز از ایمن‌سازی آموزشی مدارس در حاشیه راه‌ها بهره بردند، گفت: در این مدت، ۱.۹۹۴ میلیون تن کالاهای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان حمل و جا به‌جا شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل استان فارس گفت: همچنین در دولت ۳ ساله شهید جمهور، ۳۵ هزار راننده در بخش حمل و نقل آموزش دیده‌اند و ۵ عدد مجوز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین صادر شده است.

دستاران از خدمات بخش معاونت توسعه منابع سخن گفت و افزود: در این سه سال ۱۰۲ عدد مجوز موافقت اصولی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی صادر شده است و ۱۵ باب مجتمع خدماتی بین راهی شروع به ساخت و ساز کردند. همچنین از ۱۴ باب مجتمع خدماتی بین راهی بهره‌برداری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha