• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403060905319
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

مقام معظم رهبری مسیر را برای دولت چهاردهم روشن کردند

مقام معظم رهبری مسیر را برای دولت چهاردهم روشن کردند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت چهاردهم گفت: معظم له مسیر را کاملاً روشن و بیان فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به نکاتی درباره زندگی پیامبر اسلام از جمله یتیم شدن ایشان در کودکی و ... اظهار کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در برابر همه مشکلاتی که سد راهشان بود ایستاد و پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه همت بالا و طهارت و نورانیت پیامبر باعث شد مشکلات را پشت سر بگذارد، افزود: یکی دیگر از این مشکلات نگاه جاهلیت حاکم بر جامعه آن روز بود که باعث شده بود فضای نامطلوبی رقم بزند که کمتر کسی می‌تواند در برابر این نگاه منحط و منحرف بایستد اما پیامبر اسلام موفق شد بایستد و پیروز شود.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: حضرت محمد صلی الله علیه و آله در برابر بت پرستی، شراب‌خواری، کشتن فرزندان از ترس فقر، زنده به گور کردن دختران، حاکمیت خرافات در جامعه ایستادگی کرد و بر این فضا پیروز شد و نگاه و گفتمانی با دستور خدا به وجود آورد که هدایت و رهایی انسان آن روز و بشریت طول تاریخ را به دنبال داشت.

امام جمعه کرمان با اشاره به تلاش جریان روانی قوی برای شکست و ناامید کردن جریان هدایت آن روز به محوریت پیامبر، بیان کرد: هیچکدام از این مشکلات نتوانست پیامبر اسلام را به عقب‌نشینی وادار و یا مایوس کند و اخلاق، روش و منش نیکوی پیامبر توانست او را بر همه مشکلات پیروز نماید.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته‌ پیامبر که توانست بر این تاریکی‌ها پیروز و هدایت جامعه را به دست بگیرد این بود که در رفتار و گفتار به عنوان اسوه حسنه در بین مردم مطرح شد و مردم وقتی منش و روش او را می‌دیدند، تحت تأثیر قرار می‌گرفتند و با وجود تبلیغات مسموم علیه جریان هدایت آفرین آن روز اما افراد وقتی به صورت عینی و واقعی با پیامبر برخورد می‌کردند، این تبلیغات خنثی می‌شد.

علیدادی سلیمانی خلق عظیم و اخلاق معصومانه همراه با انگیزه بالا برای هدایت انسان، قاطعیت در مواضع جبهه حق و نرمش کامل در جبهه خودی و داخلی را از دیگر رموز موفقیت رسول‌الله در جامعه تاریک دوران جاهلیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: همگان به سیره و سنت ایشان و اهل بیت تأسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله قدوسی، وحید دستجردی و رئیسعلی دلواری از شخصیت‌های بزرگ جامعه اسلامی عنوان کرد: استعمار انگلیس سال‌ها ناجوانمردانه بر جوامع بشری با شعارهای جذاب اما در عمل خلاف آن حکومت و ظلم می‌کند و هنوز از این استعمارگری خود دست برنداشته و در صحنه بین‌المللی شاهد حرکت ظالمانه استعمار انگلیسی نسبت به ملت‌ها هستیم و دست‌های پنهان و آشکار را در دفاع از رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌بینیم.

وی در ادامه به روز پدافند هوایی اشاره و از چشم‌های بیدار و چهره‌های مجاهد و فداکار این نیروها که به کشور خدمت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین تعرضی به کشور صورت بگیرد، قدردانی کرد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همچنین روز شکست امریکایی‌ها در افغانستان و خروج همراه با رسوایی آنها از این کشور؛ عنوان کرد: این روزهای تلخ و شیرین همه تاریخ معاصر ما را شکل می‌دهد.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: در زندگی نورانی ایشان دو بخش بسیار برجسته را شاهد هستیم؛ نخست جریان حرکت‌های سیاسی و مدیریت سیاسی جامعه است که محور آن و اوجش را در صلح امام حسین علیه السلام می‌بینیم. صلحی که وقتی از زوایای مختلف و با توجه به شرایط جامعه آن روز، دشمنی‌ها و نقشه‌های برضد اسلام و تشیع و با کمال تاسف کم بودن یاران واقعی امام را می‌بینیم، متوجه می‌شویم صلحی کاملا حکیمانه و مناسب آن وقت بود و همین صلح زمینه‌ساز نهضت نورانی، هدایتگر و پرقدرت امام حسین علیه السلام شد و صدای رسای این نهضت را در دنیای امروز علی رغم همه سانسورهای تبلیغاتی می‌شنویم و می‌بینیم اربعین چگونه جلوه کرده و عاشقان حسینی پیاده خود را به این کانون هدایت و شهادت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه محور دوم، اخلاق برجسته امام حسن مجتبی علیه السلام است؛ گفت: جلوه‌های اخلاقی امام در تاریخ آنچنان برجسته و درخشنده است که هرکدام از آنها جامعه‌ای را هدایت می‌کند. این امام همام فرمود«هر کس خدا را شناخت عاشق او می‌شود و همه هستی‌اش را فدای او می‌کند و هرکه دنیا را خوب شناخت از آن پرهیز می‌کند زیرا می‌داند دنیای رنگارنگ او را فریب می‌دهد.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به سالروز شهادت امام رضا علیه السلام اظهار کرد: حضور شخصیت ممتاز حضرت در ایران یکی از محورهای زندگی امام رئوف است که جریان اصیل اسلامی را به بهترین وجه و با توان بالا در جغرافیای وسیعی توانست تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: حضور امام در آن مقطع تاریخی که تلاش می‌شد جریان ناب اسلامی را تحریف کنند، خط بطلانی بر آن نگاه به دور از انصاف کشید و توانست اسلام ناب را به بهترین وجه تبیین کند.

وی اظهار کرد: محور دیگر این است که به دنبال حضور امام هشتم، حرکت تاریخی امامزاده‌های متعدد به جغرافیای ایران است که این امامزاده‌ها در حفظ اعتقادات مردم، معنویت، انتقال احکام اسلامی در ایران نقش کم نظیری داشتند و هر جا امامزاده است، کانون دیانت است و این به برکت حضور امام رضا علیه السلام است.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت چهاردهم عنوان کرد: نخستین نکته مهم، تعامل رهبری و دولت است که حکیمانه و بسیار با ظرافت و دقیق این تعامل را بیان فرمودند. نکته دوم ابراز رضایت از همکاری دولت و مجلس و شکل گیری دولت است.

وی بیان کرد: رهنمودهای مهم و اساسی رهبری نظام در حرکت کلان کشور به دولت چهاردهم و دولتمردان بسیار حائز اهمیت است و مسیر را کاملا روشن و بیان فرمودند.

امام جمعه کرمان گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای حضور جوانان متعهد، مومن و انقلابی در بخش‌های کشور، حضور مسئولان در بین مردم و فاصله نگرفتن از مردم، توجه به اجرایی کردن عدالت در بخش‌های مختلف کشور، علاج پیری جمعیت، امید نبستن به دشمن و توجه به معنویت و گسترش آن در بخش‌های مختلف بخشی از مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و امیدوارم دولت چهاردهم بتواند در این مسیر و راهی که ایشان مشخص کردند، فعالیت و کار خود را آغاز کند.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: توجه به غزه و فلسطین اشغالی مسئله دیگر است که هر روز مسلمانان در غزه قتل عام می‌شوند و امریکایی‌ها پشتیبان این رژیم جلاد و تبهکار هستند و هر روز جریان سازی می‌کنند و دنبال هستند این جنگ و درگیری را به همه بخش‌های فلسطین نشین بکشانند.

علیدادی سلیمانی افزود: به فضل خداوند نیروهای مجاهد و از خودگذشته فلسطین و مردان سلحشور جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی آنچنان عرصه را بر این رژیم غاصب تنگ خواهند کرد که در آتشی که خودش برافروخته، خواهد سوخت و به پایان عمرش نزدیک خواهیم شد و جامعه اسلامی روزی پایان رژیم غاصب و جعلی را جشن می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha