• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403041106947
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

عملکرد نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

عملکرد نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنای استان، به تشریح اقدامات مختلف نوسازی مدارس این استان طی دولت سیزدهم پرداخت.

سید رضا حسینی نیک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو استان های خاص کشور بوده، سرانه آموزش و پرورش از لحاظ اعداد و ارقام در این استان نرمال است اما چون این استان دارای ۸۰۰ مدرسه زیر ۱۰نفر دانش آموز است، باعث می شود ترکیب نرم سرانه دانش آموزی به هم بریزد و این موضوع سبب شده که این استان جزو هفت استانی باشد که شهرستان سرانه آموزشی بین سه تا چهار داشته باشد.

وی اظهارکرد: طی چند سالی که دولت آیت الله شهید رئیسی مشغول به کار بودند توانستیم در زمینه ساخت و ساز فضاهای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم که ثمرات بسیار خوبی برای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۲۰۵ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تکمیل، تجهیز و تحویل آموزش و پرورش داده شد که درصد بالایی از این پروژه ها در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه بود. ضمن اینکه همه شهرستان ها و مناطق استان شامل پروژه های تحویلی نوسازی مدارس شدند.

حسینی نیک تصریح کرد: در ردیف پروژه های محرومیت زدایی که از سیاست های دولت سیزدهم بود بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و در این زمینه ۳۳ پروژه را تعریف کرده و از این تعداد تا کنون ۳۰ پروژه تکمیل، تحویل و مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفته و از آنجایی که سه پروژه باقی مانده پروژه های بزرگ مقیاس هستند، برنامه ریزی کرده ایم تا مهرماه سال های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ تحویل آموزش و پرورش داده شوند.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی در سفر اول خود به استان کهگیلویه و بویراحمد دستور جمع آوری تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز در کشور را داد که استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با این دستور استان پایلوت بود و تاکنون توانستیم بالغ بر ۹۰ مدرسه کانکسی در استان را جمع آوری کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمینه تخریب و بازسازی مدارس ۸ پروژه بزرگ مقیاس را شروع کرده‌ایم که از این تعداد چهار پروژه تحویل داده شده و تا مهر ۱۴۰۳ چهار پروژه دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.

حسینی نیک تاکید کرد: در دولت سیزدهم ردیف مجزایی جهت ساخت، احداث و تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس شروع شد که تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌ایم و بالغ بر ۳۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان تعمیر و احداث شده است البته در این زمینه هنوز مشکلاتی داریم که دولت تدابیری اندیشیده و هزینه‌هایی هم کرده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که سیاست دولت بر این است که از دانشگاه فرهنگیان حمایت شود و با توجه به اینکه ساخت خوابگاه‌ها و فضاهای آموزشی آن بر عهده اداره کل نوسازی مدارس است ساخت دو خوابگاه بزرگ دانشگاه فرهنگیان در مرکز استان شروع شده که پروژه‌های بزرگی هستند و برای بهره‌برداری از آنها تا مهرماه ۱۴۰۴ اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص زلزله سی سخت که در سال ۱۳۹۹ اتفاق افتاد، ۴۵ مدرسه از ۱۰۷ مدرسه ای که در دایره زلزله بود دچار آسیب کلی و جزئی شدند که با توجه به موضوع کرونا و کاهش سرعتی که داشتیم، برای مهر ماه سال ۱۴۰۰، ۳۳ مدرسه از ۴۵ پروژه تعمیر اساسی یا جزئی شدند و به کمک چهار استان اصفهان، خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی توانستیم ۱۲ پروژه باقیمانده را که توسط سازمان نوسازی مدارس کشور بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شد تحویل آموزش و پرورش دهیم. بنابراین پرونده کلیه پروژه‌های نوسازی مدارس در شهرستان دنا در خصوص زلزله سی سخت تکمیل و انجام شدند.

حسینی نیک افزود: در بحث آسفالت و ایزوگام مدارس بیش از ۱۶۰هزار متر مربع ایزوگام و ۱۶۰ هزار متر آسفالت به انجام رسیده و با توجه به قرارداد جدید این عدد را به ۱۸۰ هزار متر آسفالت رساندیم که عدد بی‌سابقه‌ای است و اعلام کرده ایم که قبل از بارندگی‌های سال ۱۴۰۳ مشکل تمام مدارسی که برای ایزوگام درخواست داده‌اند را رفع کنیم.

وی اظهارکرد: در زمینه سیستم‌های گرمایشی و استانداردسازی مدارس بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از مدارس استان به سیستم استاندارد مجهز هستند و هنوز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از مدارس در مناطق محروم فاقد گاز رسانی هستند. در دولت سیزدهم بیش از ۳۰ میلیارد تومان به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان جهت استاندارد سازی سیستم های گرمایشی تزریق شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و ۱۰ مدرسه و بالغ بر ۹ هزار کلاس درس داریم که حدود ۱۵ درصد از این آمار در دولت سیزدهم به سیستم گرمایشی مجهز شده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همین طور این آمادگی را داریم که تا قبل از شروع سرمای سال جدید مشکل مدارسی که از لحاظ گرمایشی دچار ایراد شده‌اند را رفع کنیم و در این زمینه اعتباری هم در اختیار داریم.

حسینی نیک تصریح کرد: در بحث فضاهای ورزشی، پیش از دولت سیزدهم روی هم رفته تنها چند زمین چمن مصنوعی در استان داشتیم اما با توجه به طرح شهید سلیمانی بالغ بر ۶۰ زمین چمن کار شد و در طرحی که مربوط به سازمان نوسازی مدارس بود طی دو سال ۳۵ زمین چمن مصنوعی در استان احداث شد و در حال حاضر یک طرح ۵۰ تایی در حال اجراست که درمجموع در دولت سیزدهم بیش از ۱۲۰ زمین چمن مصنوعی با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان  احداث شده است.

وی ادامه داد: سالن های ورزشی چند منظوره در مناطق گنجه‌ای، چرام، سرآسیاب یوسفی ممبی و گچساران آماده بهره برداری و تحویل هستند که به زودی مورد بهره‌برداری و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت. همین طور یک استخر دانش آموزی استاندارد در شهرستان گچساران در مراحل پایانی کار است و امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و سالن ورزشی دیگری در شهرستان ده‌برآفتاب بویراحمد در سال ۱۴۰۳ آماده و تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمینه تعمیر، مرمت و شاداب‌سازی مدارس در طرح شهید عجمیان با همکاری گروه های جهادی و آموزش و پرورش توانستیم در سال گذشته با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی سه هزار صندلی به چرخه آموزش برگردانده و رنگ آمیزی بیش از۳۷۰ کلاس درس را هم انجام دهیم.

حسینی نیک تاکید کرد: تجهیزاتی که در دولت شهید رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد بی سابقه ای بود که خریدی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، خوابگاهی، هنرستانی و تجهیزات هوشمند انجام و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش با توجه به سرانه دانش آموزی بین مناطق تقسیم شد.

وی اظهارکرد: در خصوص تجهیزات هوشمندسازی با توجه به اینکه جزو استان‌های کم برخوردار هستیم با همکاری خیرین در فاز اول ۱۱۰ لپ تاپ تحویل گرفته و همینطور ۱۱۰ دستگاه ویدیو پروژکتور و پرده خریداری کردیم که تماما در همه مناطق با توجه به سرانه دانش آموزی تحویل داده شدند. پیش بینی ما این است که قبل از مهر ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ لپ تاپ و ۱۰۰ پرده پروژکتور دیگر در مدارس نصب شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه تجهیزات خوابگاهی توانستیم بالغ بر ۵۰۰ تخت، پتو، تشک و لوازم آشپزخانه‌ای و کمک خوابگاهی خریداری کرده و بین مناطق تقسیم کنیم. در بحث تجهیزات هنرستانی با توجه به اینکه اولویت دولت تقویت تجهیزات هنرستانی است، بخشی از لیست مورد نیاز این مدارس را خریداری کرده و با توجه به اعتباری که در اختیار داریم موارد باقیمانده را هم خریداری کرده و تحویل خواهیم داد.

حسینی افزود: در پایان سال ۱۴۰۲ و قبل از شروع ماه مبارک رمضان ۱۰ هزار متر مربع موکت خریداری کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار داریم تا بین مدارس تقسیم کنند که تمام مدارسی که درخواست داده بودند نماز خانه آنها به موکت تجهیز شد.

وی اظهارکرد: ۴۳پروژه با ۱۱۸کلاس درس را هدف گذاری کرده ایم تا در هفته دولت افتتاح شوند که بالغ بر ۸۰ درصد این پروژه ها در سال جدید شروع شده است. جشنواره خیرین مدرسه ساز که در ۲۵ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار برای استان داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرسبد اعتبارات آموزش در سفر دوم آیت الله شهید رئیسی به استان اتفاق افتاد که بیش از یک هزار میلیارد تومان برای فصل آموزش مصوب شد که از این میزان، ۳۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت اعتبار ابلاغ شده و اطمینان داریم این تخصیص نقد است.

حسینی خاطرنشان کرد: از سفر دور اول آیت الله شهید رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به نوسازی و تجهیز مدارس استان جهت اجرای پروژه هایی که مربوط به آموزش و پرورش نیستند داده شد. با توجه به اطمینانی که مسؤلان استان به نوسازی مدارس داشتند، اجرای چند پروژه تاثیرگذار را به این سازمان سپردند. پروژه هایی همچون زائرسرای مشهد که پروژه‌ای حساس و مهم با زیربنای ۶ هزار متر و ۹ طبقه در مشهد بوده که با وقفه ۱۰ ساله اکنون عملیاتی شده است. همین طور اجرای موکب زیارتی سیاحتی در شلمچه، تعمیر و تجهیز امامزاده ها، مساجد و گلزارهای شهدا در سطح استان نیز بر عهده نوسازی و تجهیز مدارس استان است.

وی ادامه داد: در دولت آیت الله شهید رئیسی ۱۷ مدرسه تاثیر گذار تحویل آموزش و پرورش استان داده ایم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به این که استان کهگیلویه وبویراحمد با ۴۸۵ مدرسه سنگی با هزار و ۸۲۰ کلاس درس در صدر مدارس سنگی ایران است، طی سفر دوم ریاست جمهور به استان برای ساخت و احداث فضاهای جایگزین سنگی ۴۰۰ میلیارد تومان، و همین طور جهت تکمیل پروژه های در دست اجرا عدد ۴۵۰ میلیون تومانی پیشنهاد دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha