• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403052718671
  • منبع : روابط عمومی برنامه

این باکس خبری را بخوانید

این باکس خبری را بخوانید

آغاز تدوین مستندی از پایه شناس, آماده نمایش شدن «فستیوال«، تمدید «زیگموند» و....از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا ; تدوین مستند تازه مرتضی پایه‌شناس، «آب‌راه کوچکی در میان هور» آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی فیلم، تدوین مستند بلند «آب‌راه کوچکی در میان هور» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس آغاز شده است.

این باکس خبری را بخوانید


مرتضی پایه شناس درباره فیلم تازه‌اش گفت: «آب‌راه کوچکی در میان هور» مثل مستندهای قبلی‌ام، پاسخی به یک دغدغه و البته متاثر از حال و هوای جامعه و نگاه و احساس امروزم است. این بار سراغ روایتی در گذشته نه چندان دور رفته‌ام، اما آنچه در فیلم خواهیم دید بی‌ارتباط به امروزِ ایران، احساس و تجربه‌های مشترک اغلب ما نیست.
«آب‌راه کوچکی در میان هور» متقاضی حضور در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» است.
عوامل این پروژه عبارتند از تهیه‌کننده: یاسر فریادرس، کارگردان و تدوینگر: مرتضی پایه‌شناس، مدیرتولید: فرهاد درودگر، سرپرست گروه تحقیق: مرتضی قاضی، تصویربردار: ضیا حاتمی، دستیار تصویربردار: احمدرضا ثنایی، صدابردار: اکبر یعقوبی، تصویربردار هوایی: حسن مهجوری. محصول: سازمان سینمایی سوره.
مرتضی پایه‌شناس کارگردانی مستندهای «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «گلوله باران»، «وطن دوستی»، مجموعه مستند «هم‌مسیر» و ... را در کارنامه دارد.

####

«فستیوال» ساخته احمد آزاد، پس از پایان مراحل فنی، آماده نمایش شد.

فیلم سینمایی «فستیوال» به کارگردانی احمد آزاد و تهیه‌کنندگی راحیل ایلکا و رضا خرم در لهستان، آلمان (جشنواره فیلم برلین ) و الموت قزوین روستای زرآباد تولید شده و آماده نمایش شد. 
این فیلم، روایت واقعی پخش غیرمجاز مستند «برفاب» از صداوسیمای کردستان است. این مستند سال ۱۴۰۰ در کردستان و به مدت زمان یکسال فیلمبرداری شد. 

این باکس خبری را بخوانید


«برفاب» ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ بدون رعایت قوانین کپی رایت از  تلویزیون پخش شد. کارگردان در دادگاه رسانه، از سازمان صدا و سیما شکایت کرد و سازمان موظف به پرداخت غرامت شد.

«فستیوال» با بازی مرتضی خانجانی، علیرضا بزرگمهری، امیرشرقی، قباد عبدی، عباس علیرضا، النا زنگنه، ملیحه رحمانی به پایان رسید.

احمد آزاد که فیلمبرداری فیلم پل اتریشی‌اش برنده جایزه از هفدهمین جشنواره‌ فیلم لهستان شد، کارگردانی مستندهای «پل اتریشی»، «سکوت »، «برفاب» و ... را در کارنامه دارد.

اجرای نمایش «زیگموند» تا نهم شهریور تمدید شد

به گزارش روابط عمومی پروژه ، اجرای نمایش «زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش نیا در تالار حافظ به دلیل استقبال مخاطبان تا روز جمعه نهم شهریور ماه تمدید شد.

فصل دوم اجراهای عمومی نمایش «زیگموند» پس از عبور از فصل اول اجراهای خود درسالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، از ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۳ در تالار حافظ (از مجموعه های تحت پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی) پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

 نمایش «زیگموند»، داستان کابوس‌های دو روز پایانی زندگی زیگموند فروید فیلسوف و پدر علم روان‌کاوی و نظریه‌پرداز تاثیرگذار قرن بیستم از نگاه مهرداد کورش‌نیا است که این بار با ارائه تغییراتی در گروه بازیگران و گروه اجرایی پیش روی مخاطبان قرار گذاشته شده است.

شهروز دل افکار، بهروزپناهنده و فرنوش نیک اندیش هنرمندانی هستند که در فصل دوم اجراهای عمومی نمایش «زیگموند» به ایفای نقش می پردازند.

حسین شاه علی مجری طرح و مشاور کارگردان، امیردلفانی مدیرتولید و برنامه ریزی، محمدسرگلزایی، حسام فیروزی و محمد عراقی مشاوران علمی، محمدرضا باقری نژاد، ابوالفضل کردی، ایلیا درگاهی، مجید یاراندی پور گروه کارگردانی، الهام شعبانی طراح لباس، مهیارعلیزاده موسیقی، فرزاد هدایت طراح صحنه، جلال امیری مرند طراح و مجری گریم آقایان، شبنم عزیزخانی مجری گریم بازیگر خانم،امین شریفی طراحی و ترکیب صدا، مقداد صفری طراح نور، سعید مومنی طراح تصویر، محمدصادق زرجویان طراح گرافیک، شیدا پیروی طراح حرکات موزون، همایون تمدن عکاس، جاوید علیپور و فرزین شکاری ساخت تیزر و موشن گرافی، محسن بیده مشاور فضای مجازی، هستی مقدم منشی صحنه، آرمان اسماعیلی دستیار نویسنده، ترانه دمساز روابط بین المللی و گروه صحنه، پارمیدا کوروش نیا دستیارطراح لباس، حسین پناهی خیاط، کاوه عابدین ضبط استودیو صدا، علیرضا سعیدی و علی حیدری روابط عمومی گروه اجرایی نمایش «زیگموند» را تشکیل می دهند.

نمایش «زیگموند» تا روز جمعه نهم شهریور ماه ساعت ۲۰ در تالار حافظ به صحنه می رود و علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

####

 روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران اعلام کرد که نوزدهمین و آخرین جلسه  فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه 28 مردادماه 1403 با نمایش 4 فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه «نقره‌ای» به کارگردانی حمید صابری، «بابَردوو» به کارگردانی سیاوش ساعدپناه، «پاسپورت بریتانیایی» به کارگردانی محمود پوینده، «صیاد» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری و منّان جانبَراری، روی پرده خواهند رفت.

محمدرضا مقدسیان، نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی، کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به‌عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.
 
«نقره‌ای» به نویسندگی و کارگردانی حمید صابری و تهیه‌کنندگی نوید رفیعی و حمید صابری داستان خانم توکلی بازرس خیریه‌ای است که برای بررسی وضعیت یکی از درخواست‌دهندگان وارد خانه‌ای می‌شود. مشکلات آن خانواده کار او را برای تأیید صلاحیت آن‌ها دشوار می‌کند.
 
«بابَردوو» به نویسندگی امید غریبی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیاوش ساعدپناه، روایتی است از پیرزنی که با دیدن بادبادکی بر درخت خانه‌اش رویاهای ناتمام و تلخ کودکی خویش را به یاد می‌آورد و ناگهان همه‌ چیز به هم می‌ریزد.
 
«پاسپورت بریتانیایی» به‌نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمود پوینده داستانی است از زن جوانی که دانشجوی دکتری است و مقاله او در همایشی علمی در لندن پذیرفته شده است. او به همایش دعوت می‌شود ولی همسرش به او اجازه خروج از کشور را نمی‌دهد. او تصمیم می‌گیرد به صورت غیرقانونی از کشور خارج شود.
 
«صیاد» به نویسندگی مَنّان جانبَراری و کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری و منان جانبَراری، داستان مرد ماهیگیری است که در حین پهن کردن صید به کت و کفشی برمی‌خورد که انگار  از دریا به ساحل آمده. داخل جیب کت چیزی پیدا می‌کند که نگرانیش بیشتر می‌شود تا اینکه در نهایت همه اتفاقات به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
 
نوزدهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری مؤسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه‌ 28 مردادماه 1403 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.
حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

###

نمایش و نقد "نامه های کوچک شرورانه" در فرهنگسرای ارسباران 
فیلم سینمایی «نامه های کوچک شرورانه» به کارگردانی تیا شروک یکشنبه 28 مرداد ماه 1403 در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.
به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فیلم سینمایی «نامه های کوچک شرورانه» ساخته‌ی تیا شروک محصول 2023 انگلستان و فرانسه، در ژانر معمایی، کمدی سیاه، درام، هیجان انگیز، جنایی و تاریخی، یکشنبه 28 مرداد ماه 1403 ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور کورش جاهد کارشناس سینما نقد و بررسی می‌شود.

بازیگرانی چون الیویا کلمن، جسی باکلی، تیموتی اسپال و غیره در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم که براساس یک اتفاق واقعیست در مورد ساکنان یک شهر ساحلی در دهه 1920 میلادی است که شروع به دریافت نامه‌هایی مملو از الفاظ زشت و خنده‌دار می کنند. در این میان یک مهاجر ایرلندی به نام رز به این کار متهم می‌شود و…
علاقمندان برای حضور در ششصد و بیست و چهارمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha