• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96122413666
  • منبع : نمایندگی کردستان

آغاز طرح جامع دریاچه زریوار از سال 90

آغاز طرح جامع دریاچه زریوار از سال 90

ایسنا/کردستان سرپرست اداره‌کل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: کردستان 5 منطقه تحت حفاظت محیط‌زیست دارد که شامل زریوار، عبدالرزاق، بدر و پریشان، شاهو و کوسالان و بیجار است که در مجموع 7.45 درصد مساحت کل استان تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست است.

به گزارش ایسنا، «کوروش زارعی» امروز پنج شنبه(24 اسفند) در جلسه کارگروه استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار، اظهار کرد: کردستان 5 منطقه تحت حفاظت محیط زیست دارد که شامل زریوار، عبدالرزاق، بدر و پریشان، شاهو و کوسالان و بیجار است که در مجموع 7.45 درصد مساحت کل استان تحت مدیریت سازمان محیط زیست است.

وی با اشاره به این‌که این مقیاس در میانگین جهانی، 12 درصد است، گفت: هم‌اکنون کردستان با این میانگین فاصله زیادی دارد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت از محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر 89 نفر که اکثر آن‌ها از خانواده شهدا هستند، بدون توجه به تأمین اعتبارات برای آینده در این سازمان استخدام شده‌اند که امروز پرداخت حقوق آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد و این سازمان نیازمند تأمین اعتبارات و تجهیزات ویژه است.

وی در ادامه به دیگر کمبودها و محدودیت‌های این سازمان اشاره و تصریح کرد: سازمان محیط زیست کردستان به 48 دستگاه خودرو برای انجام صحیح وظایف خود نیازمند است و این درحالیست که امروز در تمام استان 28 خودرو در اختیار دارد.

زارعی ورود ریزگردها و واژگونی تانکرهای سوخت را از دیگر لطمات محیط زیستی کردستان ذکر کرد که موجب آسیب ها و مشکلات زیادی شده است.

وی گفت: طرح جامع دریاچه زریوار از سال 90 آغاز شد و تاکنون در این راستا 980 میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت از محیط زیست کردستان ادامه داد: دستگاه‌های زیادی از قبیل شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و ... متولی و بهره‌بردار این دریاچه هستند که موجب ایجاد مشکلاتی در دریاچه شده است.

وی مرمت و بازسازی لاگون‌های حاشیه تالاب، خرید تجهیزات حفاظتی، ایجاد بانک اطلاعاتی، مطالعه بررسی چشمه‌های بستر تالاب، علامت‌گذاری حریم تالاب، تدوین برنامه کسب و کار تالاب، ساماندهی کانال دره وران و ... را از اقدامات صورت گرفته تاکنون اعلام کرد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha