• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403062515588
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

جلسات قرآنی در مساجد افزایش یابد و مختص ماه رمضان نباشد

جلسات قرآنی در مساجد افزایش یابد و مختص ماه رمضان نباشد

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حافظان و حاملان و مروجان قرآن کریم از برکت قرآن دارای منزلت و شرافت خاصی هستند، انس و ارتباط با قرآن منزلت و کرامت را برای انسان ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳، در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت استان اظهار کرد: قرآن به‌عنوان نور و کتاب هدایتگر و عاملی که انسان را از کوردلی نجات و به صراط مستقیم هدایت می‌کند و اگر مورد تمسک قرار گیرد، نجات‌بخش انسان خواهد شد و این نعمتی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان همنشین قرآن شد، هر بار مطلبی از قرآن  فرا می‌گیرد و کاستی‌های او کاهش پیدا می‌کند، همه ما در شرایط فعلی جامعه نیاز داریم که توجه بیشتری به قرآن داشته‌ باشیم.

امام جمعه ایلام ادامه داد: طبق روایتی از حضرت علی (ع) حقی که فرزند بر پدر و مادر دارد سه چیز است اول اسم خوب بگذارند، الان اسم‌هایی روی فرزندان گذاشته می‌شود که نه با فرهنگ ایرانی همخوانی دارد و نه با فرهنگ اسلامی، حق دوم فرزند بر والدین، تربیت خوب و اسلامی و بر اساس فرهنگ و ارزش‌های دینی باشد که متأسفانه توجه والدین بیش از آنکه به تربیت باشد به مدارک تحصیلی آنها است، نکته سوم آموزش قرآن است، در جامعه ما چقدر توجه به این است زبان انگلیسی یاد بگیرد و چقدر توجه این است قرآن یاد بگیرد؟ در تربیت کردن فرزندان چنانچه تربیت اسلامی و آموزش قرآن به دانش‌آموزان انجام بگیرد سبک زندگی اسلامی و اهل بیت گسترش پیدا می‌کند و ارتباط با قرآن فراگیر می‌شود.

حجت‌السلام‌واللمسلمین کریمی‌تبار بیان کرد: هر چقدر ما در تربیت فرزندان از تربیت اسلامی و آموزش قرآن کوتاهی کنیم فاصله آن‌ها با  قرآن و مسجد بیشتر می‌شود و آن‌هم در شرایطی است که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌ایم و دشمن در جهت دین‌زدایی و عفت‌زدایی و غیرت‌زدایی از جامعه ماست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام با بیان اینکه نیاز است که یک رویکرد جدید به قرآن و عمل به قرآن داشته باشیم، گفت: باید جلسات قرآنی در مساجد بیشتر شود و مختص ماه رمضان نباشد.

وی افزود: الحمدالله جلسات تفسیر خانگی در سطح عالی در ایلام برگزار می‌شود و طبق آمار بیش از ۴۰۰ خانه افتخار این را پیدا کردند که به کلاس درس قرآن تبدیل شوند و این برکت و نورانیت را به همراه دارد و تلاش می‌شود و ان‌شاءالله به ۱۰۰۰ مورد برسد.

این مسئول اضافه کرد: نیاز به حمایت هم دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ‌و نهادها است که پای کار باشند ‌و کمک کنند که به خاطر مشکلات مالی این جلسات پربرکت تعطیل نشود و جایی که لازم است از محل مسئولیت‌های اجتماعی درصدی برای موسسات و برنامه‌های قرآنی تخصیص اعتبار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha