• سه‌شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98110805960
  • خبرنگار : 50038

اجرای سوگواره یاس نبوی در ۱۴ بقعه متبرکه ملایر

اجرای سوگواره یاس نبوی در ۱۴ بقعه متبرکه ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از اجرای مراسم و برنامه های متنوع سوگواره یاس نبوی(س) در ۱۴ بقعه متبرکه ملایر خبر داد.

پژمان جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا(س)، برنامه های انقلابی، سخنرانی، روضه خوانی، برپایی خیمه های معرفت، پرسش و پاسخ، مشاوره و توضیح احکام از جمله برنامه های اجرایی در بقاع و امامزاده در شهرستان طی این ایام است.

وی ادامه داد: امروز -سه شنبه ۸ بهمن- ساعت ۱۵ امامزاده عبدالله(ع) ملایر میزبان همایش اصلی است و در همین روز امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن و مسجد عاشورا برنامه های مناسبتی ویژه شهادت حضرت زهرا(س) را برگزار می کنند.

جعفری از برگزاری سوگواره یاس نبوی(س) فردا در مسجد جامع، به صورت مشارکتی با سایر ادارات و ساعت ۱۵ به صورت همزمان در روستای امامزاده علی اکبر(ع) کرکان و امامزاده عبدالله(ع) روستای مهرآباد، مصادف با عصر شهادت آن بانوی بزرگوار خبر داد.

وی با بیان اینکه فردا همچنین ساعت ۱۸ روستای جوزان میزبان برگزاری سوگواره، روضه و تبرکات فاطمی برای۷۰۰ نفر است، گفت: پنج شنبه نیز در ساعت ۱۸ همین برنامه ها در مقبره سیف الدوله برای ۵۰۰ نفر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به میزبانی امامزادگان روستاهای جوکار، پری، آورزمان، داویجان و تکیه ابالفضل(ع) و پذیرایی عمومی از عزاداران حضرت فاطمه(س) اشاره و اظهارکرد: علاوه بر این برنامه های ویژه شهادت در پنج مسجد دیگر از محل نیات واقفین به صورت مشارکتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی عزاداران فاطمی با سخنرانی اساتید حوزه و ذاکران اهل بیت(ع) همراه است و سپس از عزاداران با اطعام پذیرایی می ‌شود، یادآور شد: قرائت خطبه فدکیه و تشریح و واکاوی سیره عملی زندگی پُر بار حضرت زهرا(س) برای بانوان در دستور کار این اداره قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha