• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403040906060
  • منبع : بازار

تبلیغات در کشورهای عربی/ بررسی بهترین روش های ۲۰۲۴

تبلیغات در کشورهای عربی/ بررسی بهترین روش های ۲۰۲۴

کشورهای عربی خاورمیانه بیش از ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت دارند. روند توسعه این کشورها باعث شده تا نظر بنگاه‌های اقتصادی دنیا نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس جلب شود. اتفاقی که باعث شده تا ایرانیان زیادی هم برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی خود این کشورها را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ادزینو البته برای استفاده از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید استراتژی بازاریابی مستحکمی را دنبال کرد. بخشی از این استراتژی هم مربوط به بحث تبلیغات در کشورهای عربی می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روش‌های تبلیغاتی در کشورهای عربی بپردازیم.

چرا تبلیغات در کشورهای عربی مهم است؟

در سال‌های اخیر کشورهای عربی به یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا تبدیل شده‌اند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از برندهای معروف دنیا در این کشورها نمایندگی فعال داشته باشند. فروش نفت، توسعه راه‌های تجاری هوایی و دریایی و نگاه ویژه‌ای که این کشورها به اقتصاد دارند، باعث توسعه یافتگی این کشورها شده است.

اگر قصد فعالیت تجاری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را دارید، باید خودتان را برای یک رقابت فشرده و نفس‌گیر آماده کنید. به همین خاطر تبلیغات در کشورهای عربی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در وب‌سایت ادزینو دلایل دیگری هم برای اهمیت تبلیغات در این کشورها آورده شده است:

  • جمعیت جوان کشورهای عربی: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشورهای عربی را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند؛ نسلی که بیشترین استفاده را نیز از اینترنت و فضای آنلاین دارند.
  • افزایش نفوذ اینترنت و رسانه‌های اجتماعی: رشد چشمگیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا تبلیغات در کشورهای عربی هم به این سمت‌وسو کشیده شوند.
  • افزایش قدرت خرید مردم: رشد اقتصادی کشورهای عربی باعث شده تا قدرت خرید مردم هم افزایش یابد و تقاضای بیشتری برای خرید محصولات و استفاده از خدمات مختلف داشته باشند.
  • رقابت سنگین: جذابیت بازارهای تجاری در کشورهای عربی باعث شده تا رقابت کسب‌ و کارها نیز فشرده‌تر باشد. موفقیت در این بازارها بدون تبلیغات شدنی نیست.

۵ روش برای تبلیغات در کشورهای عربی

اگر در جستجوی بهترین روش‌ها برای تبلیغات در کشورهای عرب‌زبان هستید، می‌توانید به سراغ موارد زیر بروید.

۱. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

نسل جوان در کشورهای عربی تمایل زیادی به حضور در شبکه‌های اجتماعی دارند. اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در این کشورها هستند. یوتیوب و تیک‌ تاک نیز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. اگر قصد تبلیغات در کشورهای عربی را دارید، لازم است روی این شبکه‌ها تمرکز خوبی داشته باشید.

در حال حاضر برای تبلیغ در این شبکه‌ها دو راهکار پیش رویتان قرار دارد. راهکار اول همکاری با اینفلوئنسرها است؛ اما پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که در کشورهای مورد نظر شما فعال باشند، کمی سخت خواهد بود.

راهکار دوم هم استفاده از پلن‌های تبلیغاتی هر پلتفرم است. برای مثال اگر بخواهید اقدام به تبلیغات در یوتAیوب کنید، می‌توانید از طریق گوگل ادز تبلیغات خود را انجام دهید. در اینستاگرام و توییتر هم گزینه تبلیغات مستقیم در دسترس است.

۲. انجام تبلیغات کلیکی

گزینه بعدی برای تبلیغ در کشورهای عربی انجام تبلیغات کلیکی است. سایت دارت ادز این مدل تبلیغات را به نحو زیر توصیف می‌کند:

این روزها بسیاری از شرکت‌ها بخش عمده بودجه خود را به تبلیغات کلیکی اختصاص می‌دهند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در سطح جهانی دیده شوید و سهمتان از بازار را چند برابر کنید، باید تبلیغات کلیکی را در اولویت قرار دهید. یکی از روش‌های تبلیغات در عراق و عمان استفاده از همین خدمات تبلیغات کلیکی است. شما می‌توانید انواع تبلیغات بنری، درون برنامه‌ای و ویدئویی را با این روش اجرا کنید؛ و فقط در صورتی که نمایش آگهی به کلیک ختم شد، هزینه لازم را پرداخت کنید.

۳.     تبلیغات ایمیلی

اگر به دنبال روش دیگری برای تبلیغات در کشورهای عربی هستید، می‌توانید به سراغ تبلیغات ایمیلی بروید. برای آشنایی دقیق‌تر با این مدل از تبلیغات توضیحات زیر را از وب‌سایت ادزینو بخوانید:

اگر به دنبال تبلیغ در کشورهای عربی هستید، می‌توانید به سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. برای این کار دو پیشنهاد در مقابلتان قرار دارد. پیشنهاد اول همکاری با پلتفرم‌هایی است که یا خودشان امکان تبلیغات ایمیلی در کشورهای عربی را دارند، یا اینکه می‌توانند تعداد انبوهی از ایمیل کاربران عرب‌زبان را به شما بفروشند. این راهکار گزینه بدی نیست، اما در خیلی از مواقع با مشکلاتی روبرو می‌شود.

۴.تبلیغ در موتور جستجوی گوگل

اگر صاحب یک وب‌سایت به زبان عربی یا انگلیسی هستید، می‌توانید برای جذب ترافیک از کشورهای عربی به سراغ تبلیغ در موتور جستجوی گوگل بروید. بسیاری از کاربران کشورهای حوزه خلیج فارس از زبان عربی و انگلیسی استفاده می‌کنند. به همین خاطر جستجوهای آن‌ها نیز بیشتر بر اساس همین زبان‌ها انجام می‌شود. در نتیجه اگر وقت بگذارید و فهرست کلمات کلیدی مدنظرتان را تعیین کنید، می‌توانید در تبلیغات گوگل ادز هم موفق باشید.

تبلیغات در کشورهای عربی/ بررسی بهترین روش های ۲۰۲۴

نکته مهم اینکه اگر تبلیغات گوگل ادز را در کشورهای همسایه انجام دهید، می‌توانید از قابلیت‌های بیشتری استفاده کنید. در حال حاضر برخی از قابلیت‌های گوگل ادز در ایران محدود شده است. برای مثال کسب و کارهای ایرانی برای نمایش تبلیغات در یک لوکیشن خاص با مسئله تحریم روبرو هستند؛ اما در کشورهای عربی می‌توان تبلیغات را به کمک الگوریتم‌های هوشمند گوگل به یک شهر یا محله خاص محدود کرد.

۵.تبلیغات اپلیکیشن در کشورهای عربی

اگر در جستجوی روش جدیدی برای تبلیغات در کشورهای عربی هستید، می‌توانید به سراغ تبلیغ از طریق اپلیکیشن‌ها بروید. برای آشنایی با این سبک از تبلیغات توضیحات زیر را از وب‌سایت ایران هاست بخوانید:

تبلیغات درون برنامه‌ای به نوعی از تبلیغات اشاره دارد که در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات شامل بنرها، ویدئوها و تصاویری هستند که درست هنگام استفاده از اپلیکیشن موبایل به کاربران نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات یک استراتژی کسب درآمد محبوب برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها است که در آن توسعه دهندگان برای ارائه تبلیغات در برنامه خود پول دریافت می‌کنند.

نحوه اجرای تبلیغات اپلیکیشنی پیچیدگی‌ خاصی ندارد. اگر می‌خواهید چنین تبلیغاتی را پیاده‌سازی کنید، بهترین گزینه رفتن به سراغ پلتفرم گوگل ادز است. به کمک گوگل ادز می‌توانید تبلیغات اپلیکیشنی را داخل گوگل پلی و اپ استور نمایش دهید.

۶.تبلیغات آفلاین در کشورهای عربی

تا اینجا بیشتر از تبلیغات آنلاین در کشورهای عربی صحبت کردیم؛ اما برای بازاریابی در این کشورها گزینه تبلیغات آفلاین هم روی میز است. از جمله تبلیغات آفلاین موثر در کشورهای عربی می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی در محیط‌های شهری
  • تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
  • تبلیغ در روزنامه‌ها و جملات
  • چاپ بروشور، تراکت و پوستر
  • شرکت در رویدادهای حضوری و حمایت مالی از این رویدادها
  • شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازاریابی حضوری

سخن آخر

بازارهای اقتصادی و تجاری در کشورهای عربی گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری هستند. همین مسئله باعث شده تا نگاه کسب و کارهای زیادی به این پتانسیل بالقوه جلب شود. اگر می‌خواهید در این رقابت فشرده موفق باشید و سهم بازار بزرگ‌تری را به خود اختصاص دهید، باید به سراغ تبلیغات در کشورهای عربی بروید. در مقاله فوق درباره بهترین شیوه‌های تبلیغاتی در این کشورها صحبت کردیم. اگر سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha