• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403061911317
  • خبرنگار : 50536

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: 

باطن قرآن، کل عالم را هدایت می‌کند

باطن قرآن، کل عالم را هدایت می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باطن قرآن نه فقط انسان، بلکه کل عالم را هدایت می‌کند چون تنها گفتاری که از خداوند به صورت مکتوب در جهان موجود بوده، همین قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در دیدار مسئولان برگزاری سی و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهار کرد: قرآن می‌فرماید که در عالم غیر از من چیزی برای هدایت پیدا نمی‌کنید. قرآن همه‌ی انسان‌ها را پیش می‌برد اگر کسی بتواند خود را همراه با قرآن کند سود برده است.

وی با بیان اینکه در کل عالم نورانیت قرآن کار خود را انجام می‌دهد و تمام هدایت‌ها به دست قرآن است، ادامه داد: خیلی مهم است که همه‌ی انسان‌ها مواظب این کتاب الهی باشند و در مقابل، کسانی که به این کتب آسمانی جسارت می‌کنند باید ناراحت باشند.

وی افزود: کسی روی زمین نمی‌تواند ادعا کند چیزی غیر از این کتاب از خود خداوند در دسترس بشر باشد، حتی معجزات پیامبران از جمله عصا و تابوت مقدس حضرت موسی یا اعجاز حضرت عیسی نیز اکنون در دسترس نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل با بیان اینکه تمام ارتباط ما با خداوند متعال به واسطه‌ی انبیا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هیچ کس در حدی نیست که مستقیما با خدا ارتباط برقرار کند جز از طریق قلب که همان مناجات است، در غیر اینصورت کسی نمی‌تواند مدعی باشد که خداوند دعایی را در گوش من زمزمه کرده است.

وی گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که سوای انبیا، کتابی به نام قرآن از طریق جبرئیل برای ما فرستاده شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اگر کسی با قرآن نباشد باخته است، ادامه داد: ما فکر و اندیشه را از طریق این قرآن به دست می‌آوریم چراکه تنها سخنی است که از خداوند در بین ما وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر کسی اهل تقوا باشد یعنی از خدا احتیاط کند به خدا جسارت نکند و حدود الهی را رعایت کند قرآن آن فرد را هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پذیرش قرآن برای اهل تقوا کل عالم است که شرطی استفاده از آن این است که دائما با آن مأنوس باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از قرآن منحصر در الفاظ نیست بلکه باید قلب انسان نیز با آن همراه باشد، خاطر نشان کرد: ایمان واقعی یعنی اینکه به دستورات قرآن عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل ادامه داد: در تمام این مسابقات و محافل قرآنی به ویژه برای نوجوانان تبیین شود که عمل به قرآن انسان را هدایت می‌کند.

وی افزود: حفظ قرآن و با صدای خوب خواندن انسان را تا مرز اسلام پیش می‌برد نه مرز ایمان، چراکه مرز ایمان تنها با عمل امکان پذیر است.

وی گفت: به اندازه کافی حافظ و قاری قرآن در کشور وجود دارد و اکنون جای تدبر و عمل به قرآن خالی است.

وی با بیان اینکه با برگزاری این مسابقات افرادی تربیت می‌شوند که در آینده مسئولین کشور خواهند شد، خاطر نشان کرد: به آمار و تعداد توجه نکنید چراکه فریب دهنده هستند، باید به عمق این اعداد که چه کارهایی از بطن آنها صورت می‌گیرد توجه کرد.

مهدی پروین زاده، مسئول دبیرخانه سی‌وهشتمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان نیز در این دیدار گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات ملی که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود ارائه کرد.

وی گفت: مراسم اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود و در آن نفرات برتر تمامی بخش‌ها و رشته‌ها در دو گروه بانوان و آقایان طی یک مراسم در تالار وحدت دانشگاه تبریز تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha