• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051811228

/ما و ماه مهماني خدا/

براي هدايت شدن بايد به كتاب قانون خدا روي آورد

براي هدايت شدن بايد به كتاب قانون خدا روي آورد

يك استاد دانشگاه گفت: ذات ما مثل يك خمير بازي، شكلي كه به آن داده مي‌شود فطرت ما را شكل مي‌دهد، ما براي رسيدن به فطرت بهتر و عالي‌تر بايد از قرآن اطاعت كنيم.

يك استاد دانشگاه گفت: ذات ما مثل يك خمير بازي، شكلي كه به آن داده مي‌شود فطرت ما را شكل مي‌دهد، ما براي رسيدن به فطرت بهتر و عالي‌تر بايد از قرآن اطاعت كنيم.

اكرم پورنهاوندي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دنشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در واقع خداوند شكلي كه به ذات داده، فطرت است، اصل ذات ما هم عشق به خداوند است، خدا عشق خودش را در وجود ما به صورت ذاتي قرار داده و فطرت هم همان شكلي است كه به اين ذات داده مي‌شود.

وي افزود: ذات يعني اين‌كه ما ذاتا از دروغ و ظلم بدمان مي‌آيد و تمامي انسان‌ها فطرتا اينگونه هستند، شيطان زحمت مي‌كشد كه بتواند اين شكل فطرت ما را عوض كند وگرنه ذات را نمي‌تواند تغيير دهد، چون همه ما ذاتا عاشق خداونديم و شيطان مي‌خواهد با اين تغيير فطرت تا حدودي روي ما اثر بگذارد.

اين استاد دانشگاه گفت: در ماه مبارك رمضان خداوند مي‌خواهد ما به ذات اصلي خودمان برگرديم مثلا ما را از خوردن و آشاميدن منع كرده تا بتوانيم به حالت بهتري به عبادت او بپردازيم و با اين كار تا حدودي بتوانيم مسير شيطان را ببنديم.

پورنهاوندي با توجه به خاصيت‌هاي اين ماه مبارك تاكيد كرد: اولين مزيتي كه اين ماه روي افراد دارد بحث جسمي آن است كه پيامبر (ص) فرموده: "روزه بگيريد تا سلامت باشيد" و در حال حاضر پزشكان نيز تاكيد زيادي بر اين امر دارند.

وي افزود: تاثير دوم آن به بحث رواني روزه مربوط است كه انسان از ارتباط گرفتن با خداوند به آرامش مي‌رسد هر چقدر احساس نزديك‌تري به خداوند داشته باشيم احساس آرامش بيشتري داريم حتي طي تحقيقات به عمل آمده افرادي كه بيمار هستند اگر اعتقادات ديني قوي داشته باشند خيلي بهتر و قوي‌تر در اينگونه موارد عمل مي‌كنند و حتي آمار جرم و جنايت هم به دليل آرامش روحي كه در افراد وجود دارد، كمتر مي‌شود.

اين استاد دانشگاه گفت: ما روزي چند بار در نمازهايمان از خداوند مي‌خواهيم كه ما را به راه راست هدايت كند و در ادامه مي‌خواهيم كه نعمت را بر ما تمام كند كه نعمت همان ولايت ائمه (ع) است و برنامه‌ريزي خداوند اين است كه ما اصل را به قرآن و نعمت ولايت بدهيم و هميشه ايام هدايت شده باشيم.

وي افزود: هر كسي كه مي‌خواهد هدايت شود بايد به قرآن كه كتاب قانون خداست روي بياورد و ما بايد اين قانون را بپذيريم كه جامعه دچار هرج و مرج نشود خداوند براي اين كه بخواهد از نور معنويت ما را سيراب كند و در عين حال ما انسان‌ها هم ظرفيت آن را داشته باشيم ائمه و قرآن را واسطه قرار د اده و ما بايد در همه عبادت فقط او را مد نظر داشته باشيم.

اين استاد دانشگاه در پايان گفت: اطاعت كردن خداوند راه دارد و بايد جلوي برنامه‌ي شيطان را بگيريم،‌ اگر مي‌خواهيم در طول سال خود را بيمه كنيم كه هميشه رمضاني باشيم بايد در مسير قرآن و اهل بيت قرار بگيريم كه از مشكلات فاصله مي‌گيريم و همواره رمضاني مي‌مانيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha