• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93092916765
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

نخستین اردوی راهیان نور دریایی بسیج دانشجویی هرمزگان برگزار شد

نخستین اردوی راهیان نور دریایی بسیج دانشجویی هرمزگان برگزار شد

مسئول اردویی راهیان نور سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از برگزاری نخستین اردوی راهیان نور دریایی دانشجویی در جزیره هرمز خبر داد.

مسئول اردویی راهیان نور سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از برگزاری نخستین اردوی راهیان نور دریایی دانشجویی در جزیره هرمز خبر داد.

به گزارش ایسنا،رسول جهانداری افزود: در این اردو بیش از 100 نفر از برداران دانشگاههای بندرعباس از جزیره هرمز بازدید کردند.این اردو با روایت گری فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام الهی مهر همراه بود و دانشجویان قبور مطهر دو شهید گمنام و ۳۶ شهید این جزیره را زیارت کردند.

جهانداری در ادامه در خصوص ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی گفت: جزیره خارک به تعداد روزهای جنگ تحمیلی بمباران شده است و نخستین برخورد با دشمن در منطقه خلیج فارس، نخستین ترابری عملیات دریایی و انواع نبردهای دریایی شامل رزم سطحی و نبرد مستقیم با آمریکا به وسیله رزمندگان استان بوشهر انجام شده است و نیاز است که نسل های امروزی با حضور در اردوهای راهیان نور دریایی، از نزدیک شاهد رشادت ها و ایثارگری های شهدا باشند.

وی راهیان نور را فرصت مناسبی برای انتقال ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس خواند و افزود: ما می‌بایست از این ظرفیت با تمام توان در جهت انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

جهانداری تاکید کرد: آشنایی جوانان با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و جوانان که در طول هشت سال دفاع مقدس با فدای جان خود از سرزمین اسلامی دفاع کردند، از آثار و برکات معنوی این اردو است که با هیچ برنامه فرهنگی دیگری نمی‌توان به آن دست یافت.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل عصر حاضر را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: باید نسل جوان، گذشته انقلاب و فداکاری جوانان نسل اول را لمس کنند که آنها چه کار بزرگ و غیر ممکنی را انجام دادند و با نثار خون خود این کشور و انقلاب را حفظ کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha