• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062919342
  • خبرنگار : 50549

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی:

صیانت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در سایه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است

صیانت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در سایه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی معنای تازه‌ای به ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) بخشیده و فرصت‌های گسترده‌ای را برای صیانت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در کشور و جهان به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد، ۲۹ شهریورماه در اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که به منظور تجلیل از برگزیدگان قرآنی، خادمان زائرین حسینی و رضوی و ایثارگران دفاع مقدس در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه اوقاف در توسعه فعالیت‌های قرآنی پیشگام است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب، استراتژی و گفتمان انقلاب و قرآن را پایه‌گذاری و از این گفتمان صیانت کردند.

وی اضافه کرد: امروز دستاورد این تفکر قرآنی و انقلابی در اقصی نقاط کشور و حتی جهان به ویژه منطقه قابل رویت است.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: خدمت به قرآن و نهضت قرآنی ارزش و جایگاه والایی دارد که تنها منحصر به قرائت قرآن و محافل عزاداری نیست، چراکه ثمره برخی خانواده‌ها تنها یک نوجوان و جوان بوده که آن را در راه نهضت قرآنی و برای قرآن و به عشق اهل‌بیت(ع) فدا کرده‌اند.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: اوقاف و امور خیریه در امر ترویج قرآن کریم و برگزاری این مسابقات هدفمند و ارزشمند همواره پیشگام بوده که این امر قابل تقدیر و توجه است.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از فعالان قرآنی و بر لزوم تکریم از آنان به نقش پیامبر اکرم(ص) در توسعه دین مبین اسلام، نشر قرآن و نهضت قرآنی اشاره کرد و افزود: امروز فرصتی ایجاد شد تا تکریم و تجلیل از فعالان این عرصه صورت گیرد. انقلاب اسلامی معنای تازه‌ای به فرهنگ اهل‌بیت(ع) بخشیده و فرصت‌های گسترده‌ای را برای صیانت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در کشور و جهان به وجود آورده است.

تربیت خادمان قرآنی یکی از دستاوردهای انقلاب در زمینه قرآن است

گنابادی‌نژاد ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب در زمینه قرآن تربیت خادمان و فعالان قرآنی است و امروز در اوقاف، فعالان این حوزه خادمان قرآن هستند.

وی با بیان اینکه خدمت به قرآن ابعاد مختلفی دارد، اضافه کرد: این خدمت تنها به برگزاری محافل قرآنی منحصر نیست و برگزاری مسابقات نیز در این خصوص اهمیت دارد که خوشبختانه اوقاف با برگزاری هر ساله مسابقات قرآن همواره در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی پیشگام بوده و هست.

کسب ۶ رتبه برتر توسط نخبگان قرآنی خراسان رضوی در مسابقات بین‌المللی

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه گفت: برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با ثبت نام ۲۳۹۹ نفر از برادران و خواهران که در ۱۳ رشته برای افراد بالای ۱۸ سال و در ۲ رشته برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد.

وی با اشاره به درخشش نخبگان قرآنی استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اضافه کرد: از متسابقین، ۱۷۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند که در این مراسم از برگزیدگان تقدیر می‌شود، ضمن اینکه در سال گذشته افتخارآفرینان خراسان رضوی ۶ رتبه برتر مسابقات بین‌المللی را از آن خود کردند .

ایزدی با اشاره به برپایی موکب امام رضا(ع) در ایام اربعین گفت: در سال جاری ۱۰۶ نفر توفیق پیدا کردند که به زائرین امام حسین(ع) در موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی به زائرین حسینی خدمت کنند که در این مراسم از این بزرگواران تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: سومین خدمت توفیق  خدمتگزاری ۷۱۵  نفر از خادمان اجرایی در ایستگاه های استقبال از زائرین امام رضا(ع) در روزهای پایانی ماه صفر است، همچنین تجلیل از ۷ نفر از ایثارگران دفاع مقدس که در نهاد وقف خدمت می‌کنند در مراسم شکرانه انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha