• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062113588
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

هیچ هنری اثرگذارتر از نمایش نیست

هیچ هنری اثرگذارتر از نمایش نیست

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه هیچ هنری اثرگذارتر از هنرهای نمایشی نیست، تصریح کرد: تئاتر به مثابه یک تریبون و منبر بوده و اثرگذاری اجتماعی دارد.

امیرحسین طاهری امروز، ۲۱ شهریورماه در حاشیه رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، با بیان اینکه در سه روز برگزاری جشنواره ۱۰۰ اثر اجرا خواهد شد، اظهار کرد: دفاع مقدس، غزه و فلسطین از بخش های ویژه جشنواره امسال است.

وی با اشاره به رشد ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره سیزدهم، افزود: اگر می خواهیم شهری سالم و پویا داشته باشیم، باید از شهروندانی فعال و مطالبه گر و دغدغه مند برخوردار باشیم و لذا جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان این هدف را دنبال می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هیچ هنری اثرگذارتر از هنرهای نمایشی نیست، تصریح کرد: تئاتر به مثابه یک تریبون و منبر بوده و اثرگذاری اجتماعی دارد.

طاهری با اشاره به اثرگذاری بالای تئاتر اعم از صحنه ای و خیابانی، ادامه داد: می طلبد پیوست های جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در دیگر استان ها ادامه دار باشد و شاهد اجرای نمایش های جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در سطح استان ها و شهرستان ها باشیم که موجب ارتقای فرهنگ عمومی می شود.

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان گیلانی به صورت ویژه و حمایتی به اجرا در خواهد آمد، گفت: شهرداران همکاری لازم را جهت اجرای نمایش های این جشنواره داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان نیز، ماهیت و قوام جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را به هنرمندان آن دانست و اظهار کرد: لاهیجان در طول تاریخ مهد فرهنگ و ادب و هنر گیلان و ایران بوده، اما هنرمندان تئاتر موجب شدند که لاهیجان فارغ از جاذبه های طبیعی به یک گفتمان تبدیل شود.

وی حضور هنرمندان خارجی را نقطه عطف جشنواره امسال دانست و متذکر شد: تئاتر خیابانی با ساده ترین ادبیات مردم را جذب می کند تا با گویش و فرهنگ خودشان درباره آسیب های اجتماعی بدانند و با مشکلات جامعه آشنا شوند.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به درخشش روزافزون جشنواره تئاتر خیابانی در این شهر، خاطرنشان کرد: با کمک هنرمندان تئاتر باید محتوای مورد نیاز مردم را در اختیارشان قرار دهیم و قطعا تئاتر خیابانی اثرگذاری بیشتری بر فکر و ذهن افراد دارد.

روح الله بخشی نژاد، فرماندار لاهیجان نیز، جاذبه های طبیعی و خدادادی این شهرستان را مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: شهرستان لاهیجان در عین حال دارای جاذبه های بسیار زیاد فرهنگی است.

وی با اشاره به وجود آثار و بناهای فرهنگی و میراثی در شهرستان لاهیجان، ادامه داد: این شهرستان دارای شخصیت های برجسته فرهنگی است که در عرصه های مختلف درخشش دارند.

فرماندار لاهیجان ضمن قدردانی از مجموعه شورا و شهرداری جهت برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، اضافه کرد: حمایت از هنر و هنرمندان در دستور کار شهرستان قرار دارد و باید میزبان برنامه های فاخر فرهنگی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha