• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403041208273
  • منبع : بنیاد شهید

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

والدین شهدا سرمایه‌های فرهنگی هستند

والدین شهدا سرمایه‌های فرهنگی هستند

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بسیاری از خانواده‌های شهدا از میان ما می‌روند و فرصتی نیست، والدین شهدا سرمایه‌های فرهنگی هستند که خاطرات آنها باید بماند و ثبت و ضبط شود.

به گزارش ایسنا،نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران سه شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در سفر به استان مرکزی، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضور یافت و گفت: شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید کارهای بزرگ را در دستور کار خود قرار دهد و افزود: اسلام برای شهید، ایثار و مقاومت، ارزش قائل است.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم‌ افزود: جایگاه شهید بسیار بالا و والا است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا، ایثارگران و همه کسانی است که در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند کمترین کار است تا آرمان‌ها و یاد این عزیزان در آینده فراموش نشود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مقاومت یکی از اصول و ریشه های انقلاب اسلامی است، باید به روش‌های نوین و علمی آن را در سطح جامعه توسعه و گسترش داد.

وی بیان کرد: شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها باید به بخش هنر و رسانه توجه ویژه کنند و این مهم را در دستور کار جدی قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: این شوراها باید در این حوزه‌ها سالانه حداقل ۲ پروژه ملی تعریف کنند.

در ادامه، مخلص‌الائمه استاندار مرکزی گفت: بدیهی است که فرهنگ ایثار و شهادت با بقیه مولفه‌های فرهنگی گره خورده و همه باید وظیفه خود را در این راستا به خوبی انجام دهند.  دولت سیزدهم به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت و فرصت برای تبیین اقدامات در حوزه‌های مختلف وجود نداشت.هر دولتی حداقل ۶ تا هشت ماه وقت برای معرفی دستاوردهای خود در نظر می‌گیرد اما دولت سیزدهم تنها در چهل روز و با رخت عذای رئیس جمهور فرصت داشت تا برنامه‌های خود را تبیین کند.هرچه کار و تلاش انجام شده، توشه و ذخیره خوبی برای آخرت است اما اگر کوتاهی صورت گرفته باشد، باید در محضر خدا، شهدا و خانواده شهدا پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: به روحیه ارزشی و انقلابی مدیران دولت سیزدهم ایمان داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این نشست گفت: در راستای ترویج حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کنگره ملی شهدای استان مرکزی در سال ۹۸ برگزار شد و ساختار خوبی برای آن دیده شده و الگویی برای تمام استان‌های کشور شد.

در ابتدای این مراسم، رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از حضور حماسی مردم فهیم استان به ویژه جامعه ایثارگری استان مرکزی در پای صندوق‌های رای تقدیر و تشکر کرد و گفت: انتظار است جامعه ایثارگری استان در دور دوم انتخابات نیز حضور پرشور و دشمن‌شکن داشته باشند و دیگران را برای حضور در این عرصه دعوت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: ۳۹ هزار دیدار توسط خادمین شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نظامی و انتظامی، استاندار، نماینده ولی‌فقیه و میهمانانی که به استان مرکزی سفر داشتند، در طول سه سال دولت سیزدهم انجام شده است.

ربیعی اظهار کرد: در جمع‌آوری و ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد، یک‌هزار مصاحبه تلویزیونی ثبت و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه حفظ و توسعه سلامت روح و روان، ۱۱۰ اعزام با حدود ۲۰ هزار ایثارگران به اردوهای فرهنگی، ورزشی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی انجام‌ شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: حدود چهار هزار مراسم یادواره و اجلاسیه شهدا در طول سه سال دولت سیزدهم در این استان برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha