• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403041309076
  • منبع : روابط عمومی برنامه

در جلسه شورای مرکزی پیشکسوتان راهیان نور عنوان شد:

رفتارسازی مبتنی بر دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است

رفتارسازی مبتنی بر دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است

جلسه شورای مرکزی پیشکسوتان راهیان نور که در ستاد مرکزی راهیان نور کشور با حضور پیشکسوتان این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، سردار سرتیپ پاسدار قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت:  باید در حوزه تحول و تغییر اساسی در شیوه‌های برگزاری راهیان نور متناسب با ذائقه نسل جوان و با توجه به تکراری نبودن برگزاری راهیان نور برای اشخاصی که در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور داشته‌اند برنامه‌ریزی کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی نیز گفت: دفاع مقدس و برکات آن بر کسی پوشیده نیست و نیازی به تحریف ندارد اگر ما توفیق پیدا بکنیم همانی که اتفاق افتاده است را روایت کنیم،همان انسان ساز است ؛روایت باید به شکل ساده بیان شود و یکی از موضوعات اساسی راهیان نور و دفاع مقدس روایت است.


وی افزود: همانطور که راهیان نور شروع شد و امروز به پویایی و این حجم از فعالیت خود رسیده است، ما باید در حوزه بین‌الملل نیز راهیان نور داشته باشیم اما باید در نظر داشته باشیم که راهیان نور بین‌الملل باید ارزان تمام بشود که هم برای دستگاه‌های پشتیبان سهولت داشه باشد و هم برای زائرین جهت حضور هزینه‌های خیلی زیادی نداشته باشد.

در ادامه، سردار سرتیپ پاسدار فتح‌الله جعفری ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری و ایجاد این شورای مرکزی عنوان کرد :باید تمرکز این جمع بر سه حوزه برنامه، یادمان و اعزام راهیان نور باشد.

امیر سرتیپ سیفی فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش نیز در این جلسه اظهار کرد: ما باید نسل آینده خود را رسالت محور تربیت کنیم چرا که شهید سلیمانی بر اساس رسالت خود حرکت می کرد.

سپس، سردار سرتیپ زاده کمند گفت: در راستای استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در راهیان نور به صورت حداکثری فعالیت نشده است و ما باید از ظرفیت پیشکسوتان که صاحبان راهیان نور هستند استفاده حداکثری بکنیم. راهیان نور نیاز به محتوا دارد، محتوایی که از مبدا شروع این فعالیت فرهنگی موثر باشد.

سردار سرتیب دوم نادر ادیبی دبیر شورای مرکزی ستاد مرکزی راهیان نور نیز با بیان اینکه رفتارسازی مبتنی بر دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است گفت: برای فراگیری این فرهنگ در جامعه نیازمند گسترش آن هستیم و گسترش آن جز با فعالیت حرفه ای و با کارگیری دانش به روز در حوزه رفتارسازی دفاع مقدس در جامعه شدنی نیست.

سپس سردار تولایی گفت: ما باید در این شورای مرکزی به دنبال ایجاد راهکارهایی در راستای بهره گیری از راهیان نور در حل مسائل اجتماعی امروز باشیم.

حاج حسین یکتا نیز گفت: مزار شهدا دارالشفا هستند؛ما باید بدانیم که فرمایشات مقام معظم رهبری حکمت دارد و حکمت برای ما ماموریت ایجاد می کند و ماموریت برای ما مسئولیت دارد پس باید در حوزه راهیان نور به صورت همه جانبه فعالیت داشته باشیم.

وی افزود :در راهیان نور باید تداوم ارتباط با آن شکلی که شایسته آن است احیا شود چرا که ما امروز نیاز به ایجاد حلقه حکمرانی میانی در راهیان نور است.

سرهنگ روح‌الله حسین‌زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور سرهنگ پاسدار روح الله محمدحسین زاده  نیز در این جلسه گفت: با انسجام این شورا در کنار هم می‌توان راهیان نور را پر ثمر کرد و این شورا می‌تواند با راهبری و هدایت و نقش مشورتی خود این نهضت را پویاتر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha