• جمعه / ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 8711-08160

*«انقلاب اسلامي»درگفت‌وگوبا عسگراولادي* *توسعه‌وعدالت دو بال كارآمدي است *نخبگان ازنسخه‌نويسي‌هاي متضاد بپرهيزند *تجربيات گذشته گنجينه ماندگار انقلاب است

*«انقلاب اسلامي»درگفت‌وگوبا عسگراولادي*
*توسعه‌وعدالت دو بال كارآمدي است
*نخبگان ازنسخه‌نويسي‌هاي متضاد بپرهيزند
*تجربيات گذشته گنجينه ماندگار انقلاب است

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينكه تجربيات 30 سال گذشته يك گنجينه ماندگار در انقلاب ماست، تاكيد كرد كه بايد از دوباره‌كاري‌ها و اشتباهات پرهيز كنيم.

حبيب‌الله عسگراولادي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تاريخ و انديشه ايسنا در آستانه سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، درباره ميزان تحقق شعارهاي انقلاب اظهار كرد: شعارهاي اصلي و كليدي انقلاب، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي بود؛ اكنون پس از 30 سال ما شاهد رشد، شكوفايي و بالندگي انقلاب در تعميق اين سه مفهوم يا سه شعار هستيم.

ملت ما غول استبداد داخلي و خارجي را سرنگون كرد

وي ادامه داد: امروز كشور ما مستقل‌ترين كشور جهان است و رهبران كشور از هيچ صاحب قدرتي در جهان دستور نمي‌گيرند، استقلال سياسي جمهوري اسلامي ايران زبانزد خاص و عام ملت‌هاي جهان است و آن‌ها آرزو دارند كه كشورهاي آن‌ها نيز مانند ما مستقل شوند. ملت ما غول استبداد داخلي و خارجي را سرنگون كردند و با سرنگوني غول استبداد آزادي را در آغوش كشيدند و با بيرون كردن استعمار خارجي و سلطه آمريكا، استقلال كشور را تضمين كردند.

نسل اول انقلاب با رعايت امانت، مفاهيم و اصول انقلاب را به نسل دوم و سوم منتقل كرده است

عسگراولادي بيان كرد: اكنون ما در يك نظام سياسي زندگي مي‌كنيم كه مزين به نام مقدس جمهوري اسلامي است. اسلام بر ما حكومت مي‌كند؛ قرآن تعيين كننده مناسبات مردم و حكومت و حكومت با مردم است. ما در اين 30 سال راه زيادي را آمده‌ايم و راه درازي را هم در پيش داريم. نسل اول انقلاب با رعايت امانت، مفاهيم و اصول انقلاب را به نسل دوم و سوم منتقل كرده است و من فكر مي‌كنم نسل‌هاي بعدي مومنانه‌تر از نسل پيشين، از انقلاب صيانت خواهد كرد؛ البته ممكن است مشكلاتي در اين انتقال داشته باشيم، من ترديد ندارم اما كل پروژه به سلامت به پيش مي‌رود و علت پويايي انقلاب و حيات بالنده 30 ساله آن هم در اين حقيقت نهفته است كه كار انتقال، خوب انجام شده است.

نسل سوم زحمت نوآوري و جهش‌هاي بزرگ به سوي پيشرفت را بر دوش دارد

وي اظهار كرد: نسل اول زحمات خود را كشيده، زجرها و شكنجه‌هاي دوره طاغوت را ديده، دوره انتقال زحمات دفع حملات منافقين، كفار و ملحدين را به عهده داشته است. البته جنگ تحميلي كه به نسل دوم سپرده شد نسل دوم خالصانه در اين نبرد پيروز شد، اكنون نسل سوم در دهه چهارم خود را در يك فضاي متفاوت مي‌بيند؛ زحمت نوآوري و شكوفايي و جهش‌هاي بزرگ به سوي پيشرفت و خدمت بيشتر به ملت را بر دوش دارد.

عسگراولادي افزود: نسل سوم مي‌خواهد عدالت اجتماعي را در همه ابعاد پياده كند و وظايف و مسووليت‌هاي متفاوتي دارد بنابراين فرهنگ جديدي را مي‌طلبد كه ان‌شاءالله با رهبري هوشمندانه مقام معظم رهبري از اين عقبه به سلامت خواهيم گذشت.

توسعه و عدالت دو بال بزرگ جمهوري اسلامي به سوي "كارآمدي" است

وي بيان كرد: توسعه و عدالت دو بال بزرگ جمهوري اسلامي به سوي "كارآمدي" است؛ ما عدالت بدون توسعه و توسعه بدون عدالت را نمي‌پذيريم. اين دو روي يك سكه بنام سكه "كارآمدي" است.

ديگر فرصت نداريم به عقب برگرديم

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري بيان كرد: بحمدالله ما همه ابزارهاي مهم براي رسيدن به يك زيست قرآني شايسته ملت ايران را در دست داريم. منابع عظيم و بي‌انتهاي زيرزميني و روي زميني و از همه مهم‌تر نسلي باهوش و زيرك و مومن داريم كه مي‌تواند همه مشكلات را از پيش پاي بردارد. ما ديگر فرصت نداريم به عقب برگرديم؛ بايد با همه تجربيات گذشته به ميدان بياييم و در اين رهگذر وظيفه مهمي بر دوش نخبگان وجود دارد.

نخبگان از تشتت آرا و نسخه‌نويسي‌هاي متضاد پرهيز كنند

وي با بيان اينكه «نخبگان بايد تصوير واحدي از كارآمدي داشته باشند و از تشتت آرا و نسخه‌نويسي‌هاي متضاد پرهيز كنند» به خبرنگار ايسنا گفت: ما نبايد از روي نسخه‌هاي بيروني، درمان بيماري‌هاي خود را جست‌وجو كنيم. نسخه توسعه در ايران يك نسخه ايراني – اسلامي و در عين حال بومي است.

اكنون در ايران با يك نسل دانشمند روبه‌رو هستيم

عسگراولادي در ارزيابي از مديريت منابع انساني در سه دهه گذشته اظهار كرد: سال آينده ظرفيت دانشگاه‌هاي ما قدرت پذيرش يك ميليون و پانصد هزار دانشجو را دارند در حالي كه ظاهرا يك ميليون و دويست و پنجاه هزار دانشجوي داوطلب وجود دارد؛ يعني ما حتي مي‌توانيم از جهان اسلام 250 هزار دانشجو پذيرش كنيم. يك زماني بود ما دانشجو به خارج اعزام مي‌كرديم اما امروز به جايي رسيده‌ايم كه همه رشته‌هاي تخصصي را در داخل در عالي‌ترين درجه علمي داريم. ما اكنون در ايران با يك نسل دانشمند روبه‌رو هستيم كه در همه رشته‌ها ركوردهاي جديد از خود باقي مي‌گذارد. اين از بركات بزرگ انقلاب است.

وي افزود: اكنون حوزه‌هاي علميه ما مجتهداني را تربيت كرده‌اند كه اگر در گذشته ايران و اسلام نگاه كنيم نظير آن‌ها را كمتر مي‌بينيم. نوع آثار علمي آن‌ها در مراكز تحقيقاتي شيعه كم‌كم خودشان را نشان مي‌دهند. مديريت منابع انساني در توسعه همه‌جانبه يك اصل كليدي است. اميدوارم در اين دهه كه دهه پيشرفت، خدمت و عدالت است ما موفق شويم اين منابع خدادادي را در جهت رسيدن به اهداف سند چشم‌انداز بيست ساله بسيج كنيم.

تجربيات 30 سال گذشته يك گنجينه ماندگار در انقلاب ماست

بايد از دوباره كاري‌ها و اشتباهات پرهيز كنيم

عسگراولادي ادامه داد: تجربيات 30 سال گذشته يك گنجينه ماندگار در انقلاب ماست. ما نبايد كار بزرگ دولت‌هاي گذشته را تخطئه كنيم. فراز و فرود زياد داشته‌ايم بايد كارهاي خوب را ادامه دهيم و از دوباره كاري‌ها و اشتباهات پرهيز كنيم. بالاخره ما يك دولت اسلامي و مستقل هستيم از جايي دستور نمي‌گيريم. حركت ما در گرو دانش و تجربيات خودمان بوده است. من اميدوارم دولت نهم با بهره‌گيري از تجربيات دولت‌هاي گذشته شتاب بيشتري به پيشرفت كشور در رسيدن به افق كارآمدي از خود نشان دهد.

وي درباره ويژگي‌هاي نسل فعلي گفت: نسل حاضر يك نسل آگاه، انقلابي و مومن به ماموريت تاريخي خود است. اين نسل تجربه مشروطه و نهضت ملي و نهضت امام خميني (ره) را پشت سرگذاشته است. حافظه تاريخي خوبي دارد. جلوي انحرافات و اعوجاجات مي‌ايستد، انقلاب را از خط نفوذ ليبرال‌ها مصون كرده است، مطالبات اصلي اين نسل پياده شدن احكام قرآن و تعميق فرهنگ اسلام در لايه‌هاي مختلف اجتماعي است و من مطمئن هستم اين نسل اقتدار ملي را در اقتدار فرهنگي مي‌داند و لذا وقت خود را صرف اعتلاي فرهنگ عمومي مي‌كند و براي اين كار نياز به دانش دارد لذا همت خود را در كسب علم‌آموزي تاكنون نشان داده است.

بايد وصيت‌نامه امام (ره) را مو به مو اجرا كنيم

عسگراولادي در ارائه پيشنهاد براي رفع نقاط ضعف موجود در دهه چهارم انقلاب اسلامي با بيان اينكه بنده در حدي نيستم كه بتوانم در اين مورد نسخه‌پيچي كنم گفت: اما ما اگر سعادت دنيا و آخرت خود را مي‌خواهيم بايد وصيت‌نامه امام (ره) را در پيش روي بگذاريم و مو به مو اجرا كنيم تا بتوانيم ضعف‌هاي خودمان را رفع كنيم.

وي در پايان افزود: امام (ره) در وصيت‌نامه خود نقاط قوت و ضعف انقلابي را شناسايي كرده كه اگر به آن عمل كنيم، مشكلات ما حل مي‌شود يك جمله هم به يادگار از امام (ره) بگويم ايشان در يك زماني با اشاره به مشكلات كشور فرمود "پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا گرفتار ديكتاتوري نشويد"؛ اين يك حرف كليدي است و ما بايد در خاطر داشته باشيم.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: اكبر بياتي

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha