• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403062515706
  • خبرنگار : 71299

استاندار ایلام:

ساخت مدرسه و مسجد همزمان با ساخت پروژهای ملی مسکن پیگیری شود

ساخت مدرسه و مسجد همزمان با ساخت پروژهای ملی مسکن پیگیری شود

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: طبق قانون، ساخت مدرسه و مسجد هم‌زمان با پروژه‌های نهضت ملی مسکن ۲۰۰ و بالای ۲۰۰ واحدی ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

حسن بهرام‌نیا امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳، در نشست شورای تامین مسکن استان ایلام اظهار کرد: طبق قانون، دستگاه‌های اجرایی حوزه زیرساخت نظیر آبفا، برق، گاز و مخابرات مکلف هستند خدمات خود را به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ارائه دهند.

وی با تأکید بر تسریع در عملیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ادامه داد: هر قدر بازه زمانی پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیشتر شود، هزینه تمام‌شده برای تکمیل ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن  نیز بیشتر خواهد بود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن باید از حقوق مردم و دولت به‌طور دقیق حراست شود تا حقی از دولت و مصرف‌کننده تضییع نشود.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های مدیران حوزه زیرساخت در اربعین، گفت: مدیران حوزه زیرساخت به‌خوبی در اربعین پای کار آمدند به‌طوریکه در کنگره بزرگ اربعین‌حسینی هیچ‌گونه قطعی آب و برق نداشتیم و در کمترین زمان به مواکب گازرسانی و برق‌رسانی شد و آب مورد نیاز مواکب نیز تأمین شد.

وی هم‌چنین از مدیران و مجموعه بانک‌های استان قدردانی کرد و گفت: مدیران بانک‌ها در مهران و شهرستان‌های استان در تکریم زوار و خدمات‌رسانی به آنها با همه توان پای‌کار آمدند.

استاندار ایلام با بیان این‌که تا آخرین لحظه باید به وظیفه خود عمل کنیم، گفت: باید در همه حوزه‌ها رافع مشکلات مردم باشیم چرا که‌ مردم ولی‌نعمت ما هستند و باید همه توان خود را برای خدمت به آنها به‌کار بگیریم.

بهرام‌نیا بیان کرد: برای ساخت هر واحد مسکن نیاز به تعامل دوجانبه بانک و متقاضی هستیم و به موازات این‌که بانک‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند متقاضی هم باید نسبت به پرداخت و تکمیل آورده خود اقدام کند.

وی با اشاره به نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: تبدیل بافت فرسوده به بافت نو، علاوه بر تعریض کوچه‌ها، باعث تغییر شکل و نمای شهر می‌شود.

رئیس شورای مسکن استان بر تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن براساس اولویت متقاضیانی که آورده خود را تکمیل کرده‌اند تأکید کرد و گفت: براساس عدالت اجتماعی، تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن باید براساس آورده اشخاص اولویت‌بندی شود، بنابراین هر متقاضی که آورده بیشتری دارد واحدهای آماده افتتاح به آن متقاضی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای مصوبه فوق حداکثر تا یک ماه آینده اجرا می‌شود بنابراین متقاضیان تا یک ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل آورده خود برای طرح نهضت ملی مسکن برابر تعهدات بانک‌ها اقدام کنند و این مهم به‌عنوان مطالبه عمومی مردم باید مطرح شود.

استاندار ایلام با اشاره به واگذاری زمین‌ در دهلران و مهران برای طرح نهضت ملی مسکن، بر برابری همه متقاضیان در واگذاری زمین‌ها تأکید کرد و یادآور شد: متقاضیانی که امتیاز پایین‌تری در مقایسه با سایر متقاضیان دارند و به آنها زمین واگذار شده باید زمین عودت داده شود و ضمن برخورد قانونی با متخلفان، زمین به متقاضی که مستحق است واگذار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha