• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403061911533
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

یک مسئول در شورای اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور بر توجه به ظرفیت‌های مردمی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: نیازمند نهضت سلامت اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های این حوزه هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت‌های مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم.

حجت الاسلام مهدی ملکی در همایش تخصصی بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی در تبریز با بیان اینکه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان جزو قوانین مترقی است، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی این قانون که در آن به وظایف دستگاه‌ها پرداخت شده در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مقوله آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌ های رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: بنابر تأکید ایشان، آسیب های اجتماعی یکی از اولویت‌ هایی است که مسئولان باید با کار فوق العاده شبانه‌روزی در راستای مقابله با آن تلاش کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این همایش اظهار کرد: جایگاه واقعی مددکاری اجتماعی به عنوان یکی از گروه های مهم و حساس برای مداخلات اجتماعی نه در قوانین و نه در دستگاه های دولتی تعریف نشده و امید است‌ برگزاری این همایش ها نقطه شروعی برای این امر باشد.

امیر تقی زاده اضافه کرد: سه نوع افراد، اعم از آدم های احساسی و هیجانی، افرادی که دارای خلأهایی در زندگی هستند و افراد دارای دغدغه های اجتماعی برای تشکیل سازمان های مردم نهاد و فعالیت های مدنی اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه فقط کسانی که دارای دغدغه اجتماعی هستند در فعالیت سمن ها، پای کار می آیند، افزود: مددکاران اجتماعی، دبیران و مدرسان و مشاوران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، در حوزه مسائل اجتماعی از جمله کودکان کار، خشونت و سالمندی ورود پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، همایش تخصصی ۲ روزه بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان و جوانان با حضور اساتید حوزه های مددکاری اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق و حضور مسئول کارگروه کودکان کار خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور، در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و با همکاری مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز و مؤسسه نسیم امیدبخش خرم زندگی در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha