• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051812215
  • خبرنگار : 50006

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر:

خبرنگار باید قدرت تحلیلگری داشته باشد

خبرنگار باید قدرت تحلیلگری داشته باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر گفت: خبرنگار باید قدرت نویسندگی، تحلیلگری و اشرافیت به موضوعات و مسائل روز را داشته باشد.

الیاس ممی پور در گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از فعالان رسانه شهرستان اهر، ضمن پاسداشت یاد و نام شهید خبرنگار محمود صارمی اظهار کرد: اهر از جمله شهرستان‌های فعال و سرآمد استان آذربایجان شرقی در حوزه رسانه است که ۱۲ پایگاه خبری فعال و نزدیک ۳۰ خبرنگار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی خبرنگاری و فعالیت رسانه‌ای را جزو مشاغل سخت و حرفه‌ای حساس برشمرد و افزود: خبرنگاری تنها درج تصاویر با تیتر کوتاه و مطالب تکراری در کانال‌ها و سایت‌های خبری نیست بلکه خبرنگار واقعی باید قدرت تحلیل‌گری، نویسندگی و غیره داشته باشد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی نوشته‌ها و مطالب غیرتخصصی در کانال‌های خبری مطرح کرد: نوشته‌ها و مطالب خبرنگاران باید به صورت تخصصی و به شکلی باشد که در زمینه حل مسائل و مشکلات جامعه حرکت کند نه این که خود موجب ایجاد مشکل دیگر شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر همچنین با اشاره به فعالیت ۱۶ انجمن هنری در شهرستان اهر گفت: از جمله خواسته‌های فعالان رسانه این شهرستان ایجاد تشکل یا انجمن خبرنگاری است که امیدواریم با ایجاد این انجمن گامی محکم برای حل برخی مسائل و مشکلات این حرفه هنری و همچنین دوره‌های آموزشی خبرنگاری و خبرنویسی برداشته شود.

وی در ادامه از کمبود سالن‌های همایشی و هنری در شهرستان اهر نیز انتقاد کرد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست برای حل این مشکل اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان را حمایت نمایند چرا که هرگونه هزینه در مسیر فرهنگ، هنر، رسانه و غیره نوعی سرمایه‌گذاری است که امیدواریم در این زمینه نیز گام‌های عملی و بزرگی برداشته شود.

خبرنگار باید قدرت تحلیلگری داشته باشد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha