به گزارش ایسنا، حسین صادقی افزود: میتوان با بازدید میدانی از مدارس استانهای هدف از اجرای اطلاعیههای ابلاغی اطمینان حاصل کرده و دلایل عدم اجرای آن را از سوی مدارس شناسایی و تمهیدات لازم برای همراهی همه مدارس با دستورالعملها فراهم آورد تا در شرایط مشابه شاهد این دوگانگیها نباشیم.
وی با اشاره به ضرورت تبعیت همه دستگاههای اجرایی از تصمیمات ستاد بحران یا کمیته اضطرار، افزود: بنا به تصمیم استانداریها برای تعطیلی ادارات، دانشگاهها و مدارس برخی استانها، تمامی مدارس استانهای هدف امروز تعطیل بود و به همه مدیران مدارس تأکید شده است که به منظور صرفهجویی در مصرف سوخت، با جدیت بر خاموشی سیستمهای گرمایشی کلاسهای درس نظارت داشته باشند.
صادقی در ادامه اظهار کرد: استانداریها با توجه به شرایط حاکم، علاوه بر تعطیلی مدارس، خواهان تعطیلی آموزشهای مجازی نیز هستند. اما سؤال ما این است که آیا آموزش مجازی دانشآموزان تأثیری بر میزان مصرف یا صرفهجویی انرژی دارد؟ و اصولاً چرا باید آموزش مجازی تعطیل شود، در حالی که معلمان و دانشآموزان در منازل خود حضور دارند و فرآیندهای آموزشی را از این طریق پیگیری میکنند؟.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در زمان تعطیلی ادارات از سوی استانداریها، به مدارس تأکید کرده است که به منظور مدیریت مصرف سوخت، تمامی مدیران، معلمان و کادر اجرایی مدارس و مراکز آموزشی از حضور در مدارس امتناع کرده و از طریق بستر شبکه شاد بر فرآیند آموزش نظارت داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات