• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403062113622
  • خبرنگار : 50060

جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه «راژیا» در قزوین برگزار می‌شود

جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه «راژیا» در قزوین برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه «راژیا» از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ماه با حضور هنرمندان فیلم و عکس از ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیین رونمایی پوستر جشنواره فیلم کوتاه «راژیا» چهارشنبه ۲۱ شهریور در استانداری قزوین برگزار شد، در این جلسه امیر ملاحسنی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اظهار کرد: هفتادمین دوره جشنواره فیلم جوان ایران با عنوان راژیا در شرف برگزاری است و این جشنواره جزو معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در این جشنواره قزوین میزبان ۱۰ استان از جمله استان‌های گیلان، همدان، فارس، بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و بویراحمد، هرمزگان، یزد، مرکزی و تهران خواهد بود و هنرمندان در ۲ بخش عکس و فیلم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

این مسئول خاطرنشان کرد: این جشنواره از روز ۲۶ شهریور با پذیرش میهمانان آغاز می‌شود و در روزهای ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه زمان اکران آثار و برگزاری نمایشگاه خواهد بود و اختتامیه این جشنواره روز ۳۰ شهریور برگزار می‌شود.

حضور قزوین در جشنواره فیلم‌ کوتاه راژیا با ۹ اثر

ابوالفضل سروش‌مهر، رئیس انجمن سینمای جوان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: صاحبان ۱۲۰۰ اثر در قالب فیلم فرم شرکت در این جشنواره را پر کردند که در نهایت با نظر هیئت انتخاب ۶۹ فیلم وارد مرحله داوری هفتادمین جشنواره سینمای جوان ایران شد که از این تعداد ۴۵ فیلم داستانی، ۷ فیلم پویانمایی، ۶ فیلم تجربی و ۱۱ فیلم مستند است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۹ اثر وارد شده به هفتادمین جشنواره سینمای جوان متعلق به هنرمندان استان قزوین است که به لحاظ کمیت بعد از استان تهران در جایگاه دوم قرار داریم.

سروش‌مهر گفت: ۲۹ اثر در بخش عکاسی جشنواره حضوردارند و طبق هماهنگی انجام شده با میراث فرهنگی شرکت‌کنندگان در اردوی یک‌ روزه قزوین گردی برای تفریح و ثبت تصاویر از ابنیه تاریخی قزوین شرکت خواهند کرد.

قزوین میزبان ۱۰ استان در جشنواره منطقه‌ای جوان ایران خواهد بود

حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه جوان ایرانی با حضور ۱۵۰ نفر فیلم‌ساز و عکاس برتر از استان‌های کشور در تاریخ ۲۵ تا ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه داوران این جشنواره از استادان برجسته و خوب کشور هستند، خاطرنشان کرد: برای برگزاری این جشنواره تعامل و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مختلف استان شکل گرفت که ما امیدواریم این جشنواره آورده‌های خوبی برای استان به همراه داشته باشد و بتواند اسباب معرفی ظرفیت‌های استانی باشد.

براتی در پایان گفت: در خلال جشنواره کارگاه عکاسی و فیلم‌سازی با حضور استادان برتر تشکیل می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای ارتقا سطح معلومات فنی و هنری خود از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

توجه ویژه به موضوع غزه در جشنواره فیلم کوتاه راژیا 

عباس کاظمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: اگرچه قالب‌های مختلف هنری انتقال‌ دهنده پیام به مخاطب هستند اما سینما جامع‌الاطراف است و در حوزه فیلم به‌ویژه فیلم کوتاه پیام به‌راحتی به مخاطبین مختلف منتقل می‌شود بنابراین این ظرفیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اینکه استان قزوین برگزار کننده جشنواره بزرگی است دستاورد قابل توجهی است و این هنر مسئولین است که از این فرصت چطور استفاده کنند و قزوین را به مخاطبی که از سایر استان‌ها به قزوین می‌آید معرفی کنند.

معاون استاندار قزوین بیان کرد: حضور ۹ اثر از استان قزوین در جشنواره سینمای جوان ایران برای ما بسیار ارزشمند است اما نباید به این تعداد بسنده کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا با تقویت این حوزه شاهد آن باشیم که طی سال‌های آتی آثار بیشتری از استان قزوین وارد این جشنواره شود.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع غزه موضوع مهمی است که لازم است در این جشنواره نیز به آن پرداخته شود و از آثار این حوزه به طور ویژه حمایت و تقدیر صورت گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha