• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403061408436
  • خبرنگار : 71299

/گزارش/

توسعه راه‌های استان ایلام سرعت گرفته اما...

توسعه راه‌های استان ایلام سرعت گرفته اما...

ایسنا/ایلام روند توسعه راه‌های استان ایلام سرعت گرفته اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است.

آهنگ توسعه راه‌های استان ایلام در طول ۴۰ سال گذشته، به نسبت دیگر استان‌های کشور، کندتر بوده است.

تعریض مسیر ایلام به دره‌شهر که بیش از ۳۰ سال طول کشیده، هنوز کامل نشده، مسیر مهران به داران و اندیمشک هنوز دوخطه هستند.

با وجود این مشکلات، در سال‌های اخیر توسعه راه‌سازی در استان ریتمی تندتر یافته به گونه‌ای که شاهد بهره‌برداری از مسیر چهارخطه ایلام به مهران بودیم و مسیر پرپیچ و خم کبیرکوه که آبدانان را به دره‌شهر می‌رساند، با افتتاح تونل بزرگ کبیرکوه، در آستانه تغییر بزرگ است.

تعریف مسیر ایلام به سرابله در حال انجام است و تونل قلاجه نیز تحولی در مسیر استان محسوب می‌شود هر چند راه دسترسی به شهرستان خلیلان همچنان دست‌نخورده مثل قبل باقی‌مانده است.

«فرشاد دوستی» مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفت‌وگو با ایسنا آهنگ پیشرفت توسعه راه‌های استان را نسبت به گذشته کم‌نظیر دانست و اظهار کرد: چهار خطه کردن مسیر ایلام به مرز مهران تمام شده که کار بزرگی است.

وی افزود: تونل بزرگ کبیرکوه در آستانه افتتاح است، این تونل ۴ هزار ۷۵۰ متر طول دارد و بزرگترین تونل جاده‌ای حال حاضر کشور محسوب می‌شود و ۷ ۷ رشته تونل منتهی به تونل اصلی دارد.

وی ادامه داد: این تونل از سال ۱۳۸۸ تا کنون در حال ساخت بوده و با پیشرفت ۵۲ درصد به دوره مدیریتی ما رسیده و اکنون تکمیل شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام در خصوص محور مهران به دهلران و اندیمشک نیز گفت: اصلاح و چهارخطه کردن ۴کیلومتر در منطقه نصریان با پیشرفت ۵۵ درصد در حال اجراست و چهار خطه کردن دهلران به اندیمشک در سه قطعه در حال اجراست.

دوستی افزود: در مسیر ایلام به سرابله ۴ پروژه راه‌سازی در حال اجراست که مهم‌ترین آن‌ها ساخت تونل دوم آزادی است. این تونل به‌طول ۳هزار و ۳۰۰ متر در قالب دو قطعه از طرفین در حال حفاری است.
با وجود اینکه پروژه‌های راه‌سازی بزرگی در استان در حال اجراست، اما تردد در برخی مسیرهای استان مشکلاتی دارد و باید تعریف و بهسازی آن‌ها نیز انجام شود.

«سیدزاهدین چشمه‌خاور» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز به ایسنا اظهار کرد: مبلغ ۹۲۹ میلیارد تومان قرارداد روکش جاده‌های سطح استان در دست اقدام است که ۶۰ درصد عملیات باقی‌مانده است.
وی افزود: عملیات خط‌کشی سطح راه‌های استان در سه خ، نصب انواع علائم در مسیر راه‌ها، نصب نیوجرسی و باکس بتنی با تعدیل برای افزایش کیفیت راه‌های استان از جمله اقدامات این اداره کل است.

با استقبال زائران از مسیر استان ایلام و توسعه گردشگری که  ایلام را به‌عنوان یک استان نوظهور گردشگری به کشور شناسانده است، توسعه راه‌های استان ضروری است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۰۰:۲۹

جاده اندیمشک به دهلران با توجه به نقش اساسی در توسعه استان به لحاظ زمین هموار وبدون مانع آن تنها ناکارآمدی مسئولین است که آن را عقب انداخته وحالا هم باتخصیص ندان اعتبارات مکفی لاک پشتی از پیشرفت آن گزارش می دهند که مایع تاسف وسرافکندگی است .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۲۱:۵۹

مسیر مهران به دهلران و اندیمشک دو خطه هست و بسیار خراب و خطرناک هست اینجا ه راه اصلی هم هست و زیر بار ترافیک تریلر هست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۱:۱۹

جاده دهلران به اندیمشک و جاده دهلران به مهران به کشتارگاه ملت و مردم مظلوم دهلران معروف شده است.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۷:۵۷

جاده دهلران به اندیمشک و دهلران به ایلام رو دریابید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۰۹:۳۹

ملکشاهی نیز جزئی از استان ایلام است