• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040704304
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تصویب ۲۸۴ مصوبه، برآیند جلسات کمیسیون ماده پنج در استان سیستان و بلوچستان

تصویب ۲۸۴ مصوبه، برآیند جلسات کمیسیون ماده پنج در استان سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب ۲۸۴ مصوبه به همت دولت سیزدهم در قالب ۵۱ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان خبر داد.

سید مهدی میری در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه این اداره‌کل در حوزه شهرسازی و معماری، راهبری و نظارت بر کلیه امور مربوط به این بخش در استان را بر عهده دارد، گفت: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۵ کمیسیونی است که بر اساس قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به بررسی و تصویب مسائل مربوط به طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر منطقه می‌پردازد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا همواره تلاش شده است طرح ها در کمیسیون ماده پنج به نحوی تصویب شود که علاوه بر کمک به توسعه شهری و ساخت و سازهای زیبا به اصول کیفی در ساخت نیز اهتمام ویژه شود.

میری واگذاری اراضی در محدوده شهرها، بررسی طرح های تفصیلی و تفکیکی، تغییر کاربری ها، بازنگری طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، بررسی مشوق های ۱۹ بندی بافت های فرسوده و نابسامان شهری، بررسی بسته های سرمایه گذاری در شهرها را از مهمترین مصوبات جلسات کمیسیون ماده پنج در استان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha