• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051710422

/ما و ماه مهماني خدا/

چه كنيم مهمان واقعي خدا باشيم؟

چه كنيم مهمان واقعي خدا باشيم؟

يك عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس با بيان اين‌كه «در ماه رمضان نبايد خود را از تسبيح‌گويي‌ها و عبادت‌ها محروم كنيم» گفت: مبادا بي‌عنايتي و غفلت ما باعث شود كه عظمت اين ماه را درك نكنيم و شايستگي مهماني خداوند را نداشته باشيم.

يك عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس با بيان اين‌كه «در ماه رمضان نبايد خود را از تسبيح‌گويي‌ها و عبادت‌ها محروم كنيم» گفت: مبادا بي‌عنايتي و غفلت ما باعث شود كه عظمت اين ماه را درك نكنيم و شايستگي مهماني خداوند را نداشته باشيم.

محسن ايماني در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «ماه رمضان به لحاظ تربيتي آثار و پيامدهاي خوبي دارد» اظهار كرد: ماه رمضان ماه مهماني خداست كه انسان مي‌تواند ارتباط بيشتري با خداوند خود برقرار و احساس كند كه به يك مهماني بسيار بزرگي دعوت شده كه ميزبان آن خالق عالم است.

وي خاطرنشان كرد: وقتي خداوند خود بندگانش را به اين مهماني دعوت كرد بايد آن را برترين فضيلت‌ها و مهماني‌ها تلقي كرد كه با خود بركاتي به دنبال دارد به طوري كه نفس‌هاي روزه‌داران تسبيح و خواب آن‌ها عبادت است.

اين عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس با بيان اين‌كه «در ماه رمضان نبايد خود را از تسبيح‌گويي‌ها و عبادت‌ها محروم كنيم» افزود: مبادا بي‌عنايتي و غفلت ما باعث شود كه عظمت اين ماه را درك نكنيم و شايستگي مهماني خداوند را نداشته باشيم.

ايماني يادآور شد: بايد در اين مهماني آداب و حرمت ميزبان را در نظر بگيريم و بدانيم آنچه ما را به اين ميزبان نزديك مي‌كند عبادت و تلاوت قرآن است و ماه رمضان بهار قرآن و لازمه حضور در مهماني خدا تزكيه نفس است.

اين استاد مشاوره و تعليم و تربيت همچنين با اشاره به اين‌كه «تفكر روزه‌دار، انديشه‌هاي بد را به درون خود راه نمي‌دهد و چشم و گوش او بدي را نمي‌بيند و نمي‌شنود» افزود: رسيدگي به حال محرومان از آثار و بركات روزه‌داري است. كسي كه گرسنگي را تحمل كند درد گرسنگان را در مي‌يابد.

وي ادامه داد: از روزه‌دار رفتارهاي پرخاشگرانه كمتر صادر مي‌شود، لذا به خاطر اين است كه 30 درصد جرايم در ماه رمضان كاهش مي‌يابد و علت اين‌كه 70 درصد جرايم باقي مي‌ماند مال كساني است كه روزه‌ نمي‌گيرند؛ بنابراين اگر آن‌ها نيز روزه بگيرند اصلا جرمي را مشاهده نمي‌كنيم و جامعه مي‌تواند امنيت داشته باشد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس با بيان اين‌كه «اگر اين نكات را رعايت كنيم در بعد جسماني، روحاني و اجتماعي مي‌توانيم خود و جامعه را بسازيم» گفت: در اين حالت فضاي اجتماعي نيز مي‌تواند فضاي امني باشد، لذا بايد تلاش كنيم به درك اهميت اين ماه پي ببريم و بتوانيم مهمان واقعي خداوند باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha