• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403062515523
  • خبرنگار : 50469

رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان:

عزم خود را برای کاهش آسیب‌های روانی و معضلات اجتماعی ایلام جزم کرده‌ایم

عزم خود را برای کاهش آسیب‌های روانی و معضلات اجتماعی ایلام جزم کرده‌ایم

ایسنا/ایلام رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان ایلام گفت: این سازمان عزم خود را برای کاهش آسیب‌ها روانی و اجتماعی در استان با برگزاری برنامه‌های متنوع و تشکیل کارگاه‌ها و جلسات مشاوره و روان‌شناسی برای آگاه‌سازی جامعه هدف و نیز ارتقاء و دانش‌افزایی مشاوران و روان‌شناسان استان جزم نموده است.

دکتر «سارا آزادی» در آستانه تشکیل کارگاه اصول اخلاق حرفه‌ای برای مشاوران استان به ایسنا اظهار کرد: شعار ما به‌عنوان تیم جدید، «روان‌شناسی در خدمت جامعه» است، امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن، جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روان‌شناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم، نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روان‌شناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش‌روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد، تغییر سبک زندگی است که اگر جامعه‌محور نشود، ما در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روان‌شناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.‌

آزادی ادامه داد: استان ایلام یک استان مرزی با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که هنوز آثار برخی محرومیت‌ها به‌رغم تلاش‌های زیاد و خدمات بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی، در برخی حوزه‌ها به چشم می‌خورد، مردم شهیدپرور، مقاوم، عزت‌مند و سختکوش استان ایلام که در طول بیش از ۴ دهه از انقلاب پربار اسلامی بارها در تمامی صحنه‌ها و میادین به‌خصوص دفاع مقدس، دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و کارنامه درخشانی دارند با وجود داشتن ویژگی‌های بارز مثبت در تمامی حوزه‌ها، متأسفانه سال‌هاست از برخی اختلالات روانی، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به‌ویژه پدیده شوم خودکشی، دگرکشی، اعتیاد و ...، به‌دلیل عدم تاب‌آوری و نداشتن مهارت حل مسئله، به‌دلایل متعدد رنج می‌برند، از این رو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان ایلام با مدد الهی و حمایت و پشتیبانی همه مدیران دلسوز ، عزم خود را برای کاهش این آسیب‌ها با برگزاری برنامه‌های متنوع و تشکیل کارگاه‌ها و جلسات مشاوره و روان‌شناسی در سطوح مختلف برای آگاه‌سازی جامعه هدف و نیز ارتقاء و دانش‌افزایی مشاوران و روان‌شناسان استان کرده که نیازمند حمایت مادی و معنوی همه جانبه همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط و تشریک مساعی معاونان فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های مربوطه است.

وی گفت: به‌نظر می‌رسد استان ایلام از بعد حمایت‌های روان‌شناختی باید به‌صورت ویژه دیده شود، حجم قابل توجه‌ای از همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها در استان وجود دارند و با برگزاری آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای دنبال افزایش و نظارت بیشتر برای خدمات‌رسانی به هم‌استانی‌ها هستیم.

رئیس شورای استانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان ایلام خاطرنشان کرد: ۴۴۰ نفر در استان عضو نظام استانی هستند و ما در پی سامان‌دهی و ارتباطات بیشتر هستیم، رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

استادیار گروه آموزشی روانشناسی و مشاوره دانشگاه ایلام تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری، جهاد می‌کنند، زمانی هویت روان‌شناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha