• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403062414542
  • منبع : مطبوعات

درباره صحبت‌های ویشکا آسایش که بمب خبری نشد

درباره صحبت‌های ویشکا آسایش که بمب خبری نشد

مصاحبۀ ویشکا آسایش پس از دو سال، توجه زیادی به خود جلب نکرد. آسایش در این گفت‌وگو چیز تازه‌ای برای گفتن نداشت و به سیاق همکارانش به بیان مطالب تکراری بسنده کرد. 

به گزارش ایسنا، فرهیختگان نوشت: ویشکا آسایش پس از دو سال تصمیم گرفت با یک رسانه حول محور شرایط زندگی شخصی‌ و کاری جدیدش گفت‌وگو کند. بی‌بی‌سی فارسی میزبان این مصاحبه بود ولی حتی برای دیده شدن بیشتر این برنامه چندان به آب و آتش نزد. آسایش در این گفت‌وگو چیز تازه‌ای برای گفتن نداشت و به سیاق همکارانش به بیان مطالب تکراری بسنده کرد. 

طبیعتا مصاحبه ویشکا آسایش با بی‌بی‌سی فارسی در دومین سالگرد خروج وی از ایران باید موجی از توجه را به سمت خود جلب می‌کرد ولی این اتفاق تا این لحظه روی نداده است. بسیاری فکر می‌کردند که این بازیگر حرف‌های مهمی می‌زند ولی تقریبا هیچ نگفت. در کشور ما برنامه‌هایی در بستر فضای مجازی و حتی تلویزیون رسمی کشور ساخته و بارگذاری می‌شوند که در مقایسه با برنامه‌های شبکه‌هایی مثل بی‌بی‌سی فارسی از لحن بسیار تندتری برخوردارند و در قالب نقد خط قرمزها را رد می‌کنند ولی گفت‌وگوی ویشکا آسایش با بی‌بی‌سی حتی از دورهمی مهران مدیری هم عقب‌تر است. 

او هنگامی که از مشکلات همکارانش در ایران حرف می‌زند فقط از ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی و مریم بوبانی مثال می‌آورد و ذهنش برای ادامه این موضوع یاری نمی‌کند. گویا این شخص آنقدر از مسائل جاری حوزه سینما دور است که نمی‌تواند بر سر این اتفاق با خود و رسانه‌ای که با آن گفت‌وگو می‌کند به توافق برسد. تنها مدخل او برای خبر گرفتن از اوضاع سینما رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور هستند و او به‌قدری از فضا دور است که مطلقا هیچ نظری نسبت به آنچه در این دو سال روی داده است ندارد و در میان تپق‌ها و مِن‌مِن کردن‌هایش قدری هم با مصاحبه‌کننده حرف می‌زند.

شاید بتوان تنها نکته مهم این نمایش را تاثر این بازیگر از اتفاقات سال ۱۴۰۱ قلمداد کرد. ویشکا آسایش از دستگیری همکارانش در ایران به‌عنوان دلیلی برای قبول نکردن پروژه‌های پیشنهادی و ترک کشور یاد کرد. این لحظه مهمی در مصاحبه آسایش با بی‌بی‌سی بود و ما را بر آن داشت تا نگاهی به صفحه این بازیگر در اینستاگرام بیندازیم و واقعیت را به میانجی این صفحه برای شما روشن کنیم. این بازیگر از شروع اتفاقات ۱۴۰۱ تاکنون فقط در سه پُست به‌صورت مستقیم جریان زن، زندگی، آزادی و مخاطبان آن را مورد اشاره قرار داده ولی به احترام همکارانی که از آن‌ها در این گفت‌وگو نام می‌برد هیچ پُستی منتشر نکرده است. همین مصاحبه شش دقیقه‌ای کافی‌ست تا بفهمیم ویشکا آسایش حداقل توانایی راستگویی را از خود سلب کرده است و انتشار لایف استایل خود را به هر چیز دیگری که ادعادی طرفداری از آن را دارد ترجیح می‌دهد.
حتی موضع پرستو صالحی در رابطه با جریانی که در سال ۱۴۰۱ به وقوع پیوست، صریح‌تر است و جلوه و نمود بیشتری با واقعیت مورد برقرار می‌کند. صالحی بدون احتیاج به ابزار بی‌بی‌سی از طریق صفحه شخصی‌اش از تصمیم خود برای بازگشت به ایران خبر داد و دلایلش را روشن به مخاطبانش اعلام کرد. ولی ویشکا آسایش حتی نمی‌تواند نگاهش نسبت به جریان زن، زندگی، آزادی را به دور از ابهام و لکنت بیان کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۵:۰۰

واقعا چقدر می‌ارزد که آدم به یه دلیل واهی وپراز ابهام که کاملا مشخص شد توسط دشمن برنامه ریزی شده بود..اینطور مملکتش رو رها کنه بره..و ارزش‌های اخلاقی میهنش رو زیر پا بذاره حداقل در همین نوع پوشش..تو که تو ایران جایگاه خوبی داشتی..

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۵:۱۰

ویشکا آسایش سلبریتی بیسواد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۵:۱۴

وجود این خائنا و وطنفروشای درپیتی در کشورمون ۲ زار بدرد نمیخوره اینایی که گورشونو گم کردن برگشتن به اصل خودشون ۰دروغ هم که حناق نیست گلوشون بگیره خفشون کنه بزارید خودشون رو جررر بدن تا ببینیم این شعار پوسیده غربی چیکار میکنه براشون ۰

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۵:۳۲

نکبت های موج سوار در بدبختی مردم آشغالها این ور با منیجک بازی پول و اعتبار ایجاد میکنند از ساده لوحی مردم بعد سر یک فرصت میرن اونور ادعای دلسوزها وطن پرست رو در میارن در صورتی که خاعن پول پرست فرصت طلبی بیش نیستند ،،،

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۶:۳۴

هرکس به سمت جمهوری اسلامی تیر انداخت آواره شدن.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۷:۴۶

بازیگر توانمندی بود ولی اشتباه بزرگی کرد ادم زحمات عمرش رو به همین راحتی به باد نمی ده و بره در اغوش کشور اجنبی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۴ ۱۷:۵۶

یه مشت بی بندبار

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۰۱:۴۷

با نام ایران و ایرانی به جایی میرسند و وقتی احساس کردند مشهور شدند به فکر خیانت می افتند. ‌شما را قسم میدم به خون پاک شهدا نگذارید بعضی از این خائنین وارد کشور شؤند .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۰۲:۰۹

این خانم متاسفانه نادونه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۰۷:۰۰

ازخون جوانان وطن لاله دمیده

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۰:۲۴

ویشکا کمبود محبت دارد!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۲:۲۷

گول دستمال کهنه ای مثل گلشیفته را خورد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۰۸

زیاد بهش میدون دادند رم کرد بعضی ها لیاقت پیشرفت ندارند یادشون می‌ره کجا بودند وبه کجا رسیدند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۳۷

به خاطر پول این بازیگرا نشون دادن هر کاری میکنن حتی وطن فروشی هیچ کدوم اینا دلشون برای مردم نمیسوزه..پول فقط براشون مهم هستش

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۳:۵۷

الان مثلا نقد کردین نقدهای شمام حرفی برا گفتن نداشت

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۵۱

خود نویسنده این متن منتطر بوده که ویشکا آسایش خیلی گله کنه و دل پر تری از خودش نشون بده !!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۵:۴۹

ویشکا خانم وقتی تو ایران جو ها می‌شویند و بدون سنگریزه جلویت میذارند یا بعبارت دیگر وقتی الاغ را با احترام ببری پشت بام برای هواخوری جفتک می‌اندازه هم خودش رو میکشه هم سقف خونه را خراب میکنه مگه تو ایران چی کم داشتی رفتی اونور آب بخیال اینکه .....

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۵ ۱۵:۴۸

باید بدانند هرچه دارند از ایران وملت ایران هست شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند. به سرنوشت بقیه نگاه کنید وبه وطن خود خدمت کنید نه به شبکه‌های ماهواره ای وابسته به سرویس‌های جاسوسی دشمن ملت ایران.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۰۰:۲۱

پشیمانن،پشیمان،،،بسیاری ازبازیگران فکرمی کنند برایشان درخارج فرش قرمز انداختند،ونمی دانند تحقیر شدن در انتظار آنهاس