• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403040905723
  • خبرنگار : 71573

در قالب ۲ کتاب منتشر شد

از «تهران‌جان» تا روایت «لهجه‌های غزه‌ای»

از «تهران‌جان» تا روایت «لهجه‌های غزه‌ای»

«تهران جان: روایت‌هایی از زندگی با تهران» به کوشش مکرمه شوشتری و مهدی قزلی و «لهجه‌های غزه‌ای» نوشته یوسف القدرة و فاتنة الغرّة منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کتاب «تهران جان: روایت‌هایی از زندگی با تهران» به کوشش مکرمه شوشتری و مهدی قزلی در ۱۹۶ صفحه با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۸۵ هزار تومان در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: شهر به‌خاطر آدم‌هایش شهر می‌شود. تهران گرانیگاه‌ جمهور آدم‌های مهم و اجتماعات مؤثر و حوادث تاریخ‌ساز معاصر و مرکز ثقل ایران است. تهران‌پذیرای دوست و دشمن و میزبان همه سلیقه‌ها بوده است. تهران ملی‌ترین شهر ایران است. هنوز نفی بلد از تهران تنبیه و مجازات به‌حساب می‌آید. هنرمندان و نویسندگان بزرگ عموما ساکن تهران بوده‌اند و حتی ارباب عمایم در قم با تهران در رفت‌وآمدند_ و این‌ها همه سرنخ‌هایی از هزاران روایت نوشته‌نشده و پژوهش‌های صورت نگرفته است. این شهر از فرط در کنارمان بودن! نکره است.

 شهر به‌خاطر آدم‌هایش شهر می‌شود و آدم‌ها در قصه‌ها و روایت‌ها جاودانه می‌شوند و حالا روایت‌های این کتاب و صدها روایت مثل قرار است اندکی ما را به تهران نزدیک کند. تهرانی که شهر همه ایرانیان است.

از «تهران‌جان» تا روایت «لهجه‌های غزه‌ای»

همچنین کتاب «لهجه‌های غزه‌ای: چند روزنوشت از غزه» نوشته یوسف القدرة و فاتنة الغرّة با ترجمه محمدرضا ابوالحسنی در ۱۳۶ صفحه با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و بهای ۹۸ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار کتاب شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: آن روز عمو محمودت تنها پسرش احمد را روی شانه‌هایش گرفت و رفت تا او را زیر بمباران دفن کند. احمدی که تازه بیست‌ویک سالش تمام شده بود. هوس یک لیوان‌ قهوه کرده بود. رفت، و در حالی که لیوان قهوه در جیبش و گلوله‌ای در سرش بود برگشت. گفته بودم چطور خطی از بزاق از یک طرف دهانش راه افتاده بود؟

از «تهران‌جان» تا روایت «لهجه‌های غزه‌ای»

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha