• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98082012282
  • خبرنگار : 71573

ترجمه دو رمان خارجی منتشر شد

ترجمه دو رمان خارجی منتشر شد

ترجمه رمان‌های «یتیمان بزرگسال» و «رودخانه تباهی» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، رمان «یتیمان بزرگسال» نوشته داریا بینیاردی با ترجمه خشایار خدیور در ۱۹۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۲۱ هزار تومان در انتشارات ققنوس عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: کتاب محصول دورانی است که نویسنده به تازگی مادرش را از دست داده. او در دل فقدانی عظیم، به زیبایی، از داشته‌هایش، از خاطرات شیرین خانودگی‌اش، از همه کسانی که وجودش را ساخته‌اند، از عشق و زندگی، و از مادرش می‌گوید.

 بینیاردی در شجره‌نامه‌اش به دنیال ردپاهایی می‌گردد که کودکی‌اش را به بزرگسالی‌اش و او را به تک‌تک افراد خانواده‌اش پیوند می‌دهند و در این میان منصفانه کاستی‌ها و مشکلات زندگی‌اش را از نظر می‌گذراند. «یتیمان بزرگسال» اثری است تحسین‌برانگیز و تأثیرگذار که به خوبی ضرروت نوشتن از خانواده و پیوندهای عمیق خانوادگی را نشان می‌دهد.

 همچنین کتاب «رودخانه  تباهی: فرار از کره شمالی» نوشته ماساجی ایشیکاوا با ترجمه فرشاد رضایی در ۲۰۰ صفحه، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۱ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: وقتی تا سرحد مرگ گرسنگی بکشی چربی لب‌ها و بینی‌ات از بین می‌رود. وقتی‌ لب‌هایت غیب شوند دندان‌هایت مثل سگی وحشی همیشه بیرون‌اند... «ما چیزی نبودیم جز اشباحی گرسنه، ما مردگان در قید حیات بودیم.»

«رودخانه تباهی» داستان واقعی مردی است که در سیزده‌سالگی به همراه خانواده‌اش از ژاپن به کره شمالی می‌رود و در چهل‌ونه‌سالگی از «بهشت روی زمین» فرار می‌کند. او از چهار دهه تحقیر و توهین و تبعیض و از گرسنگی و فقر و نبود آزادی می‌گوید. از مرگ انسان‌های بی‌گناه و زندگی میان مردگان متحرک.

«داستانی واقعی و هولناک درباره زندگی در کره شمالی... داستان شگفت‌آور  غم‌انگیز تحقیر همه‌جانبه ملت به دست دولت.» کِرِکِس ریویو

«ایشیکاوا در زندگی‌نامه دردناک خود وضعیت سهمگینی را به تصویر می‌کشد که حکومتی مستبد و فرقه‌گرا بر ملتش تحمیل کرده است... او داستان عشق استوارش به خانواده را در عمق ناامیدی و سرخوردگی اما با طنزی تلخ روایت می‌کند  و به اخبار بی‌روحی که از کره شمالی می‌شنویم وجهه‌ای انسانی می‌بخشد.» بوک لیست

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha