• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062515427
  • خبرنگار : 50649

‌رهاسازی حقابه محیط زیستی از سد سلمان فارسی در مسیر رودخانه «قره‌آغاج»

‌رهاسازی حقابه محیط زیستی از سد سلمان فارسی در مسیر رودخانه «قره‌آغاج»

ایسنا/فارس رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین از رهاسازی حقابه مناطق تحت مدیریت محیط زیست در این شهرستان از سد سلمان فارسی خبر داد و گفت: حقابه این مناطق با دبی ۵ متر مکعب بر ثانیه در تاریخ ۲۵ شهریور ماه رها شد و ادامه دارد.

عباس قائدی امروز، ۲۵ شهریور بر لزوم مدیریت کامل رهاسازی حقابه تا تحقق اهداف محیط زیست تاکید کرد و گفت: حقابه محیط زیست بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب است که به مرور در مسیر رودخانه از سد سلمان فارسی رها می‌شود و به مناطق تحت مدیریت محیط زیست و اراضی زیر دست می‌رسد، این حقابه مجددا برای دوره بعدی در مهرماه رها خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین از عشایر و کشاورزان در مسیر رودخانه قره آغاج خواست تا آمادگی لازم را داشته باشند و نسبت به رهاسازی حقابه در مسیر رودخانه قره آغاج اطلاع‌رسانی کنند.

قائدی با بیان اینکه بسیاری از مناطق تحت مدیریت، تالاب‌ها و آبگیرهای محل زیست پرندگان به عنوان یک اکوسیستم و زیست بوم پایدار با همین حقابه‌ها زنده می‌مانند، افزود: حقابه‌ها کارکردی حیاتی در سیستم اجتماعی، زیست محیطی دارند. محدودیت آب مهم‌ترین عامل خشک شدن تالاب‌ها در مناطق خشک است. با توجه به اتلاف زیاد آب در کشاورزی، بهبود مدیریت مصرف در این بخش و تخصیص آب ذخیره شده از این راه می‌تواند به احیای حقابه محیط زیستی تالاب‌ها و مناطق تحت مدیریت محیط زیست کمک شایانی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، وی با اشاره به اینکه نباید مزایای رها شدن حقابه مناطق تحت مدیریت و احیای این مناطق را کم ارزش شمرد، افزود: این کار مزایای بی‌شمار دارد که مهم‌ترین آن ایجاد شرایط زندگی سالم برای ساکنان پهنه‌های پیرامون است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۱۳:۲۰

درود ، من از فارس بخش ارژن پیام میدم واقعا اوضاع زیست محیطی خراب هست ، لطفاً حق آبه بخش ارژن رو بدید ، قره آقاج داره خشک میشه ، ماهی ها دارن میمیرن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۱۵

سلام لطفا حق آبه شهرستان خفر که رودخانه قره آقاج از وسط آن می گذرد هم داده شود تمامی شهرستان با بحران روبرو است