• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051811235

/چه كنيم دعايمان آسماني شود/

براي استجابت دعا حرص دنيا نداشته باشيم

براي استجابت دعا حرص دنيا نداشته باشيم

يك استاد علوم اسلامي و معارف ديني گفت: اگر دل انسان به ياد خدا باشد و حرص دنيا نداشته باشد و به خلق خدا خدمت كند دعاهايش به شرطي كه خير او در آن باشد مستجاب مي‌شود.

يك استاد علوم اسلامي و معارف ديني گفت: اگر دل انسان به ياد خدا باشد و حرص دنيا نداشته باشد و به خلق خدا خدمت كند دعاهايش به شرطي كه خير او در آن باشد مستجاب مي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيد سليمي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين سوال كه چه كنيم دعايمان آسماني شود و مستجاب گردد؟ اظهار كرد: مهمترين نكته اين است كه انسان دل خود را ياد خدا كند و نسبت به بندگان خدا خدمتگزار باشد و به ديگران ظلم نكند.

وي خاطرنشان كرد: خداوند در قصه‌ حضرت زكريا مي‌فرمايد «ما دعايش را مستجاب كرديم و حضرت يحيي را به او داديم چون آن‌ها خانواده‌اي بودند كه دل‌هايشان با خدا و زندگيشان خدمت به خلق خدا بود».

اين استاد اخلاق و معارف اسلامي با بيان اين‌كه «اگر به دستور دين عمل شود و دل خدا را خدايي كنيم، حرص دنيا را كم كنيم و به بندگان خدا خدمت كنيم دعاهايمان مستجاب مي‌شود» تصريح كرد: مستجاب شدن دعا به شرطي است كه خير انسان در آن باشد گاهي آنچه ما مي‌خواهيم خير و صلاح ما نيست و چون خداوند ما را دوست دارد آن دعا را براي ما مستجاب نمي‌كند.

سليمي همچنين به موانع آسماني نشدن دعا و عدم استجابت آن اشاره كرد و گفت: از عواملي كه باعث مي‌شود دعاي انسان مستجاب نشود اين كه دل او حرص دنيا داشته باشد و از ياد خدا غافل بوده و حق‌الناس بر گردن داشته باشد. بنابراين اگر انسان مراقب زبان، كردار و رفتارش باشد و مديون كسي نباشد مطمئن باشد كه اگر دعايي بكند اگر خير و صلاحش در آن باشد مستجاب مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha