• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062414775
  • خبرنگار : 50189

در آیین رونمایی از کتاب سرداری از ایل سلیمانی مطرح شد

وقایع دوران دفاع مقدس را به صورت دقیق از زبان رزمندگان در قید حیات بنویسید

وقایع دوران دفاع مقدس را به صورت دقیق از زبان رزمندگان در قید حیات بنویسید

ایسنا/کرمان به اعتقاد معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقایع دوران دفاع مقدس را به صورت دقیق از زبان رزمندگانی که در قید حیات هستند بنویسید تا از تحریف و فراموشی آنها جلوگیری شود.

سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز ۲۴ شهریورماه در آیین رونمایی از کتاب سرداری از ایل سلیمانی که اقتباس از زندگی سردار "احمد سلیمانی" است، اظهار کرد: امروز بیشتر از همیشه نیازمند ترویج گفتمان ایثار و شهادت هستیم.

وی با بیان این مطلب که سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است در ادامه بیان کرد: گنج دفاع مقدس را با کتاب می‌توان کشف کرد.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، شهدا مظلوم‌ترین انسان‌های این جامعه هستند و شهیدانمان بر حق هستند زیرا به دشمن اجازه ندادند که دستشان به ناموس ما برسد و ایران را در اوج رساندند و برای گفتن رشادت‌هایی که رزمندگان انجام داده‌اند باید قسم بخوریم و این مظلومیت است.

وی با طرح این سوال که قهرمانان واقعی ما چه کسانی هستند؟ در ادامه بیان کرد: آنها (شهیدان) جان خود را تقدیم بزرگی و عزیزی ما کردند و امروز از کتابی که درباره یک انسان پاک(شهید احمد سلیمانی) نوشته شده، رونمایی می‌شود، هیچ کس تاکنون نتوانسته حق "احمد" را ادا کند.

«با برداشت ناقص خودم سردار شهید حاج احمد سلیمانی تندیس اخلاق و ادب بود و یکی از الگوهایم است.» این مطلب بخش دیگری از سخنان سردار معروفی در این آیین بود.

وی با یادآوری علاقه حاج قاسم سلیمانی به شهید احمد سلیمانی اظهار کرد: رسالت محوری و تعهد نسبت به خانواده، از ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار بود.

به گفته وی، امروز فضای مجازی کاری کرده که بچه‌ها به والدین خود سلام نمی کنند؛ چه باید کنیم؟ با نوشتن وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس بدون اغراق می‌توان به جوانان و نوجوانان الگو معرفی کرد.

وی با بیان این مطلب که احمد یکی از بچه های حاج قاسم است و مظلوم و ناشناخته در کشور و در بین جوانان است، تصریح کرد: سردار احمد سلیمانی وقتی جانشین لشکر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ بود، در زمان فراغت خود موی سر همرزمان خود را سلمانی می‌کرد و این رفاقت در اصل پاسداری را نشان می‌دهد و اینها پیام‌های زیادی برای مدیریت انقلابی ما دارد.

به اعتقاد معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، شهید احمد سلیمانی خروجی مکتب امامین انقلاب و بخشی از مکتب حاج قاسم سلیمانی بود.

به گفته وی، امام راحل ورودی جبهه را حزب الله نکرد بلکه خروجی جبهه را معراج و حزب اللهی کرد و این هنر امام راحل بود و شهید احمد سلیمانی خروجی آن است و احمد به خدا رسید.

به اعتقاد سردار معروفی، فراموشی و تحریف سد حوادث بزرگ تاریخ است و باید وقایع دوران دفاع مقدس را به صورت دقیق از زبان رزمندگانی که در قید حیات هستند بنویسید تا از تحریف و فراموشی آنها جلوگیری شود.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، واقعیت‌ها و حقایق دوران هشت سال دفاع مقدس تحریر و از اغراق جلوگیری شود.

وی افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مقابل امام تسلیم بودند و این رمز پیروزی عملیات کربلای ۵ بود بنابراین تبیین دفاع مقدس بسیار مهم است و قطره فلج اذهان است.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین اظهار کرد: قشر عشایر همچنان روی عهد خود به آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی با یادآوری حضور عشایر در جبهه‌های جنگ و رشادت‌ها و دلاورمردی‌های آنان بیان کرد: عشایر همراه‌ترین قشر با نظام بوده و هستند و شهید حاج قاسم سلیمانی از این قشر بود.

به گزارش ایسنا، شهید احمد سلیمانی در سال ۱۳۳۶ در شهرستان رابر (روستای قنات ملک) دیده به جهان گشود. وی در دوران خدمت خود در جنگ تحمیلی سمت‌های مختلفی از جمله معاون اطلاعات و عملیات و جانشین ستاد لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات‌های مختلف را بر عهده داشت.

شهید سلیمانی از موثرترین فرماندهان لشکر ثارالله بود. سردار قاسم سلیمانی می‌گوید: در عملیات طریق‌القدس در کانالی که کنده بودیم، شهید سلیمانی هم حضور داشت؛ وقتی من در نیمه شب به آن کانال رفتم او را دیدم و وقتی او مرا دید، بلافاصله پشت بوته‌ها پنهان شد و بعداً من متوجه شدم که او به خاطر اینکه مبادا من او را از آنجا برگردانم، پشت بوته رفته بود.

حاج احمد سلیمانی سرانجام در مهر ماه ۱۳۶۳ در ارتفاعات میمک به همراه جمع دیگری از یارانش به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha