• پنجشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98080200992
  • خبرنگار : 30054

استراتژی بازاریابی محتوایی و تاثیر آن بر افزایش فروش

استراتژی بازاریابی محتوایی و تاثیر آن بر افزایش فروش

با اینکه امروزه همه می‌دانیم بازاریابی محتوایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اثرگذار بر فرآیند بازاریابی برندها است، اما انجام درست آن نیازمند چیزی فراتر از تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن آن در فضای مجازی است.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب‌ و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه‌ شده است.

به گزارش ایسنا، بی‌تردید با اشتراک چند اینفوگرافیک نمی‌توان انتظار نتایج خیره‌کننده‌ای داشت، بلکه کلید موفقیت بازاریابی محتوایی در گرو داستان‌سرایی است؛ یعنی نقل یک داستان خوب به افراد مناسب در قالب صحیح. بدین منظور نمی‌توانید فقط روی تفکرات و تصمیم‌های لحظه‌ای اتکا کنید، بلکه باید یک استراتژی منسجم در بازاریابی محتوایی داشته باشید تا فانوس راه شما باشد.

شناخت جامعه هدف

حتی اگر محتوای شما بی‌نقص باشد، برای افراد نامناسب ارزشی نخواهد داشت. باید تا جای ممکن جامعه مخاطبان هدف خود را بشناسید. یک استراتژی بازاریابی محتوایی خوب توانایی پر کردن این شکاف‌ها را به بهترین شکل ممکن خواهد داشت. در واقع این سند شما را وادار به تعریف هویت مشتریان، آنچه آن‌ها را تحریک می‌کند، مکان آن‌ها در زنجیره خرید و مشکلاتی که می‌تواند با محتوای شما حل شود، می‌کند.

تعریف اهداف برند

برای آن که از درست بودن گام‌های خود و هم‌تیمی‌هایتان مطمئن شوید، باید یک نقشه راه داشته باشید. استراتژی محتوای مدون می‌تواند مانند نقشه، یک شاخص عملکرد کلیدی برای برندتان تعریف کرده و اهداف آن را مشخص نماید. فراموش نکنید که تنها چیزی‌هایی را می‌توانید مدیریت کنید که بتوانید آن‌ها را بسنجید. به‌عنوان نمونه:

· اهداف و تعاریف

· میزان تخصیص بودجه

· فرصت‌های موجود در شبکه‌های مختلف

آزمون‌وخطا

برخی داشتن استراتژی بازاریابی محتوایی را به‌سختی یک سنگ تصور می‌کنند، ولی حقیقت نشانگر انعطاف آن در شرایط مناسب است. باید با آزمون‌وخطا و تجربه آن‌قدر آن را تغییر دهید تا به یک وضعیت ایده‌آل دست پیدا کنید، چرا که برای تمامی کسب‌وکارها نمی‌توان نسخه واحدی پیچید. هر برند باید با آزمون و تکرار مقدار بهینه مؤلفه‌هایی همچون زمان انتشار پست، شمار واژه‌های وبلاگ یا تناوب اشتراک محتوا را برای خود مشخص نماید.

تصمیم‌گیری

مدیریت یک تیم، تولید محتوای منسجم و پاسخگویی به مدیران مافوق همگی نشانگر این هستند که یک بازاریاب همواره باید در حال تصمیم گرفتن باشد، تصمیمی که سایر اعضای تیم بتوانند به آن اتکا کنند.

داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوایی شفاف کمک می‌کند که بازاریاب آمادگی بیشتری برای رویارویی با چنین شرایط را داشته باشد. استراتژی تولید محتوا باعث کاهش درگیری‌ها، از بین رفتن ابهامات و جایگزین شدن تصمیمات حساب‌شده با حدس‌های غیرعلمی می‌شود.

بهره‌وری بیشتر

برنامه‌ریزی غیرعلمی برابر با صرف انبوهی از زمان، منابع و انرژی بدون به دست آوردن نتایج مناسب است. از طرف دیگر، کمبود زمان و ضرب‌الاجل‌هایی که برای تولید محتوا وجود دارد، چنان فشار روانی بر تیم وارد می‌سازد که باعث می‌شود بخش عمده‌ای از خلاقیت شما و تیمتان از بین برود. با داشتن استراتژی محتوا، قدرت مانور بیشتری برای مدیریت زمان و منابع خود خواهید داشت.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha