• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403040906036
  • خبرنگار : 80001

پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر

پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر

طبق اعلام یک مسئول وزارت راه و شهرسازی از یک میلیون و ۶۶۷ هزار متقاضی واجد شرایط وام ودیعه مسکن تا کنون حدود ۴۹۹ هزار نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و تعیین سقف مجاز برای افزایش اجاره بها از زمان فراگیری ویروس کرونا در کشور در دستور کار دولت قرار گرفت. در حال حاضر سقف این تسهیلات در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و روستاها ۴۰ میلیون تومان است.

آن‌طور که مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن اعلام کرده تاکنون یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۵۲ نفر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه TEM.MRUD.IR ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۷۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

به گفته احمد خادمیان، از تعداد افراد حائز شرایط شناخته شده نیز تعداد یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند. بانک‌های عامل نیز تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی را پرداخت کرده‌اند و روند پرداخت تسهیلات رشد یافته است.

افزایش اجاره بیش از ۲۵ درصد مجاز نیست

از طرف دیگر در چهار سال قبل با آغاز بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ به منظور حمایت از مستاجران برای اجاره‌بها سقف مجاز تعیین شده است. امسال نیز در آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم متوسط سقف اجاره بها با رقم ۲۵ درصد به تصویب رسید.

بر اساس ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها دولت مکلف شده تا در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره‌بها را تعیین کند.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده آن دسته از بنگاه‌های املاکی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند.

یکی دیگر از اقدامات روزهای اخیر شورای عالی مسکن دولت سیزدهم افزایش سقف وام ساخت نهضت ملی مسکن بود که از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۲۲:۴۴

ضامن ضامن ضامن ،بازنشسته هستم ضامن ندارم تا حالا وام‌نگرفتم

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۲۳:۲۹

خداوکیلی رسانه ها ی کم ب ما مستاجرا برسیدپیگیری کنید وام رو نمیدن بیشتر بانک ها اونام ک ثبت نام میکنن ی سال باید بمونیم نوبت ...برای خدا کار کنید تا نتیجه اعمالتان تا ابد باقی بماند

avatar
دیروز ۰۲:۳۹

سلام من شغلم با موتور هست تو اسنپ کار میکنم ضامن معرفی کردم ضامن جواز کسب دار و بعد درخواست وام من را رد کردن گفتن شما مدرک درآمدی نداری باید ضامن کارمند بیارید منم ندارم ضامن کارمند و اگر هم جور شود سه ماه طول می انجامد تا وام به من تعللق بگیرد آن هم با سود ۲۲% ، من باید چکار کنم با این همه سنگ جلوی پاییم.

avatar
دیروز ۰۸:۲۲

سلام الان سه ماه هست هم مدارک دادم به بانک و هم ضامن بردم ولی هنوز از وام خبری نیست تو رو خدا پیگیری کنید گرفتاریم

avatar
دیروز ۱۴:۰۲

این ۲۵ درصدی که میگید کحاست؟؟هرصابخانه ای هرحوری که دوست داشته باشه خونشو اجاره میده.کی و کجا این ۲۵ درصد انجام شده؟؟؟

avatar
امروز ۰۱:۰۷

سلام تر خدا کسی نیس به فکر ما مستأجران باشه من خودم سرپرستان با دوتا دختر املاکیا و صاحب خونها شورشو در آوردند کسی نیس جلوشونو بگیره

avatar
دیروز ۱۵:۱۸

ما این وام و گرفتیم همون روزم دادن بهمون ولی سودش خیلی زیاده ۳۶۰تومن باید برگردونه مبلغ قسطشم زیاده

avatar
دیروز ۱۵:۴۲

سلام اونی که وام چهل میلیونی گرفته پارسال برج پنج سه چهارماه بعدش دقیق نمیدونم وام ها شدن دویست م وصدوپنجاه م وو حالا اون باچهل میلیون امسال می‌تونه خونه ای بگیره بنده همین بلاسرم آمده به هر دری میزنم میگه وام گرفتی چکارکنم به کی بگم من که چهل میلیون پارسال گرفتم خوب برای من هم شامل نمیشه باشش تابچه زیر بیست سال باچهل میلیون وام پارسال میتونم خونه ای بگیرم به خاطر خدا فکری به حال ماهم بکنید

avatar
دیروز ۱۷:۳۰

بانک ها وام نمیدن میگن منابع نداریم.هیچ صاحب خونه ای ۲۵ درصد راضی نمیشه کمتر از ۵۰ درصد نمیگیرن هیچ کاری هم نمیشه کرد. مگه تورم و ۲۵ درصد نگه داشتید که میگید صاحب خونه ها مجاز نیستن

avatar
دیروز ۲۱:۲۵

سلام این ۳ سال من دنبال وام مستاجر هستم ولی موفق نشدم هربانکی میرم میکن بوجه ندارم

avatar
امروز ۰۸:۰۸

منم هربانکی میرم میگن بودجه نداریم

avatar
امروز ۰۸:۱۹

مگه همه ضامن کارمند رسمی دارن مگه همه سنگهایی که میذارن جلو پات مبشه برداشت

avatar
امروز ۰۶:۴۷

هر بانکی رفتم میگن اعتبار نداریم و ۲ ضامن خواستن

avatar
امروز ۰۷:۰۹

صاحب خونه هاقبول نمیکنن میگن مالیات بایدبدیم مستاجرهابایدچکارکنن

avatar
امروز ۱۰:۱۱

من ۲سال واسه ۴۰ ملیون ثبت نام کردم مدارک کامل رفتم بانک گفتن به ما ابلاغ نشده. گفتم مهلت فقط ۱۲ روز است گفتن از روزی که به ما ابلاغ بشه مهلت شروع میشه، گفتم آخه من از کجا بدونم چه روزی به شما ابلاغ میکنن گفتن این مشکل خود شماست. حالا هرچی وارد سایت بشم میگه شما قبلا ثبت نام شدید. اما واسه بعضیا ابلاع شده.؟ این انصاف است؟ یکی از همون بانک که من به او معرفی شدم ۱۵ ماه پیش وام را گرفته ، اما واسه ما اااا ابلاغ نشده. یک ملیون حدودا خرج کاغذ بازی و کافی نت و تاکسی والافی واسه این ۴۰ ملیون کردم.....

avatar
امروز ۱۰:۳۲

بانک وام نمیده ا. پارسال اسفراین ملی مرکزی معرفی شدیم تاکنون وامی ندادن

avatar
امروز ۱۰:۳۵

هیچ بانکی وام نمیده برین بررسی کنین