• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403062515825
  • خبرنگار : 71506

غلامرضا محمدی: قبول دارم در کارمان ایرادهایی داشتیم/ کشتی‌گیر بزدل به درد ما نمی‌خورد

غلامرضا محمدی: قبول دارم در کارمان ایرادهایی داشتیم/ کشتی‌گیر بزدل به درد ما نمی‌خورد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت قطعا از انتقادهای سازنده استفاده می‌کند تا ضریب اشتباه‌ها کمتر شود.

غلامرضا محمدی در گفتگو با ایسنا، درباره نتایج تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در رقابت‌های جهانی اسپانیا اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما و فدراسیون کشتی انتقال درست و اصولی نسل نوجوان و جوان کشتی ایران به رده بزرگسالان است. خدا را شکر می‌کنم که با تلاش‌های صورت‌گرفته و با حمایت تمام‌قد رییس فدراسیون کشتی تا حد زیادی به این هدف مهم رسیده‌ایم. دلیل این ادعا نیز این است که ۷۰ درصد شاکله تیم ملی امید ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را نفرات تیم ملی جوانان تشکیل می‌دهند و انشاءالله در ادامه شاهد حضور آینده‌سازان کشتی ایران در رده بزرگسالان خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان افزود: هدف اصلی فدراسیون کشتی و در راس آن‌، علیرضا دبیر کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۸ آمریکاست و در این راه بیشترین توجه به بحث پشتوانه‌سازی و انتقال نفرات مستعد نوجوانان و جوانان به رده‌های بالاتر است.

او با اشاره به نتایج کسب‌شده تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: خود بچه‌های تیم ملی نیز اذعان دارند که سطح رقابت‌های جهانی امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بالاتر بود. خدا شاهد است میلاد والی‌زاده در وزن ۵۷ کیلوگرم بعد از وزن‌کشی تا زمان مسابقه دچار اسهال و استفراغ شدید شده بود و شرایط به شکلی بود که او از دست ما رفت. او حتی آب هم می‌خورد بالا می‌آورد و تا شروع مبارزه نخست نیز در شرایط بسیار بدی بود. متاسفانه در چنین شرایطی نتوانست توانایی‌هایش را نشان بدهد و اصلا نیرویی در بدن نداشت.

محمدی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قصد توجیه نتایج به‌دست‌آمده را ندارد، گفت: قطعا کار ما ایرادهایی داشته که باید به آنها بپردازیم. ما از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم و حتما به دنبال برطرف‌کردن ایرادهای فنی خواهیم بود تا ظریب اشتباه‌هایمان کمتر شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان تصریح کرد: ابراهیم خواری را که پیش از این در وزن ۵۷ کیلوگرم حضور داشت و همیشه از وزن کم‌کردن رنج می‌برد، به وزن ۶۱ کیلوگرم آوردیم. او دوماهه ملی‌پوش این وزن شد و در این مسابقات نیز موفق شد کشتی‌گیر هندی را که پیش از این در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل یکی از کشتی‌گیران ایران ۱۰ بر صفر برنده شود، شکست بدهد اما در نهایت به نفر اول این وزن از ژاپن باخت که موفق شد همه را با امتیاز عالی شکست بدهد. اگر اشتباه نکنم این کشتی‌گیر ژاپنی دو سال پیش در وزن ۶۵ کیلوگرم بزرگسالان سوم آسیا شده بود و کشتی‌گیر بسیار خوبی است. کشتی ژاپن رشد بسیار خوبی داشته و همانطور که در المپیک هم دیدیم باید مقابله با آنها را جدی گرفت. البته ما در این رقابت‌ها چهار مبارزه مقابل ژاپن داشتیم که در دو مبارزه پیروز شدیم و دو مبارزه را نیز واگذار کردیم.

او ادامه داد: کرم‌پور در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز به نفر اول این وزن از ژاپن باخت. در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز یوسفی به قهرمان این وزن از ترکمنستان که کشتی‌گیر بسیار خوبی بود و در روسیه تمرین می‌کند باخت. یوسفی برای اولین بار بود که در مسابقات خارجی به میدان می‌رفت و اصلا تجربه بین‌المللی نداشت. شاید اگر او در دور دوم یا سوم به این کشتی‌گیر می‌خورد می‌توانست نمایش بهتری داشته باشد. در وزن ۸۶ کیلوگرم، رحمانی در نیمه‌نهایی مقابل ابراگیم کادیف که نفر اول روسیه است، باخت. این باخت‌ها در رده‌های پایه برای این است که بچه‌ها به مرز پختگی و تجربه برسند تا در بزرگسالان و رویدادی مهم چنین باخت‌هایی ندهند. رحمانی و یوسفی برای اولین بار بود که ملی‌پوش ما بودند و تجربه خیلی کمی داشتند.

محمدی در ادامه گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: از عملکرد دلیری در وزن ۹۲ کیلوگرم اصلا راضی نیستم و او از نظر جنگندگی روی تشک کم گذاشت. او نیز به نفر اول این وزن که از روسیه بود باخت. بابالو نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم به نفر اول این وزن از قزاقستان که قهرمان جهان بود و همه را با اختلاف شکست داد باخت. اگر بابالو در ادامه مقابل حریف یونانی بر اثر اشتباه و عجله‌ای که داشت ضربه فنی نمی‌شد تیم ما می‌توانست روی سکوی نخست جهان بایستد. او در این مبارزه به‌راحتی می‌توانست حریفش را ۱۰ بر صفر کند اما به خاطر عجله‌ای که داشت گیر کرد و آن اتفاق افتاد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان خاطرنشان کرد: بچه‌های ما در این مسابقات یک جاهایی خوب بودند و یک جاهایی هم بد عمل کردند. ما باید نقاط ضعفمان را قبول کنیم. کشتی‌گیری که بزدل باشد به درد کشتی ما نمی‌خورد.

او در پاسخ به این سوال که آیا نفرات تیم ملی با حضور در میادین خارجی بیشتر، می‌توانستند بهتر عمل کنند، گفت: رییس فدراسیون کشتی حمایت کاملی از تیم ملی جوانان و برنامه‌های کادر فنی دارد اما زمان ما برای آماده‌سازی تیم کم بود. زمان کمی برای حضور در مسابقات خارجی داشتیم و قطعا اگر این اتفاق هر چه بیشتر باشد به نفع کشتی ما خواهد بود. چهار نفر از بچه‌های ما در رده جوانان همراه تیم بزرگسالان عازم تورنمنت رنکینگ مجارستان شدند. خوشبختانه دبیر با این درخواست من بلافاصله موافقت کرد و این نگاه حمایتی همیشه وجود داشته است.

محمدی تصریح کرد: در رقابت‌های جهانی جوانان دو مبارزه با آمریکایی‌ها در فینال داشتیم که در هر دو مبارزه پیروز شدیم. آمریکایی‌ها در حالی به عنوان قهرمانی رسیدند که فقط یک مدال طلا داشتند ولی ما با سه طلا نایب‌قهرمان شدیم. فکر می‌کنم این شکل قهرمانی نیز به آمریکایی‌ها نچسبید. به هر حال ذات و طبیعت کشتی در رده‌های پایه همین بالا و پایین‌هاست. فکر می‌کنم بچه‌های ما بین ۱۵ تا ۲۰ مبارزه را نیز با امتیاز عالی پیروز شدند. قطعا باید ایرادهای کارمان را برطرف کنیم و در این مسیر نیز حرکت خواهیم کرد تا اشتباهاتمان کمتر شود.

او در پایان درباره میزان تعامل با کادر فنی بزرگسالان نیز گفت: دبیر و درستکار قبل از اعزام تیم جوانان به مسابقات جهانی چند جلسه در تمرینات ما حاضر شدند و همین امر نشان‌دهنده تعامل خوب میان کادر فنی دو تیم است. برای رشد کشتی این تعامل ضروری است و اگر تعامل در کار نباشد قطعا کشتی ما ضربه می‌خورد. در خیلی از جاها درباره نفرات دعوت‌شده و موضوعات فنی مشورت داریم و خوشبختانه مشکلی در این باره وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۵:۵۲

آقای محمدی ،چیزی که گفته شده ،شما بیشتر به فکر بستن تیم برای مسابقات لیگ بودی و از تیم جوانان غفلت کردی!الان با صغری و کبری چیدن و پاچه خواری رییس فدراسیون کاری درست نمیشه،همه ی صاحب نظران هم میدانند که کشتی ایران هیچگاه از قهرمان خالی نبوده و نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۹

اگه طلا می‌گرفتند بازهم میگفتی بزدل

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۰۰:۰۵

کشتی گیر شیر دل ۳ نفر تویی کشتی آزاد اول حسن یزدانی دوم کامران قاسپور سوم رحمان عموزاد

avatar

درحال پیشرفت هستیم خسته نباشید همگی از دبیر هم ممنونیم از حمایت‌های عالی