• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051408064

/چه كنيم دعايمان آسماني شود/

براي استجابت دعا، اول و آخر دعايتان زياد صلوات بفرستيد

براي استجابت دعا، اول و آخر دعايتان زياد صلوات بفرستيد

يك استاد دانشگاه معتقد است بعضي از گناهان باعث مي‌شود كه دعا به اجابت نرسد.

يك استاد دانشگاه معتقد است بعضي از گناهان باعث مي‌شود كه دعا به اجابت نرسد.

مطهره عابديني در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: بعضي از گناهان باعث مي‌شود كه دعاها مستجاب نشود و مثل يك توده ما را در خودشان پيچيده كنند و نگذارند صداي ما به بالا برسد، از جمله اين گناهان حق‌الناس است كه اگر بر گردن ما باشد دعا به اجابت نمي‌رسد و يا اگر پدر و مادر از ما رضايت نداشته باشند دعا مستجاب نمي‌شود چراكه رضايت آن‌ها جهت استجابت دعا خيلي مهم است.

وي با بيان اين‌كه «هر چيزي يك مقدمه و مأخره‌اي دارد» افزود: براي اجابت دعا بايد ادب دعا را رعايت كنيم، در متون ديني تاكيد شده كه با وضو، رو به قبله و در زمان و مكان خاصي كه انرژي مثبت به ما مي‌دهد دعا كنيم؛ مثلا در وقت سحر، هنگام اذان، زير باران، مكان‌هاي زيارتي كه روح عبادت در آن‌ها جريان دارد دعا مستجاب مي‌شود.

اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: براي استجابت دعا سلسله زنجيرهايي به هم وصلند كه هركدام به نوبه‌ خود يك حلقه‌اند كه ما را به اجابت نزديك كند، اما در روايات داريم كه اگر تمامي اين شرايط را رعايت كرديم اما دعاي ما اجابت نشد دليلش حكمت است به دليل رحمانيتي كه در ذات خداوند است شايد اين دعا به صلاح بنده نبوده و يا شايد خداوند بخواهد از آن بهتر را نصيب بنده‌اش كند.

عابديني گفت: تاكيد شده كه در اول و آخر دعا زياد صلوات بفرستيد با ذكر «و عجل فرجهم» زيرا بزرگ‌ترين دعا، دعا براي فرج است ما با صلوات دعاهايمان را زينت مي‌دهيم.

وي در پايان تصريح كرد: در حق ديگران خيلي دعا كنيم؛ زيرا آن‌ها به خودمان بازمي‌گردد و رعايت تمامي اين موارد و ساير كارها در اجابت دعا نقش موثري دارند و اگر تزكيه نفس داشته باشيم براي اجابت دعا قدم بيشتري برداشته‌ايم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha