• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403062113679
  • خبرنگار : 71469

/روایت روز ورزشی/

پرسپولیس، استقلال و تیم‌ملی!

پرسپولیس، استقلال و تیم‌ملی!

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  تیم ملی فوتبال ایران با یک پله صعود در رده نوزدهم رده بندی فیفا قرار گرفت.

رقابت‌های ملی در ماه سپتامبر برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در این ماه توانست برابر قرقیزستان و امارات در انتخابی جام جهانی به برتری رسید و بر این اساس با یک پله صعود در رده نوزدهم جهان قرار گرفت.

اوج‌گیری فشارها برای افزایش سقف بودجه/ فعلا چیزی تغییر نکرده است

پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد که با وجود موافقت چند عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای افزایش سقف بودجه، هنوز تعداد آن‌ها به حدنصاب نرسیده و این اتفاق منتفی است.

دستورالعمل سقف بودجه در دو فصل گذشته یکی از پرمناقشه‌ترین موضوعات فوتبال ایران بوده است. البته تنها چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور که در لیگ نخبگان و لیگ سطح دوم قهرمانان آسیا حضور دارند و از توان مالی برخوردار هستند، با سقف بودجه دست و پنجه نرم می‌کنند و هزینه ۱۲ باشگاه دیگر به سقف نزدیک نمی‌شود.

دعوای جدید بیرانوند و پرسپولیس!

درحالی که پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به خاطر فسخ یک طرفه قرارداد در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در جریان است، ایسنا مطلع شده دعوای حقوقی جدیدی میان طرفین شکل گرفته است.

بعد از قهرمانی پرسپولیس  در لیگ بیست‌وسوم، درحالی که مدیران این باشگاه در صدد بستن تیمی قدرتمند برای فصل جدید بودند، علیرضا بیرانوند در اقدامی غیر منتظره با حضور در سازمان لیگ فوتبال ایران قرارداد خود را با پرسپولیس به صورت یک طرفه فسخ کرد تا این موضوع باعث شود پرسپولیسی‌ها از او در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کنند. شکایتی که هنوز در جریان است و حکمی برای آن صادر نشده است.

پایان شکست‌ناپذیری آرژانتین در غیاب مسی/ شکستی دیگر برای برزیل بحران‌زده

تیم‌های برزیل و آرژانتین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکای جنوبی برابر حریفان خود شکست خوردند. در هفته هشتم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی ۵ بازی برگزار شد.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها تیم ملی فوتبال آرژانتین به مصاف کلمبیا رفت و نخستین شکست خود را در غیاب مسی متحمل شد.

دیدار ایران و قطر در تبریز برگزار می‌شود؟

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: ما آمادگی میزبانی از تیم ملی در بازی با قطر را داریم.

حبیب ستوده نژاد در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه تبریز اظهارکرد: گیت‌ها در حال انجام است و باقی کارها را پیگیری می‌کنیم. جلسه در وزارت ورزش گذاشته‌اند تا استادیوم‌هایی که لیگ برتر در آن برگزار می‌شود، مشکلاتشان را ارائه دهند و آنها را حل کنیم. کار را پس از بازی با پرسپولیس تعطیل نکردیم و به شدت پیگیر قضیه هستیم. ذوب آهن را در تبریز می‌بریم و مواردی که مربوط به آسیاست تا پنجم مهر حل می‌شود.

واکنش برانکو به کناره‌گیری از هدایت چین

برانکو ایوانکوویچ می‌گوید قصد کناره‌گیری از هدایت تیم ملی چین را ندارد و می‌خواهد به کارش ادامه دهد.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی چین دومین شکست متوالی‌ را در انتخابی جام جهانی متحمل شد. چین بعد از شکست ۷ بر صفر مقابل ژاپن در دومین دیدار برابر عربستان ۱۰ نفره در شرایطی که با یک گل پیش افتاده بود، دو بر یک باخت.

داربی ۱۰۴؛ شاید در ورزشگاه تختی تهران

بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد که باشگاه استقلال پیشنهاد برگزاری داربی ۱۰۴ در ورزشگاه تختی را داده است.

طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال داربی پایتخت در حالی ۴ مهرماه بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد که هنوز مکان برگزاری این دیدار مشخص نیست.

بیرانوند: می‌خواهند تمرکزم را به‌هم بزنند / بازی با قطر در تبریز برگزار شود

دروازه‌بان تیم ملی گفت: بازی خیلی سرتری نسبت به امارات انجام دادیم. امیدوارم که مردم راضی باشند و بتوانیم همین روند را ادامه دهیم. درخواست ما این است که بازی با قطر را در تبریز برگزار کنند.

فسخ قراردادها کار دست استقلال داد/ منتظر محمد نمی‌تواند به لیست زیر ۲۵ سال اضافه شود!

جواد نکونام خواستار حفظ منتظر محمد شده و این در حالی است که آبی‌ها برای جذب این بازیکن باید لیست بزرگسال خود را خالی کنند.

کیانوش رستمی برای کشور دیگری وزنه می‌زند؟

رییس فدراسیون وزنه‌برداری توضیحاتی پیرامون درخواست کیانوش رستمی برای دریافت رضایت‌نامه ارائه کرد.

اعتراف اماراتی‌ها بعد از شکست برابر ایران

خبرگزاری امارات اعتراف کرد که شاگردان بنتو شجاعت لازم را برابر ایران نداشتند و این تیم ملی فوتبال ایران بود که با نظم و انضباط و فعالیت بیشتری در میدان ظاهر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha