• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403061911277
  • خبرنگار : 50537

آغاز رقابت جشنواره ملی قرآن در تبریز

آغاز رقابت جشنواره ملی قرآن در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی سی‌وهشتیمن دوره ملی مسابقات قرآن و عترت دانشجویی کشور در بخش آوایی و در رشته‌های ترتیل، حفظ ۵ جزء و دعا خوانی آقایان و رشته‌های ترتیل و حفظ ۵ جزء بانوان امروز ۱۹ شهریورماه آغاز شد.

مسابقات بخش آوایی سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که آخرین بخش رقابت‌های این رویداد است از صبح امروز نوزدهم شهریورماه به میزبانی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شده و تا چهارشنبه و زمان برگزاری مراسم اختتامیه ادامه خواهد داشت.

در این مرحله از جشنواره ۲۲۷ حافظ، قاری، مرتل، موشح، موذن، مداح و دعاخوان از هشت دانشگاه، سراسری (وزارت علوم) علوم پزشکی (وزارت بهداشت)، آزاد اسلامی، فرهنگیان، پیام‌ نور، علوم و معارف قرآن کریم، ملی مهارت (فنی‌وحرفه‌ای) و جامع علمی - کاربردی در دو گروه بانوان و آقایان حضور داشته و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که همیشه بعد از مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف از بالاترین سطح در رقابت‌های قرآنی کشور برخوردار بوده، محل تجمع چهره‌های مطرح و جویای نامی است که برخی قبل از حضور در این جشنواره و برخی هم به فاصله یک یا دو سال بعد از درخشش در آن در سطح کشوری و بین‌المللی افتخارآفرین شده و به چهره‌ای مطرح تبدیل می‌شوند.

حفظ، ترتیل، مداحی، تواشیح، گروه های مختلف نوایی جزو رشته های مختلف مسابقات آوایی قرآن و عترت هستند.

مسابقات بخش غیرآوایی نیز که شامل رشته پژوهشی، برنامه‌نویسی صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در بخش فناوری تولید پادکست، کلیپ و محتواهای فضای مجازی و برنامه های کاربردی تلفن همراه، بخش هنری شامل رشته های عکاسی، خوشنویسی، خطاطی، تذهیب، طراحی پوستر و فیلم کوتاه داستانی و همچنین در بخش ادبی فیلمنامه نویسی، شعر و داستان نویسی در ۲۲ تا ۳۱ مرداد ماه برگزار شد.

همچنین از ۲۷۳ نفر شرکت کننده بخش معارف سی‌وهشتیمن دوره ملی مسابقات قرآن و عترت دانشجویی، ۱۶۷ نفر در بخش غیرآوایی انتخاب شدند که ۸۲ نفر در گروه معارفی و ۸۵ نفر از گروه ادبی هنری برگزیده شده‌اند.

اختتامیه جشنواره قرآن و عترت ۲۱ شهریور ماه با حضور وزرای بهداشت و درمان، علوم و تیم های داوری در تالار وحدت تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha