• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051609653
  • خبرنگار : 99999

/چه كنيم دعايمان آسماني شود/

حكمتي نهفته در مستجاب نشدن برخي دعاها

حكمتي نهفته در مستجاب نشدن برخي دعاها

يك استاد دانشگاه معتقد است ما نبايد فكر كنيم كه فقط رسيدن به آن چيزي كه درخواست كرده‌ايم و انجام شده اجابت است، گاهي به خواست خدا به دليل حكمتي دعا مستجاب نمي‌شود كه ما سود آن را جاي ديگري مي‌بينيم.

يك استاد دانشگاه معتقد است ما نبايد فكر كنيم كه فقط رسيدن به آن چيزي كه درخواست كرده‌ايم و انجام شده اجابت است، گاهي به خواست خدا به دليل حكمتي دعا مستجاب نمي‌شود كه ما سود آن را جاي ديگري مي‌بينيم.

شهره فتوگرافي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: وقتي خدا را مي‌خوانيم مطمئن باشيم كه دعاي ما اجابت شده است، اما گاهي به علت گناهان ما دعا اجابت نمي‌شود، اگر ما در اين ماه يك روزه‌ خاص بگيريم دلمان صاف و عاري از گناه مي‌شود در نتيجه دعاي ما اجابت مي‌شود.

وي گفت: در اين ماه ما مطمئن باشيم به دليل حال معنوي و نزديكي كه بين ما و خداوند به وجود آمده راحت‌تر مي‌توانيم با خداوند راز و نياز داشته باشيم و خواست‌هايمان را مطرح كنيم ما در اين ماه به خواست خداوند است كه مي‌توانيم روزه بگيريم و از گناه دور شويم پس مي‌توانيم به اجابت نزديك‌تر شويم.

فتوگرافي در ادامه با اشاره به آداب دعا گفت: يكي از شرايط آداب دعا اين است كه باور داشته باشيم كه ما از "بزرگي" چيزي مي‌خواهيم كه دادن آن خواسته براي آن "بزرگ" كار راحتي است و چيزي از او كم نمي‌شود و باور كنيم كه خواسته‌ ما در مقابل عظمت او اصلا بزرگ نيست.

وي افزود: براي استجابت خواسته‌ خود را بين دو صلوات بگوييم يعني تاكيد زيادي بر صلوات فرستادن شده است، همچنين بايد در دعاي ما اخلاص وجود داشته باشد.

فتوگرافي گفت: ما بايد حكمت خالق را بپذيريم و بدانيم كه در آينده متوجه اين حكمت مي‌شويم كه چقدر به نفع ما بوده و با خالق خود يك ارتباط داشته باشيم و به خود و ديگران بفهمانيم كه همه چيز ما اوست و غير از او ديگري نمي‌تواند كاري براي ما انجام دهد همه چيز را كنار بزنيم و فقط او را ببينيم.

اين استاد دانشگاه در پايان تاكيد كرد: دعاهاي ما فقط خواسته‌ دنيايي نيست و نبايد اين‌گونه هم باشد بالاترين مراتب دعاها اخروي است حتي در اين ماه مبارك بيشتر از خداوند كمال و انسانيت را درخواست مي‌كنيم؛ زيرا به امور دنيايي دست يافتن زماني خوب است كه در جهت رسيدن به قرب الهي به ما كمك كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha