• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۱:۵۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403062818771
  • خبرنگار : 71368

انسداد دو ساعته خیابان آیت تا میدان نبوت بر روی ماشین‌ها، در روز جهانی بدون خودروها

انسداد دو ساعته خیابان آیت تا میدان نبوت بر روی ماشین‌ها، در روز جهانی بدون خودروها

مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران برنامه های روز جهانی بدون خودرو را تشریح کرد و گفت: انسداد دو ساعته خیابان آیت تا میدان نبوت بر روی ماشین‌ها، یکی از برنامه‌های این روز است.

مهدی گلشنی در گفت وگو با ایسنا،‌  با تشریح ویژه برنامه‌های روز جهانی بدون خودرو با بیان اینکه در پی دستور شهردار تهران و همچنین مصوبات شورای ترافیک مقرر شد تا در روز جهانی بدون خودرو که یک رویداد جهانی است، ویژه برنامه هایی را برای ترویج فرهنگ بدون خودرو و تبلیغ مدهای حمل و نقل پاک تدوین کنیم، گفت: بر همین اساس در این روز محورهایی را برای تردد خودروها مسدود کرده و به تردد عابرین اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه ۳۱ شهریور ماه را به عنوان زمان اجرای برنامه‌های روز بدون خودرو انتخاب کردیم، افزود: صبح ۳۱ شهریور ماه در مناطق ۲۱ و ۲۲ مسابقه دوچرخه از جاده مخصوص تا دور استادیوم و سپس برگشت به سمت نقطه شروع را در راستای ترویج حمل و نقل پاک خواهیم داشت.

گلشنی با بیان اینکه در ادامه در عصر روز ۳۱ شهریورماه نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۸،  محور آب از خیابان آیت تا میدان نبوت به طور کامل مسدود خواهد شد، ادامه داد: در این زمان در این محور  مدل های حمل و نقل پاک عرضه می‌شود و غرفه‌های متعددی  برپا می شود و با توجه به میلاد حضرت رسول سعی شده تا مراسم شادتر باشد.

وی اظهار کرد: در مراسم روز بدون خودرو غرفه‌هایی ویژه توان یابان برپا خواهد شد و علاوه بر نمایش موزیکال با هدف ترویج مد حمل و نقل پاک و  بازی ترافیکی فکری و حرکتی، همچنین  در این مراسم شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان خواهیم بود.

گلشنی ضمن دعوت از شهروندان برای حضور گسترده در برنامه‌های روز جهانی بدون خودرو، گفت: شهروندان دقت داشته باشند که شهر برای انسان‌هاست و ما خودمان کیفیت زیست شهری را با ترویج فرهنگ ماشین سواری در اختیار خودروها قرار دادیم؛ اما می توان یک روز به صورت سمبولیک از خودرو استفاده نکرد و به یاد بیاوریم که شهر برای انسان‌ها و نه خودروها طراحی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha