• یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92042314078
  • خبرنگار : 71365

عیادت وزیر ارشاد از علی معلم دامغانی

عیادت وزیر ارشاد از علی معلم دامغانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از علی معلم دامغانی در بستر بیماری عیادت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از علی معلم دامغانی در بستر بیماری عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحمد حسینی روز یکشنبه، 23 تیرماه، در بخش اورژانس شهدای تجریش حضور پیدا کرد و از علی معلم دامغانی - شاعر و رییس فرهنگستان هنر - عیادت کرد.

در این دیدار، حسینی در سخنانی کوتاه با علی معلم به دیدار مقام معظم رهبری در نیمه‌ی ماه مبارک رمضان با شاعران اشاره کرد و خطاب به معلم گفت: امیدوارم تا نیمه‌ی ماه مبارک رمضان حال‌تان خوب شود و در دیدار شاعران با مقام معظم رهبری حضور پیدا کنید.

وزیر ارشاد همچنین گفت: رییس‌جمهور نیز نگران حال شما بودند و من حامل سلام ایشان نیز هستم.

در این دیدار همچنین دکتر بهروز هاشمی - رییس اورژانس بیمارستان شهدای تجریش - درباره‌ی شرایط علی معلم دامغانی اظهار کرد: وضعیت ایشان رو به بهبودی است. هرچند بیماری نسبتا سخت است و تنها کاری که باید انجام شود، تحت مراقبت‌های پزشکی در آی‌ سی‌ یو قرار گیرد. این بیماری یک دوره‌ی بحرانی پنج‌روزه دارد که پس از سپری شدن آن، بیمار باید تحت درمان از طریق فیزیوتراپی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وزیر ارشاد در ادامه مراسم عیادت خود از علی معلم دامغانی گفت: استاد علی معلم دامغانی از چهره‌های ادبی برجسته‌ی کشور هستند که سال‌ها در خدمت نظام و انقلاب بوده و خدمات شایانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و همچنین فرهنگستان هنر داشته‌اند.

او همچنین با اشاره به عارضه‌ی مغزی علی معلم که در چند روز اخیر رخ داده است، گفت: پس از باخبر شدن از این واقعه برای ابلاغ سلام رییس‌جمهور و همچنین باخبر شدن از آخرین وضعیت ایشان به بیمارستان آمدم که رییس بیمارستان و پزشک استاد معلم حال ایشان را خوب توصیف کردند. البته این عارضه تبعاتی هم دارد.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: بسیار از سروده‌های انقلابی یا سروده‌ی خود استاد هستند و یا زیر نظر ایشان سروده شده‌اند.

حسینی افزود: شعر متعهد و انقلابی کشور مدیون علی معلم است. او چهره‌ای فرهیخته است که همواره در همه‌ی محافل ادبی حضور داشته است. ایشان در شمار انگشت‌شمار شاعرانی هستند که در کشور مورد توجه همگان هستند. ایشان در تربیت و ارزیابی نیروهای جوان نقش مؤثری داشتند و آثار زیادی از ایشان به جا مانده است.

وزیر ارشاد همچنین درباره‌ی حمایت وزارت ارشاد از پیشکسوتان فرهنگی و هنری کشور سخن گفت و افزود: در حال حاضر صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان تأسیس شده است و هنرمندان و نویسندگان تحت بیمه‌های درمانی قرار گرفته‌اند.

او در ادامه به تأسیس مؤسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: کسانی که نشان درجه یک هنری داشته باشند، مورد حمایت بیش‌تری قرار می‌گیرند.

علی معلم دامغانی شامگاه 21 تیرماه در پی عارضه‌ی مغزی به بیمارستان منتقل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha