• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98112820292
  • خبرنگار : 50311

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

تولید ۱۲۰ هزار تن سیب درختی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

تولید ۱۲۰ هزار تن سیب درختی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته بالغ بر ۱۲۰ هزار تن سیب درختی در این استان تولید شده است.

"الیاس تاج الدینی" گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در زمینه تولید محصولات باغی محصولات با کیفیتی در سطح کشور تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰هزار تن تولید سیب درختی داشتیم، اظهار کرد: کمبودی که در زمینه تولید و ارائه محصولات به بازار مشهود است بحث ذخیره محصولات تولیدی و صنایع تبدیلی است که از سال گذشته به این سمت رفتیم و از سرمایه گذاران استانی، ملی و بین المللی در این زمینه استقبال می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ظرفیت سردخانه های استان در سال های گذشته ۱۱هزارتن بوده که در سال جاری به بالای ۲۰هزار تن رسیده است و برنامه داریم که درشهرستان های سردسیری و گرمسیری استان محصولات در استان خودمان ذخیره شود که برای راه انداختن این موارد تسهیلات و مجوزهادر اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم تا در اسرع وقت به این مهم دست پیدا کنیم.

تاج الدینی ادامه داد: باتوجه به بارندگی خوب و مطلوب سال گذشته تولیدات بسیار خوبی داشتیم اما در بعضی از بخش ها خساراتی به بخش کشاورزی وارد شد که این خسارات برآورد شد که بالغ بر ۵۳۲۴ پرونده را برای ستاد فرستاده و اکثر موارد تایید شدند و تاکنون ۳۲میلیارد تومان برای دریافت خسارات سیل به صورت تسهیلات معرفی کردیم که از این میزان قریب به ۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ نیز گام های خوبی برداشتیم و حدود ۳۲۴ طرح به مبلغ ۲۷۹میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۰۳۴ نفر به بانک معرفی کردیم که از این میزان تاکنون ۱۸ طرح به مبلغ ۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص وضعیت توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در سطح استان، گفت: توزیع کود امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده که امسال ۱۸ هزار تن کود اوره، ۱۵۰۰تن پتاس و ۳۵۰۰تن فسفات در استان توزیع کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha