• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062919340
  • خبرنگار : 30147

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر: 

امسال فقط در دو شهرستان خراسان رضوی کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود

امسال فقط در دو شهرستان خراسان رضوی کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر گفت: ابتدا قرار بر این بود که کنگره ملی شهدا در سه شهرستان برگزار شود اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته فقط در شهرستان‌های کاشمر و تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

 سرهنگ حسین دهقانی ۲۹ شهریور در نشست خبری، با بیان اینکه کنگره شهدای استان در اسفندماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه و اولویت امسال شهرستان کاشمر و منطقه‌ترشیز برگزاری کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۲ شهید است.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌هایی که برگزار می‌شود در مسیر برگزاری هر چه بهتر کنگره ملی شهرستان است، ادامه داد: گرچه ابتدا قرار بود اجلاسیه شهدا در ۱۰ آذر و همزمان با سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس برگزار شود اما با تصمیماتی که اتخاذ شد کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۲ شهید به تعویق افتاده و در دیماه امسال برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر تصریح کرد: چون قبل از برگزاری کنگره‌های ملی شهدا دیدار با رهبر معظم انقلاب و دریافت پیام ایشان انجام می‌شود برای همین اجلاسیه و کنگره شهدا با تأخیر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره‌های شهدا فقط با پشتیبانی و حمایت مردم برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۲ شهید منطقه ترشیز ۲۲ کمیته سازماندهی شدند و هرکدام وظیفه خاص خود را برعهده دارند.

دهقانی با اعلام اینکه اجلاسیه ملی شهدا با حضور میهمان کشوری و استانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری کنگره شهدا نمایش آئینی نیز با حضور هنرمندان منطقه در شهرستان کاشمر برگزار خواهد شد.

برگزاری ۳۰۰ برنامه محوری و شاخص همزمان با هفته دفاع مقدس

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: با توجه به برنامه‌های روزشمار هفته دفاع مقدس بالغ‌بر ۳۰۰ برنامه محوری و شاخص در سطح شهرستان نیز برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های محوری برنامه‌های دیگری از قبل ویزیت رایگان، اعزام گروه‌های جهادی، توزیع سبدهای معیشتی و حمایتی لوازم‌التحریر، یادواره شهدا، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و... نیز برگزار خواهد، افزود: با توجه به برگزاری کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۲ شهید برگزاری یادواره‌های شهدا را در سطح رده‌های بسیج و مساجد روستاها و شهر خواهیم داشت.

حضور دانشجویان در مناطق زلزله‌زده کاشمر

وی برپایی نمایشگاه‌های اسوه بسیج در محل برگزاری نماز جمعه را به عنوان برنامه محوری هفته دفاع مقدس اعلام و ادامه داد: هم اکنون میزبان ۶۰ نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه پیام نور تهران هستیم که ۴۰ نفر خواهر و ۲۰ نفر نیز برادر هستند.

دهقانی با بیان اینکه این دانشجویان در دو عرصه تربیتی و فرهنگی و عمرانی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت این افراد در مناطق زلزله زده است.

وی با اعلام اینکه تمامی ۳۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس با همکاری رده‌های بسیج و مجموعه‌های اداری شهرستان کاشمر انجام خواهد شد، اظهار کرد: همزمان با دفاع مقدس همایش بزرگ نقش اصناف در دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر با اشاره به اینکه از حدود سه سال قبل با توجه به ابلاغیاتی که دریافت شد رژه نیروهای مسلح ۳۱ شهریور فقط در مراکز استان‌ها و مناطقی که در آنها رده‌های عمده نیروهای مسلح حضور دارند برگزار می‌شود، افزود: در کاشمر نیز فقط رژه خودرویی و موتوری نیروهای نظامی و انتظامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha