• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051710835
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

يك استاد حوزه و دانشگاه: ماه رمضان بهترین فرصت برای ارتقای اخلاق است

يك استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی است.

يك استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر واضحی در ویژه برنامه‌ای با عنوان " در محضر خوبان" در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) سپاه استان، افزود: یکی از برداشت‌های اصلی از قرآن اراده خداوند بر ارتقای جایگاه انسان‌ها در برابر جلب رضایت الهی است.

وی اظهار كرد: رحمت خداوند شامل حال همه بندگان می‌شود، اما لطف ویژه خدا به کسی می‌رسد که جانش را در مقابل رضای الهی می‌فروشد و هر کسی در عالم به جایی رسیده یقیناً با خدا معامله کرده و رضای الهی را جلب کرده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وجود پربرکت نبی مکرم اسلام(ص) به مرتبه‌ای از قرب الهی رسیده بود که با نگاه کردن به سوی آسمان، پروردگار عالمیان، جبرئیل را نازل و به ایشان می‌فرمود که خواسته شما را خداوند برای حاصل کردن رضایت رسولش استجابت کرده است.

واضحی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تغییر قبله مسلمین نیز رضایت و خشنودی پیامبر اکرم(ص) بود و دلیل دیگر آن نیز امتحان مسلمین بود.

وی افزود: خدا به نبی گرامی اسلام(ص) دو دستور داده بود که ایشان با نهایت تلاش در اجرای آن کوشش کردند و این دستورها عبارت بودند از " یا ایها المدثر قم فانذر" یعنی ارتباط با مخلوقات و دیگری" یا ایها المزمل قم الیل الا قلیلا" به معنای ارتباط با خدا و شب زنده داری.

واضحی با اشاره به احادیث، ماه مبارک رمضان را قطعه‌ای از بهشت دانست و از قول حضرت محمد(ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام سه عمل روزه گرفتن در فصل تابستان، پذیرایی از مهمان و شمشیر زدن در راه خدا را از همه اعمال بیشتر دوست می‌داشتند.

به گفته وی، خدا هیچ نیازی به اطاعت انسان ندارد و هیچ ضرری از نافرمانی ما متوجه پروردگار نمی‌شود، بلکه ما نیاز به لطف و رحمت خدا و رضایت حضرت حق داریم.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه اخلاق در جامعه، افزود: محبوبیت اجتماعی در درجه پایین‌تری از محبوبیت نزد خانواده قرار دارد و اخلاق یک مقوله جدا از ایمان است هر چند در ایمان هم جای می‌گیرد.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار خوبی برای ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: کثرت عمل، انسان را به جایی نمی‌رساند بلکه کیفیت اعمال و کارهایی نظیر وفای به عهد و خوش خُلقی است که باعث ارتقاء جایگاه معنوی افراد می‌شود و حضرت علی(ع) نیز به واسطه کیفیت اعمالش به مقام‌های عالی رسید.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha