• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403062113589
  • منبع : روابط عمومی برنامه

از مخابره بیانیه‌ها برای روز سینما تا خبرهایی از «در آغوش درخت» و «ببعی قهرمان»

از مخابره بیانیه‌ها برای روز سینما تا خبرهایی از «در آغوش درخت» و «ببعی قهرمان»

بیانیه انجمن منتقدان سینما برای روز سینما، حضور فیلم «در آغوش درخت» در شارجه، آذربایجان میزبان انیمیشن «ببعی قهرمان» ، پیام دبیر جشنواره سینما حقیقت برای روز سینما و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

انجمن منتقدان سینما به مناسبت روز ملی سینما در بیانیه‌ای خواستار شد که «امید را به سینمای ایران بازگردانید.»

به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از این بیانیه با بیان اینکه «روز ملی سینما در میانه انتقال قدرت و تغییر دولت قرار گرفته و چشم های سینماگران به این امید نشسته تا شاید قصه‌ای از دلخوشی های هرچند اندک را در مدیریت و سیاست‌گذاری‌های سینمایی شاهد باشد تا حاصلش را بر پرده سینما و رضایت مخاطب ببیند. تا حال سینما باز خوب شود و نه روز سینما که روزگار سینما به شکوه و شوکت اش برگردد. سال‌هاست که ما اهل قلم و نقد از ابتذال و انسداد در سینما گفتیم و روز ملی سینما را بهانه‌ای کردیم برای بیان درد آن. از ورشکستگی سینما و دل شکستگی سینماگران گفتیم، نوشتیم و فریاد زدیم.
حالا که وزارت فرهنگ و ارشاد در آستانه روز ملی سینما در حال پوست انداختن و انتخاب مدیران تازه و سیاست‌های جدید است اعلام می‌داریم که بهترین تبریکی که می توان به سینما داد تمهید و تدبیری راهگشاست برای عبور سینما از بحرانی که به بحری طویل تبدیل شده است. کاش سیاست‌گذاران سینماشناسی کنند و با تغییر و تحولاتی امیدبخش، امید را به سینمای در حال احتضار و بیمار برگردانند.»
 

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در ادامه اکران‌های بین‌المللی خود، راهی جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان شارجه شد.


همزمان با ادامه استقبال مخاطبان از اکران فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در سینماهای ایران، این فیلم به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی سجاد نصرالهی و محمدرضا مصباح محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره در ادامه اکران‌های بین‌المللی خود راهی شارجه امارات شد.

این فیلم سینمایی در بخش رقابتی یازدهمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان شارجه «Sharjah International Film Festival for Children & Youth»به نمایش درمی‌آید.

این جشنواره نخستین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در منطقه است و با نمایش بهترین فیلم های کودک و نوجوان نقش مهمی در افزایش سواد رسانه ای کودکان و نوجوانان و پرورش خلاقیت آن ها دارد و همچنین آن ها را با فرهنگ جهان و مفاهیمی مثل صلح، بردباری و درک جهانی از زندگی مردم دنیا و فرهنگ، پیشینه و مذهب هر ملت آشنا می کند.

همزمان با برگزاری جشنواره جلسه های پرسش و پاسخ، کارگاه های مرتبط با حوزه فیلمسازی و نمایش فیلم های ساخته شده توسط کودکان و نوجوانان به پرورش کودکان و نوجوانان کمک می کند و آن ها را به خلق کردن از طریق هنر فیلم تشویق می کند. 
این جشنواره از 6 تا 12 اکتبر برابر با 15 تا 21 مهرماه سال جاری در شهر شارجه در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود. 

پخش بین‌الملل این فیلم به عهده مرکز بین الملل سوره است.


آذربایجان، دومین مقصد اکران بین‌المللی انیمیشن «ببعی قهرمان»

انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» پس از اولین اکران بین‌المللی خود در قزاقستان، راهی آذربایجان شد.
 
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه کنندگی محمدمهدی مشکوری پس از نخستین اکران بین‌المللی خود در کشور قزاقستان، در آذربایجان روی پرده سینما می‌رود.
 
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» سعی دارد تا مخاطب خود را به باور مفهوم «خواستن توانستن است» برساند. 
 
این انیمیشن سینمایی پیش از این در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین انیمیشن را از آن خود کرده بود. 
 
«ببعی قهرمان» با تکنیک سه بعدی طراحی و ساخته شده است و به زودی در سینماهای کشور اکران می‌شود. 
 
این انیمیشن سینمایی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت مؤسسه «قاب رؤیا» و همکاری شرکت رایمون مدیا تولید شده است. 

«تاجی» آماده نمایش و پخش شد/ ثبت‌نام در جشنواره فیلم کوتاه تهران
فیلم کوتاه «تاجی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برجیان آماده نمایش و پخش در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.

مراحل تولید فیلم کوتاه «تاجی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی برجیان که با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تهران به پایان رسید و این فیلم کوتاه آماده حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد. پوستر «تاجی» نیز با طراحی حامد وقاری منتشر شد.

«تاجی» ششمین فیلم کوتاه مهدی برجیان در مقام کارگردان است که برای حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ثبت نام کرده است. برجیان، پیش از این با فیلم‌کوتاه «فیل سفید» در چهلمین جشنواره فیلم‌کوتاه تهران حضور داشت که توانست جایزه اول بخش «ایران جوان» این جشنواره را از آن خود کند.
 
قصه تاجی سر گارگر کارخانه را روایت می‌کند که زنی سر سخت و قوی است. او در اوج مشکلاتش  برای زندگی اش باید تصمیم مهمی بگیرد..

فاطمه نیشابوری، مرتضی خانجانی، شمیلا تابش، فاطمه حسنی، روحیه محمودی، فائزه وفایی، الهه موچانی، علی باقری، احد شاملو و با حضور افتخاری غلامرضا رمضانی، به همراه جانیار اسکندریان بازیگر کودک، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

فهرست عوامل فیلم کوتاه «تاجی» عبارتند از: تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: مهدی برجیان، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: نوید کریم‌پور، دستیار دوم کارگردان : پوریا سلیمانی، دستیار کارگردان: یاسمن زلقی، منشی صحنه: زهرا مهدوی، مدیر فیلمبرداری: مصطفی صادقی، مشاور گروه فیلمبرداری: ادیب سبحانی، دستیار اول فیلمبردار: سعید کرمی، گروه فیلمبرداری: علی منوچهرپناه، نوید عبدی، علی رضایی و محمد ریزآبادی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، زیرنویس: سوگل رضوانی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: نوید سجادی حسینی، اپراتور دوربین: علی صالحی، استدی‌کم : امیر کتب‌زاده، استوری برد: علی باقری،  تدوین: علی شیخی، موسیقی: بهنام راد، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، تدوین صدا: زهرا اخوان عبیری، دستیار صداگذاری: امین آشوری استودیو شِنو، صدابردار: مهدی فیض‌مندیان، دستیار صدابردار: محسن مصلح، طراح صحنه و لباس: سحر شهامت، دستیار اول صحنه: امید نجومی، مدیر صحنه: محمد نصیری فر، دستیار لباس: کتایون فربد، طراح چهره پردازی: امید گلزاده، مجری چهره‌پردازی: حانیه محمودآبادی و زهرا حمیدی، مدیر تولید: مرتضی رحمانی، مدیر تدارکات: رامین علیزاده، مسئول هنرور: مهرداد جوزی، سینه موبیل: محمدرضا مشهور نیکنام، طراح پوستر: حامد وقاری، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی.

پیام دبیر جشنواره «سینماحقیقت» برای روز ملی سینما/ ما وارث عشق، خرد و شوقیم
محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در پیامی، فرا رسیدن روز ملی سینما را به خانواده سینمای مستند ایران تبریک گفت.
در این پیام نوشته شده است: «به نام خداوند هنرآفرین. روزها و مناسبت‌ها بهانه هستند تا بزرگان را به خاطر بسپاریم و پدیده‌های هنری و دستاوردهای فرهنگی را پاس بداریم. همگرایی، رسیدن به افق‌های توسعه و پیشرفت و ماندگاری محقق نمی‌شود مگر با ارج نهادن به این میراث پرافتخار فرهنگی.
ما امروز، میراث‌دارِ شور، اندیشه و خردورزی جان‌های آگاهی هستیم که مسیر را برایمان روشن کردند و به آیندگانی چشم دوخته‌ایم که فردای هنر این سرزمین را نورانی خواهند کرد. 
روز ملی سینما، روز پاسداشت نام‌های بلندی است که در قلبمان جای دارند، استادانی که فراموششان نخواهیم کرد و نامدارانی که از آنها آموختیم، جوانانی که از راه رسیده‌اند و حیات سینمای ایران را نوید می‌دهند.
روز ملی سینما، بر خانواده شریف و ارجمند سینمای ایران، بر مستندسازان گرامی فرخنده باد.

 
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha