• پنجشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98072519187
  • خبرنگار : 50088

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد اعلام کرد

توزیع 25 هزار پرس غذای گرم در میان زائران افغانستانی در مرز دوغارون

توزیع 25 هزار پرس غذای گرم در میان زائران افغانستانی در مرز دوغارون

ایسنا/خراسان رضوی مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد گفت: از 15 مهرماه تا امروز بیش از 25 هزار پرس غذای گرم توسط آستان قدس رضوی به زائران افغانستانی در مرز دوغارون توزیع شد.

علی فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این ایام به صورت میانگین روزانه بیش از 3000 پرس غذای گرم بین زوار اربعین حسینی که از طریق مرز دوغارون وارد کشور می‌شوند، توزیع می‌شود.

وی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر توزیع غذا؛ خدمات فرهنگی، اسکان، امدادرسانی، بهداشتی و حمل و نقل سالمندان و معلولان به زائران پیاده‌ اربعین حسینی که از طریق این معبر رسمی وارد ایران می‌شوند، ارائه کرده‌ است.

فخاری بیان کرد: همچنین در این ایام به صورت روزانه بالغ بر یک هزار وعده صبحانه همراه با خدمات مختلف در حوزه‌های پزشکی، فرهنگی، اسکان و نظافت با حضور خادمیاران به زائران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۵ مهرماه سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هزار بسته فرهنگی بین زائران افغانستانی در موکب امام رضا(ع) توزیع شده است.

مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد، اظهار کرد: روزانه بیش از 3000 نفر از زائران کشور افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین در کشور عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند.

وی عنوان کرد: ۱۸۰ نیروی خادمیار و ۱۲۰ نفر از مردم تشیع و تسنن شهرستان تایباد در مرز دوغارون به زائران کربلای حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند، این نهاد همچون سال‌ گذشته از روزهای ابتدایی حضور زائران در مرز ایران و افغانستان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرده است.

فخاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه سال جاری که مصادف با پایان ماه صفر است بیش از ۳۴ هزار پرس غذا در موکب امام رضا(ع) مستقر در مرز دوغارون از سوی آستان قدس رضوی بین زائران اربعین توزیع شود.
 
از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از زائران افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین و عزاداری ایام پایانی ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha