• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98100402797
  • خبرنگار : 50038

دانشگاه ملایر رویداد استارتاپی برگزار می کند؛

ایده‌شو نوآوری در صنایع غذایی انگور و کشمش

ایده‌شو نوآوری در صنایع غذایی انگور و کشمش

ایسنا/همدان سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر از برگزاری رویداد ملی استارتاپ تخصصی نوآوری صنایع غذایی انگور و کشمش در ملایر خبر داد و گفت: این رخداد علمی به همت پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و شرکت شهرک صنعتی استان همدان برگزار می شود.

دکتر مجید رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: رویداد ملی استارتاپ تخصصی نوآوری صنایع غذایی انگور و کشمش با هدف ایجاد کسب و کارهای نو مبتنی بر دانش و تفکر ایرانی به همت پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و شرکت شهرک صنعتی استان همدان، پنجم اسفندماه در دانشگاه ملایر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: هدف از این رویداد حمایت از طرح های نوآورانه در صنایع غذایی وابسته به انگور و کشمش و تبدیل ایده به ثروت است بنابراین از کلیه کارآفرینان، صاحبان ایده، شرکت های نوپا، دانشجویان و علاقمندان به این صنعت برای ارائه ایده‌ها و طرح ها دعوت می‌شود با مراجعه به سایت دانشگاه ملایر و دریافت فرم ثبت نام نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند.

رستمی با اشاره به اینکه آغاز ثبت ایده ها از ۲۷ آذرماه بوده و تا ۲۷ بهمن ماه ادامه دارد، افزود: به طور قطع برگزاری این دست استارتاپ های تخصصی، نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه علمی شهرستان ایفا می کند.

وی در بخش دیگری بیان کرد: پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در حوزه علوم انگور و فرآورده های جانبی به ویژه در منطقه غرب کشور، از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده است.

رستمی ادامه داد: با توجه به سوابق گذشته و پتانسیل های منطقه ای از جمله وجود بیش از ۱۲ هزار هکتار تاکستان و بیش از ۶۰ کارخانه تهیه و بسته بندی کشمش و کارگاهای سنتی و صنعتی متعدد تهیه شیره انگور، این مرکز به عنوان پژوهشکده مستقل ملی و دارای مصوبه اصولی، در آبان سال ۹۷ با موافقت قطعی از شورای گسترش آموزش عالی، فصل نوینی از فعالیت های خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پژوهشکده با مصوبه شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سه گروه پژوهشی شامل گروه پژوهشی به زراعی و به نژادی انگور، گروه پژوهشی تبدیل و نگهداری انگور و گروه پژوهشی علوم محیطی انگور تشکیل شده است.

سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر در رابطه با چشم‌انداز این مرکز علمی، یادآور شد: شناخته شدن به عنوان معتبرترین مرکز پژوهش‌های بنیادی و کاربردی کشور در حوزه علوم و فناوری انگور و کشمش و برخوردار از تعاملات مؤثر فراملی با تأکید بر هویت اسلامی- ایرانی در دستور کار ما قرار دارد.

وی گفت: پژوهشکده انگور و کشمش با اتکا به اعضای هیئت علمی توانمند و خلاق و التزام به اخلاق حرفه‌ای و ارزش‌های جامعه، به انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و فناورانه، کمک به تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، تربیت پژوهشگر و ارائه مشاوره‌های تخصصی به باغداران، مراکز آماده سازی و بسته بندی کشمش، مراکز صنعتی تولید شیره و آب انگور، مراکز تحقیقات کشاورزی، مراکز پژوهشی و سایر سازمان‌های مرتبط با علوم انگور و کشمش می پردازد.

وی در پایان اظهار کرد: تأکید بر بهبود مستمر و بهره‌وری سازمانی با به کارگیری و توسعه دانش و فناوری روزآمد، ضمن ایجاد زمینه برای صنعتی شدن باغات انگور و روش های تبدیل و نگهداری انگور به ارتقای سلامت و امنیت غذایی در سطح ملی و حضور فعال در عرصه بین المللی، مأموریت کلی پژوهشکده انگور و کشمش ملایر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha