• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97022413020
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا توسط محیط زیست سیستان و بلوچستان

اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا توسط محیط زیست سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح‌های سالم سازی دریا، بازرسی شناگاه‌های رسمی و غیر رسمی و مراکز تفریحی ساحلی جنوب استان خبر داد.

‌به گزارش ایسنا- ‌ دکتر نیره پورملایی در کارگروه توجیهی این طرح گفت: دستورالعمل بازرسی و نصب پرچم در شناگاه‌های ساحلی و طرح‌های سالم سازی دریا توسط معاونت دریایی سازمان با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین و جهت اجرا به ادارات ذیربط ابلاغ شده است‌.

وی بیان کرد: این دستورالعمل به منظور برنامه ریزی، اجرا، راهبری و نظارت بر شناگاه‌های رسمی و غیر رسمی ساحلی و همچنین مناطق تفریحی دریایی و وحدت رویه در نحوه بازرسی، نظارت و پایش این اماکن در راستای اطلاع رسانی مناسب در خصوص وضعیت کیفی و بهداشتی آنها تدوین شده است.

پورملایی ادامه داد: در همین راستا مراکزی که موفق به کسب امتیاز بالا در خصوص مدیریت زیست محیطی و بهداشتی محدوده فعالیت خویش ‌شوند، "پرچم آبی" و مراکزی که نتوانند استانداردهای لازم را جهت ادامه فعالیت خویش اجرا نمایند، "پرچم زرد" دریافت خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: یکی از موارد مهم در صدور مجوز ادامه فعالیت شناگاه‌ها و مراکز تفریحی ساحلی، رعایت استانداردهای آلودگی میکروبی آبهای ساحلی است که در این خصوص در فصل شنا 6 مرحله و در غیر فصل شنا حداقل 3 مرحله نمونه برداری میکروبی از آبهای ساحلی صورت می‌گیرد‌.

پورملایی افزود: یکی از مشکلات استان عدم وجود شناگاه رسمی و ایمن در محدوده نوار ساحلی شهرستان های چابهار و کنارک است که سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی یا ارگان‌های مربوطه همچون شهرداری‌های شهرهای ساحلی و منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در این خصوص به شدت احساس می‌گردد، چرا که علی رغم وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری ساحلی و دریایی استان در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha