• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052313967

/ما و ماه مهماني خدا/

دستاوردهاي ماه رمضان را در طول سال حفظ كنيم

دستاوردهاي ماه رمضان را در طول سال حفظ كنيم

مدير مدرسه علميه نبي اكرم (ص)، گفت: نبايد پس از گذشت ليالي قدر نسبت به ايام باقي‌مانده ماه مبارك رمضان و فيوضات آن غافل شويم.

مدير مدرسه علميه نبي اكرم (ص)، گفت: نبايد پس از گذشت ليالي قدر نسبت به ايام باقي‌مانده ماه مبارك رمضان و فيوضات آن غافل شويم.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجلال بني‌هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه « براي برخي از مردم ما عادت شده است كه بعد از بيست و سوم ماه مبارك رمضان مقداري مباحث مرتبط با اين ماه براي‌شان كمرنگ مي‌شود» اظهار كرد: اين ماه مبارك از اولين لحظه تا آخرين لحظه‌اش همراه با آن حالت معنوي و اكسيري است كه در تمام ماه رمضان وجود دارد.

وي در رابطه با چگونگي حفظ دستاورد‌هاي ماه مبارك رمضان، گفت: وقتي پيامبر گرامي اسلام(ص) در آخرين جمعه ماه شعبان حديث شريف مفصل خطبه شعبانيه را بيان كردند امام علي (ع) از ايشان پرسيدند كه "كداميك از اعمالي كه فرموديد بهترين اعمال است؟" و آن حضرت فرمودند كه "دوري از حرام‌ها افضل‌ترين اعمال در ماه مبارك رمضان است."

مدير مدرسه علميه نبي اكرم (ص)، با بيان اين‌كه «ماه مبارك رمضان خصوصيت ويژه‌‌اي دارد كه در مدت زمان حضورش انسان كمتر مبتلاي به گناه مي‌شود» اظهار كرد: اين ماه درس‌هاي زيادي براي ما داشته و دارد، به هر حال طبق آماري كه بعضي از رسانه‌ها و سازمان‌ها ارائه مي‌كنند در ماه مبارك رمضان ارتكاب جرم و جنايت كمتر مي‌شود، بنابراين معلوم مي‌شود كه اين ماه ويژگي خاصي دارد كه در آن انسان كمتر به دنبال گناه است و تلاش مي‌كند تا بيشتر در زمينه واجبات كوشا بوده و آن‌ها را تا آنجايي كه بتواند انجام دهد.

بني‌هاشمي اظهار كرد: بنابراين همانگونه كه ما در جامعه خود توانسته‌ايم در ماه مبارك رمضان شاهد جرم كمتري باشيم، به همين منوال مي‌توانيم در ماه‌هاي ديگر نيز اين رويه را ادامه دهيم، به اين صورت كه واجبات الهي از جمله خواندن به موقع نماز‌ها را انجام دهيم، ظلم نكنيم، دروغ نگوييم، سر يكديگر كلاه نگذاريم و... تا ان‌شاء‌الله آن اثرات معنوي ماه مبارك كه در ما ايجاد شده است را تا ماه رمضان سال آينده نيز ادامه دهيم.

وي اظهار كرد: با عمل به سخن رسول گرامي اسلام(ص) مي‌توان گناه نكردن را به يك عادت و ملكه‌اي در وجودمان تبديل كنيم و بايد در اين مسير دست توسل به سوي حضرات معصومين(ع) بر آوريم و از خداي رحمان امداد بطلبيم كه ما را در 11 ماه ديگر نيز كمك كند تا آن حالات معنوي را همواره داشته باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha